Gå til innhold

Islam på sitt mest sjarmerende, fra Boka om fred og toleranse

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det kommer vel muligens etterhvert..

Du er inne på noe...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

42

• Grip

9

• Taj Mahal

9

• Pappa Bjørn

4

Skrevet

Du selv kan ikke din egen religions bok, og skal fortelle meg noe.

Omskjæring er barnemishandling og kan aldri bli noe annet, det har jeg dokumentert gang på gang.

Omskjæring av barn under 18 år er overgrep som burde rammes av straffeloven om legemsbeskadigelse.

Hvis ikke, forklar hvorfor dere ikke kan vente til barnet er myndig og kan bestemme selv.

Det er helt riktig, jeg kan ikke Koranen utenat.

Men jeg vet en hel del om denne boken, om tiden den kom på og hvordan den er bygget opp osv. Noe som selvsagt er meget relevant å kunne for dem som skal ta en titt i den.

Nå kan du tenke deg hvor mange millioner som er omskjert. Så kan man tenke om de få som har blitt utsatt for dårlig omskjæring skal legges mer vekt på en resterende millionene.

Hvis du har en smule logisk tankegang, så skjønner du også at det tullet du kommer med, er akuratt det.

Du er til og med så frekk å kalle alle som ikke er muslimer for vantro!

Skrevet

De følger ikke oppskriften altså ? Det står at du skal få en frist til å konvertere, vil du ikke det skal du drepes. Du rekker sikkert et par øl til :-)

Kjøp bønnematte og brodert bilde av Mekka snarest, før det er for sent !

HAHAHAHAHAH !

#De følger ikke oppskriften altså ? Det står at du skal få en frist til å konvertere, vil du ikke det skal du drepes. Du rekker sikkert et par øl til#

Din måte å bekjempe Islam på er horribel! Skal du prøve å bekjempe Islam og muslimer, får du sette deg litt inn i det, og ikke komme med så mye oppdiktet saker.

Lær deg litt!

Skrevet

Jeg har alltid vært redd for hele religionen. Hvor mange kriger er startet som følge av troen? Nå terrorangrep og katastrofer. Holdninger til kvinner og kvinners rettigheter har alltid vært helt syk i land med Islam som sin religion............... Sør kan komme og si hva han vil, men jeg er sikker på at Muslimer er farlige mennesker. Vi må stoppe tvert å la dem få fotfeste i Norge og resten av Europa med å bygge moskeer og sakte men sikkert bli en del av samfunnet. Det ender med at de tar over og at alle andre blir slaktet ned for fote.

#Jeg har alltid vært redd for hele religionen. Hvor mange kriger er startet som følge av troen? #

Gå og lær deg litt om politikk! Og når du har gjort det, så burde du lære deg historie!

#Nå terrorangrep og katastrofer. Holdninger til kvinner og kvinners rettigheter har alltid vært helt syk i land med Islam som sin religion............... #

Nå er det lsik at verden er ganske stor utenfor Norge, og om man skal tenke på bare hovedsteder, så kan man vel kanppt se Oslo. Det er mange mennesker ute i verden! Og holdninger og hva folk gjør mot hverandre eller hva menn gjør mot kvinner, kan man ikke skylle på Islam eller religion.

Ta en titt i aviser verden over ;)

#Sør kan komme og si hva han vil, men jeg er sikker på at Muslimer er farlige mennesker.#

Muslimer er farlige? *lol*

Igjen, se deg rundt om og hva som skjer i verden, så ser du at det er mye mer som skjer en propogandaen til USA. Det skjer faktisk en hel del i verden som ikke kommer frem på TV her i Norge eller i Norske aviser. Og med det samme, lær deg det grunnleggende og hva som ligger bak osv. Historie!

#Vi må stoppe tvert å la dem få fotfeste i Norge#

Skal du kaste normenn ut av Norge? det er trossalt mange normenn som konverterer til Islam.

#og resten av Europa med å bygge moskeer og sakte men sikkert bli en del av samfunnet.#

Hvis du reiser litt rundt på kloden og i muslimske land, så ser du en horve av kirker som til stadighet bråken med bjellene sine. Din uvitenhet ang. politikk, religion og historie er for å si det mildt: mindre en minimalt.

#Det ender med at de tar over og at alle andre blir slaktet ned for fote. #

*lol*

Hadde det vært muslimenes mening å gjøre det, så hadde vi allerede gjort det! ;)

Skrevet

De gjør det når det blir mange nok av dem og de blir hjernevasket av imamene.

Muslimer er ikke verre enn andre, problemet er at de ofte ikke har særlig utdannelse eller tilgang på frie medier. De er lette offer for ledere som hjernevasker dem og får dem til å gjøre disse tingene.

#Muslimer er ikke verre enn andre, problemet er at de ofte ikke har særlig utdannelse eller tilgang på frie medier. De er lette offer for ledere som hjernevasker dem og får dem til å gjøre disse tingene. #

Lurer på om du er klar over hvor mange mennesker i vesten som har konvertert til Islam?!

Og jeg lurer på om du har sjekket flesteparten av utdannelsen til muslimer over hele verden?

Slikt tull burde du holde deg for god til å komme med!

Men så er jo du en som påstår at en veninne av deg er selv skyld i at kjærester hun får slår henne *himler*

Skrevet

#For ordens skyld: de vantro er du og jeg. #

Tror kanskje det hadde vært mer passende å snakke for seg selv og ikke tillegge andre hva de tror eller ikke tror på! kanskje litt dumt å sette alle og en hver i en bås som vantro?!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

#Muslimer er ikke verre enn andre, problemet er at de ofte ikke har særlig utdannelse eller tilgang på frie medier. De er lette offer for ledere som hjernevasker dem og får dem til å gjøre disse tingene. #

Lurer på om du er klar over hvor mange mennesker i vesten som har konvertert til Islam?!

Og jeg lurer på om du har sjekket flesteparten av utdannelsen til muslimer over hele verden?

Men så er jo du en som påstår at en veninne av deg er selv skyld i at kjærester hun får slår henne *himler*

Nobelpriser:

Hvor mange muslimer fins det i verden ?

Svenskene har 1,5 priser pr million mennesker og danskene 0,4. De nobelprisvinnere som kaller seg jøder har 13,2 priser pr mill mennesker !

De prisvinnere som kaller seg muslimer eller er fra et muslimsk land, teller kun totalt 8 personer. Hvis vi deler det på antall muslimer i verden, hva får vi da ? Hvis det er 200 mill muslimer i verden, da blir andelen _veldig_ liten: 0,04. Jeg vil tippe de er enda fler.

Kan vi da si at muslimer og muslimske land satser mye på forskning, utdanning og fred ?

Jeg vet godt man kan misbruke statistikk, men dette er da intressant ?

Gjest Har telt dem
Skrevet

Nobelpriser:

Hvor mange muslimer fins det i verden ?

Svenskene har 1,5 priser pr million mennesker og danskene 0,4. De nobelprisvinnere som kaller seg jøder har 13,2 priser pr mill mennesker !

De prisvinnere som kaller seg muslimer eller er fra et muslimsk land, teller kun totalt 8 personer. Hvis vi deler det på antall muslimer i verden, hva får vi da ? Hvis det er 200 mill muslimer i verden, da blir andelen _veldig_ liten: 0,04. Jeg vil tippe de er enda fler.

Kan vi da si at muslimer og muslimske land satser mye på forskning, utdanning og fred ?

Jeg vet godt man kan misbruke statistikk, men dette er da intressant ?

Det fins 1,2 mrd muslimer, da blir det 0,0066.

12 mill jøder, tallet blir da 11.

Jødene skulle da være 1666 ganger mer intelligente ?

Artig sak, sikkert noe for Arafat. Arafat har fjernet Israel fra kartene i skolene, og den muslimske jødehetsen flyter massivt i TV og skolebøkene deres. Den demokratiske staten Israel har grunnlovfestet religionsfrihet, det har ingen av de 51 muslimske landene.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

#De følger ikke oppskriften altså ? Det står at du skal få en frist til å konvertere, vil du ikke det skal du drepes. Du rekker sikkert et par øl til#

Din måte å bekjempe Islam på er horribel! Skal du prøve å bekjempe Islam og muslimer, får du sette deg litt inn i det, og ikke komme med så mye oppdiktet saker.

Lær deg litt!

Lær deg litt selv din bløffmaker.

Les i boka di :

Koranen 9:1-5. 5:37

Fortell hva som står der.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Tror kanskje det hadde vært mer passende å snakke for seg selv og ikke tillegge andre hva de tror eller ikke tror på! kanskje litt dumt å sette alle og en hver i en bås som vantro?!

Jeg kaller ingen for vantro, da jeg ikke har noen religion jeg tror på. Men jeg tror på det gode i menneskene, de som ikke tror på det kan vi godt kalle vantro hvis du vil.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det er helt riktig, jeg kan ikke Koranen utenat.

Men jeg vet en hel del om denne boken, om tiden den kom på og hvordan den er bygget opp osv. Noe som selvsagt er meget relevant å kunne for dem som skal ta en titt i den.

Nå kan du tenke deg hvor mange millioner som er omskjert. Så kan man tenke om de få som har blitt utsatt for dårlig omskjæring skal legges mer vekt på en resterende millionene.

Hvis du har en smule logisk tankegang, så skjønner du også at det tullet du kommer med, er akuratt det.

Du er til og med så frekk å kalle alle som ikke er muslimer for vantro!

>>Men jeg vet en hel del om denne boken, om tiden den kom på og hvordan den er bygget opp osv. Noe som selvsagt er meget relevant å kunne for dem som skal ta en titt i den.

Du omtaler boka som den er mer enn en bok for alle, det er kun muslimer som anser den boka for å være annet enn en hvilken som helst bok om myter og eventyr. Hold oss andre utenfor.

Vi kan slutte med barnemishndlingen slik vi sluttet med heksebrennign for 400 år siden. Skal dere dra med dere middelderen helt inn i evigheten ?

Muhammed var opprinnelig en simpel karavaneraner, en banditt etter at han ble jaget fra Medina, fin fyr å ta etter.

Du lurer ikke meg.

Ordet vantro er mest bruk i koranen, jeg har ingen religiøs tro.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Artikkel 3 i menneskerettsærklæringen sier at alle har rett til liv, frihet og personlig sikkerhet.

Nei, sier islam. En muslim som faller fra islam skal drepes. Heller ikke norske muslimer benekter dette, men viser i stedet gjerne til at også USA har dødsstraff. Det settes altså likhetstegn mellom dødsstraff for grove voldsforbrytelser og dødsstraff for å skifte religion.

Gjest mislykket
Skrevet

Makan til dyp forakt for andre mennesker er sjelden å se. Interssant, hvordan blir man slik ?

Yukk !

Hei!

Jeg vet ikke hvorfra du har din forakt for muslimer. Gå litt i deg selv?

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hvorfra du har din forakt for muslimer. Gå litt i deg selv?

Vennlig hilsen

Jeg vet ikke hvorfra du har din forakt.

Må man være mest mulig ynkelig og krypende for å få din respekt ?

petter smart
Skrevet

En må skille mellom religion og kultur.

Islam er en meget interessant religion. Ser en bort fra enkelte ekstreme vendinger i koranen (bibelen er ikke stort bedre) så er det en fin religion som har mye bra i seg.

Problemet er at mange av de som kaller seg muslimer ikke engang kan lese og derfor ikke vet hva som står i koranene. På lik linje med at det finnes ekstreme kristne sprøttinger, så finnes det samme innen islam. Men pga vanskelig levekår og mangelen på utdanning og frie medier så er det langt flere muslimer som blir manipulert inn i sektlignende tilstander.

De som konverterer til islam konverterer til det islam egentlig er. Men de som bor i u-land er enkle ofre for imamer som ikke tenker stort på religionen, de har sine egne mål.

De fleste muslimer som støttet 11.september var de uten utdanning og tilgang til frie medier. De som har dette, spesielt de i vesten, var mer kritiske til aksjonene.

Mener du det ikke er skremmende at så mange muslimer ønsker alle vestlige drept? Eller de som ikke er muslimske nok?

Så du dokumentaren på NRK om msulimer i Frankrike for litt siden? Der kom det fram at de hjernevasket ungdommer som slet og havnet på skyggesiden i samfunnet. Og det har lite med islam å gjøre, men så lenge de gjør det i islams navn blir religionen dratt inn i det.

En som kommer med så mye tull som deg burde ikke klage på andre.

Gjest Du verden for noen tall
Skrevet

Det fins 1,2 mrd muslimer, da blir det 0,0066.

12 mill jøder, tallet blir da 11.

Jødene skulle da være 1666 ganger mer intelligente ?

Artig sak, sikkert noe for Arafat. Arafat har fjernet Israel fra kartene i skolene, og den muslimske jødehetsen flyter massivt i TV og skolebøkene deres. Den demokratiske staten Israel har grunnlovfestet religionsfrihet, det har ingen av de 51 muslimske landene.

Og muslimene burde hatt 220.000 nobelpristakere, hvis de skulle være på høyde med jødene etter folkemengden, de har bare 8 ? Litt snaut.

Pappa Bjørn
Skrevet

#Jeg har alltid vært redd for hele religionen. Hvor mange kriger er startet som følge av troen? #

Gå og lær deg litt om politikk! Og når du har gjort det, så burde du lære deg historie!

#Nå terrorangrep og katastrofer. Holdninger til kvinner og kvinners rettigheter har alltid vært helt syk i land med Islam som sin religion............... #

Nå er det lsik at verden er ganske stor utenfor Norge, og om man skal tenke på bare hovedsteder, så kan man vel kanppt se Oslo. Det er mange mennesker ute i verden! Og holdninger og hva folk gjør mot hverandre eller hva menn gjør mot kvinner, kan man ikke skylle på Islam eller religion.

Ta en titt i aviser verden over ;)

#Sør kan komme og si hva han vil, men jeg er sikker på at Muslimer er farlige mennesker.#

Muslimer er farlige? *lol*

Igjen, se deg rundt om og hva som skjer i verden, så ser du at det er mye mer som skjer en propogandaen til USA. Det skjer faktisk en hel del i verden som ikke kommer frem på TV her i Norge eller i Norske aviser. Og med det samme, lær deg det grunnleggende og hva som ligger bak osv. Historie!

#Vi må stoppe tvert å la dem få fotfeste i Norge#

Skal du kaste normenn ut av Norge? det er trossalt mange normenn som konverterer til Islam.

#og resten av Europa med å bygge moskeer og sakte men sikkert bli en del av samfunnet.#

Hvis du reiser litt rundt på kloden og i muslimske land, så ser du en horve av kirker som til stadighet bråken med bjellene sine. Din uvitenhet ang. politikk, religion og historie er for å si det mildt: mindre en minimalt.

#Det ender med at de tar over og at alle andre blir slaktet ned for fote. #

*lol*

Hadde det vært muslimenes mening å gjøre det, så hadde vi allerede gjort det! ;)

Nei, du har selvsagt helt rett. Alt vi har hørt på nyheter i veldig mange år er bare løgn, og muslimer er like harmløse som søndagskolebarn.

Har du betalt for å snakke varmt for dem eller? For ved å gå så kraftig ut mot det jeg sier viser du bare din evne til å begrave hodet i sanden og tro det beste om alle.

Sitt du gjerne og lull i din egen verden i den tro at alle mennesker i verden er veldig snille. Vi andre har desverre sett realiteten.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei, du har selvsagt helt rett. Alt vi har hørt på nyheter i veldig mange år er bare løgn, og muslimer er like harmløse som søndagskolebarn.

Har du betalt for å snakke varmt for dem eller? For ved å gå så kraftig ut mot det jeg sier viser du bare din evne til å begrave hodet i sanden og tro det beste om alle.

Sitt du gjerne og lull i din egen verden i den tro at alle mennesker i verden er veldig snille. Vi andre har desverre sett realiteten.

I løpet av de siste ca. 30 år har muslimer myrdet over 6 millioner mennesker i Allahs navn. Litt under halvparten er henholdsvis kristne og animister i Sør-Sudan og hinduer i Øst-Pakistan (nå Bangladesh).

Gjest mislykket
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfra du har din forakt.

Må man være mest mulig ynkelig og krypende for å få din respekt ?

Kjære venn!

Det er du -- ikke jeg -- som har rakket ned på andres kultur. Det er trist at du ikke tåler en litt mer nyansert debatt om islam. Heldigvis er det ikke du som legger premissene for samfunnsdebatten.

Vi får håpe at det ikke utvikles et hat mot muslimer generelt.

Beste hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Kjære venn!

Det er du -- ikke jeg -- som har rakket ned på andres kultur. Det er trist at du ikke tåler en litt mer nyansert debatt om islam. Heldigvis er det ikke du som legger premissene for samfunnsdebatten.

Vi får håpe at det ikke utvikles et hat mot muslimer generelt.

Beste hilsen

På TV for noen år siden ble tilfeldige pakistanere i en forretning i Trondheim spurt om de ville drepe Rushdie dersom de fikk høve til det. Dertil svarte de unge menn helt selvsagt, uten å nøle: "Ja!". Bare noen ganske få muslimer tok avstand fra dette. Drapsordren er i overensstemmelse med deres tro og er derfor selvsagt. Allah befaler!

Og det er ønskelig at en prest skal kunne utstede dødsdommer som fører til drap i andre land ?

Dette mener du vi skal sitte å se på ? Verdensomspennende terrorisme i Allahs navn ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...