Gjest Trenger korrigering Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei, lurer på om noen kan "bedømme" min nye livsstil. Har i grunnen alltid spist sunt og godt, men skeiet ut rett som det er. Nå er jeg nødt til å ned tre kilo for å komme meg inn i en kjole jeg skal ha på meg som forlover i et bryllup om fire uker...(uuuææææ!!)... Dette er min metode for å gå ned tre kilo, helst en kilo i uken. Tips og korrigeringer mottas med takk!! Frokost: 1 knekkbrød med ost og et eple/banan ELLER en brødskive med pålegg ELLER en musli-youghurt. OG et stort glass appelsinjuice. Lunsj: To brødskiver med pålegg ELLER fire knekkebrød. Middag: Noka eller Nutrilett Middager (ca 250 ckal.) Kvelds: Et knekkebrød ELLER en brødskive med pålegg. Evt mellomåltid: Frukt Ser dette ok ut? Har tillatt meg selv en godteri-dag. Trener på min Orbitrek en halvtime hver dag og/eller går en halvtimes tur. Vil jeg klare 1 kg i uken? Er det noen som klarer regne ut sånn ca hvor mange kalorier min "meny" består av? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Høres litt lite ut synes jeg. Spis mer til frokost så holder du lenger utover dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Høres helt vilt ut for meg, kan du ikke kjøpe deg en ny kjole heller da, enn å gamble med helsen din? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Makan til tull. Spis heller som et normalt menneske og ta en times løpetur eller rask gåtur hver dag. Hvis du virkelig er motivert så kan du kline til med 45 minutters aerobisk trening før frokost. Det tullet du driver med vil ikke gjøre annet enn å fucke deg opp. Det er også meningsløst å gi deg fornuftige råd da de innebærer mer mat, noe du uansett ikke vil høre på. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trenger fortsatt korrigering tydligvis Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Makan til tull. Spis heller som et normalt menneske og ta en times løpetur eller rask gåtur hver dag. Hvis du virkelig er motivert så kan du kline til med 45 minutters aerobisk trening før frokost. Det tullet du driver med vil ikke gjøre annet enn å fucke deg opp. Det er også meningsløst å gi deg fornuftige råd da de innebærer mer mat, noe du uansett ikke vil høre på. Lykke til. Jo takk for at du klarte provosere meg. Det "tullet" jeg driver med er noe tull jeg skal drive med i kun fire uker. Vanligvis spiser jeg mye mer enn dette og trener faktisk også mer (noe jeg pr i dag ikke har tid til). Nå blir det med min halvtime på Orbi'n. Det som provoserer meg er at du insinuerer at jeg er komplett idiot i hodet fordi jeg ønsker å gå ned tre kilo ved å spise mindre enn normalt. Er det ikke slik det ofte gjøres da? Joda jeg kunne selvsagt klint til med mer trening, men har faktisk ikke tid. Og du? Når det gjelder trening så er det ikke det jeg spør om. Jeg har vært aktiv i mange år og har relativt god greie på det der. Men mat derimot og ikke minst slanking, det har jeg faktisk aldri holdt på med før. Så det så! :-/ Jeg er 173 høy og veier 68 kg så jeg er så absolutt ikke overvektig, men veide altså 65 for en tid siden... Forøvrig skriver du: "Det er også meningsløst å gi deg fornuftige råd da de innebærer mer mat, noe du uansett ikke vil høre på." Jaha? Og hvordan vet du at jeg ikke vil høre? jeg S p u r t e faktisk om råd, så da vil jeg påstå det er nokså dust å IKKE ta i mot dem. Men greit nok.... Lykke til selv Med arrogansen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger korrigering Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Høres helt vilt ut for meg, kan du ikke kjøpe deg en ny kjole heller da, enn å gamble med helsen din? Hvis du har lyst til å kjøpe en ny kjole når du allerede har kjøpt en til godt og vel 2500 kroner, så velbekomme. Men det gidder ikke jeg bruke penger på. Dessuten er det snakk om tre kilo (!!) ikke tretti. Ergo burde det være nokså greit å klare å ta dem av? Og i stedet for å si at jeg gambler med helsen (noe jeg forøvrig ikke har gjort før, og faktisk ikke ønsker nå heller), så kunne du kanskje korrigere meg og fortelle meg...? Du skjønner det er en grunn for at jeg skrev inn her - og jeg kan godt stave det ut for deg: Jeg eier ikke peil på hvordan slanking foregår. DERFOR spør jeg! *blæh* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jo takk for at du klarte provosere meg. Det "tullet" jeg driver med er noe tull jeg skal drive med i kun fire uker. Vanligvis spiser jeg mye mer enn dette og trener faktisk også mer (noe jeg pr i dag ikke har tid til). Nå blir det med min halvtime på Orbi'n. Det som provoserer meg er at du insinuerer at jeg er komplett idiot i hodet fordi jeg ønsker å gå ned tre kilo ved å spise mindre enn normalt. Er det ikke slik det ofte gjøres da? Joda jeg kunne selvsagt klint til med mer trening, men har faktisk ikke tid. Og du? Når det gjelder trening så er det ikke det jeg spør om. Jeg har vært aktiv i mange år og har relativt god greie på det der. Men mat derimot og ikke minst slanking, det har jeg faktisk aldri holdt på med før. Så det så! :-/ Jeg er 173 høy og veier 68 kg så jeg er så absolutt ikke overvektig, men veide altså 65 for en tid siden... Forøvrig skriver du: "Det er også meningsløst å gi deg fornuftige råd da de innebærer mer mat, noe du uansett ikke vil høre på." Jaha? Og hvordan vet du at jeg ikke vil høre? jeg S p u r t e faktisk om råd, så da vil jeg påstå det er nokså dust å IKKE ta i mot dem. Men greit nok.... Lykke til selv Med arrogansen. Søk på treningsforumet og les anngående kosthold dersom du vil vite hvordan man skal gjøre ting. Jeg og mange med meg har gang på gang skrevet fornuftige ord der, men det går ikke inn hos folk da det er lettere å tro på "spis så lite som mulig mat-teorien" eller "dytt i deg den og den pille-teorien". Den beste måten for deg som har dårlig tid er uansett å ta deg tid til en morgenøkt hver dag, før frokost. Da vil du gå rett på fettforbrenninga i og med at energinivået i kroppen er på bånn, i motsetning til hva som vil skje om du trener 30 minutter på kvelden. Det tar tross alt 30-45 minutter, og kanskje til og med lenger, med trening før du i det hele tatt har brukt opp energien din og kroppen går løs på fettforbrenningen. På morgenen vil du gå løs på fettet umiddelbart. Har du ikke tid til dette så forskyver du bare de 30 minuttene du trener på ettermiddagen/kvelden, til morgenen. Stå rett og slett opp 30 minutter tidligere enn hva du pleier. Gjør du det 5 dager i uka og trener aerobisk trening før frokost, så vil du bli kvitt disse 3 kg med fett, med rimelig stor sannsynlighet. Jeg aner ikke hva orbitrek er for noe, men dersom det er en utholdenhetsmaskin så duger den helt sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hvis du har lyst til å kjøpe en ny kjole når du allerede har kjøpt en til godt og vel 2500 kroner, så velbekomme. Men det gidder ikke jeg bruke penger på. Dessuten er det snakk om tre kilo (!!) ikke tretti. Ergo burde det være nokså greit å klare å ta dem av? Og i stedet for å si at jeg gambler med helsen (noe jeg forøvrig ikke har gjort før, og faktisk ikke ønsker nå heller), så kunne du kanskje korrigere meg og fortelle meg...? Du skjønner det er en grunn for at jeg skrev inn her - og jeg kan godt stave det ut for deg: Jeg eier ikke peil på hvordan slanking foregår. DERFOR spør jeg! *blæh* Det var faktisk et forsøk på å hjelpe. De fleste vet at en kortvarig slankekur ikke er heldig for helsen. I stedet for å rakke ned på de som vil hjelpe deg (ser du kjefter på SDD også) så bør du kanskje ta rådene til etteretning. Eller la være å spørre her. Du klarer sikkert å gå ned tre kilo eller hva det var på fire uker, men så lenge du spiser mer etterpå enn hva du gjør når du skal ned, så vil du gå dem opp igjen veldig raskt, og du vil også veie mer enn du gjorde før. Å kjøpe ny kjole var derfor et konstruktivt forslag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Du må lære av bokserne som må tyne seg ned en klasse før matchen. Stort sett er det vann de kvitter seg med, for fett har de sparsomt med og musklene trenger de, alle sammen! Prøv litt mer som SDD sier, altså tren, enten du har tid eller ikke. Lite søvn gir også hule kinn og væsketap. Trening mens du jobber går an, f.eks hvis du er gartner, vasker gulv, hugger ved, går med avis etc. etc. Jeg oversetter mens jeg går, men jeg får ikke blitt særlig andpusten da. Men skriver du eller leser kan du trene isometrisk, altså ta en muskelgruppe av gangen, du kan ha strikker fra veggen og mye annet. Og shopper du løper du vel opp rulletrappene? Bare noen tips var dette, ikke annet enn for å ønske deg lykke til. Jeg kan forresten sy hvis kjolen trenger et par smale kiler her og der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hva med å bytte kjolen i en str. større? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hun som trengte korrigering Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Søk på treningsforumet og les anngående kosthold dersom du vil vite hvordan man skal gjøre ting. Jeg og mange med meg har gang på gang skrevet fornuftige ord der, men det går ikke inn hos folk da det er lettere å tro på "spis så lite som mulig mat-teorien" eller "dytt i deg den og den pille-teorien". Den beste måten for deg som har dårlig tid er uansett å ta deg tid til en morgenøkt hver dag, før frokost. Da vil du gå rett på fettforbrenninga i og med at energinivået i kroppen er på bånn, i motsetning til hva som vil skje om du trener 30 minutter på kvelden. Det tar tross alt 30-45 minutter, og kanskje til og med lenger, med trening før du i det hele tatt har brukt opp energien din og kroppen går løs på fettforbrenningen. På morgenen vil du gå løs på fettet umiddelbart. Har du ikke tid til dette så forskyver du bare de 30 minuttene du trener på ettermiddagen/kvelden, til morgenen. Stå rett og slett opp 30 minutter tidligere enn hva du pleier. Gjør du det 5 dager i uka og trener aerobisk trening før frokost, så vil du bli kvitt disse 3 kg med fett, med rimelig stor sannsynlighet. Jeg aner ikke hva orbitrek er for noe, men dersom det er en utholdenhetsmaskin så duger den helt sikkert. Se det! Gutten kan jo svar på en ok måte hvis han vil, jo! :-) Takker! Dette var nyttig. Skal gjøre som du sier, jeg , å trene før jeg går på jobb (før frokost). Kanskje det vil gjøre susen. Og klarer jeg det, så klarer jeg sikkert også en halvtime på kvelden. Orbitrek er forresten en elipse-maskin (en blanding av step, tredemølle og sykkel men som har myke bevegelser med minst mulig belastning for ledd) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hun som trengte korrigering Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det var faktisk et forsøk på å hjelpe. De fleste vet at en kortvarig slankekur ikke er heldig for helsen. I stedet for å rakke ned på de som vil hjelpe deg (ser du kjefter på SDD også) så bør du kanskje ta rådene til etteretning. Eller la være å spørre her. Du klarer sikkert å gå ned tre kilo eller hva det var på fire uker, men så lenge du spiser mer etterpå enn hva du gjør når du skal ned, så vil du gå dem opp igjen veldig raskt, og du vil også veie mer enn du gjorde før. Å kjøpe ny kjole var derfor et konstruktivt forslag. Mente virkelig ikke "rakke ned" på dem som prøvde hjelpe meg, og beklager at det ble oppfattet slik. Men "rådene" du påstår jeg har fått, syns jeg selv ikke kunne ses på som råd. Det var rett og slett bare noen som fortalte meg at dette var "dustete", og akkurat det er ikke særlig konstruktivt. Nå har jeg fått gode råd fra SDD, og skal prøve meg på dem. Forøvrig skal jeg nok klare å komme inn i kjolen uten å kjøpe ny. Det er snakk om tre kilo, vet du...sååå stort utslag gjør ikke de kiloene på en kjole, men jeg savner litt flatere mage. Nok en gang - beklager hvis jeg ble oppfattet som krass. Ikke meningen. Ha en fin ettermiddag. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Helgen er over. Til orientering slanket jeg meg fire - 4 - kilo lørdagen, det var ikke med vilje, og det skjedde over fem timer bare. Mest vann, og er forhåpentligvis tilbake i matchvekt igjen nå. Unner deg ikke opplevelsen, det heter dehydrering og kom for meg av mye svetting i solsteken, lite drikking og løping 42 km. Ville ikke gått direkte i noe bryllup, nei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.