Gå til innhold

Hvordan takler dere søtsuget?

Gjest slitern

Anbefalte innlegg

Gjest slitern

Hva gjør dere når dere får søtsug og ønsker samtidig å slanke dere? Jeg fikser det ikke. Må ned i sjappa hver gang suget kommmer og kjøper derfor en del slik at jeg skal slippe å dra ned i sjappa hver gang. Hva gjør dere? Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at Krom demper søtsuget. Tabletter kan kjøpes på helsekosten.

Jeg spiser 5 ganger om dagen. Dette gjør at jeg blir mindre sugen. Jeg har gått ned 11 kg. og det har jeg gjort med hjelp av Pepsi max og flytende suketter. Jeg har spist sunt 5 ganger om dagen, men før så brukte jeg sukker (alfor mye i te osv). Nå så er kosen min om kvelden Pepsi max og/eller te med flytende sukker (det er også ypperlig til matlaging). Må vite mer hvis en skal svare mer konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 5 ganger om dagen. Dette gjør at jeg blir mindre sugen. Jeg har gått ned 11 kg. og det har jeg gjort med hjelp av Pepsi max og flytende suketter. Jeg har spist sunt 5 ganger om dagen, men før så brukte jeg sukker (alfor mye i te osv). Nå så er kosen min om kvelden Pepsi max og/eller te med flytende sukker (det er også ypperlig til matlaging). Må vite mer hvis en skal svare mer konkret.

Enkelte får veldig søtsug/sultfølelse av å ha i seg mye lightprodukter.

Ellers er det viktig å ha et jevnt blodsukker. Dvs spise mat ofte og med lav glykemisk index. (Grovbrød istendenfor loff feks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en kurv med epler, pærer, bananer, druer, nå kommer snart jordbærene hvis de ikke allerede har kommet, osv.

Dette er ikke bare sunnere enn godis, men også bedre.

Du er en svak person om du ikke klarer å styre unna shappa hver gang du får lyst på noe godt.

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2 timer siden så jeg en dame som bar på en bok som het "Hur övervinna sötsuget" eller noe sånt.

Så da finnes det en svensk bok om slikt.

Selv kvitter jeg meg med søtsuget ved å enten ta en tyggis, pusse tenna eller - ta en skje syltetøy eller en sjokolade. Ehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest haifa

Hei der!

Det som gjør at søtsuget kommer er at blodsukkeret ditt er lavt. Kroppen sier i fra på den måten.

Ergo må du sørge for at du holder blodsukkeret oppe, og spise tett og smått rett som det er. Jeg har tatt kostholdskurs, og fikk der omtrent beskje om å spise annenhver time, for å holde blodsukkeret oppe og hindre søtsuget. Og da var det kun snakk om småting som eple, banan, en liten youghurt etc...

Forøvrig syns jeg youghurt er bra mot søtsuget når det kommer...

Håper du klarer dette. Ps. Kanskje du har for lite krom i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte får veldig søtsug/sultfølelse av å ha i seg mye lightprodukter.

Ellers er det viktig å ha et jevnt blodsukker. Dvs spise mat ofte og med lav glykemisk index. (Grovbrød istendenfor loff feks)

Kjenner det igjen, mange har det. Best hvis det er langt til kiosken, at du ikke har tid å gå ifra oppgavene, at du allierer deg med noen som bremser deg eller som du ikke vil vise at du sprekker til, og at du sier til deg selv at det søte du har likt ikke er så godt som det var lenger (eller usunnere, for dyrt, ødelegger tennene og øker vekten etc.).

Banan har jeg unnet meg når det blir for ille. Men så har jeg reddet meg mange ganger ved å ha bestemt en treningsløpetur rett etter jobb. Da kan eller må jeg ikke spise noe søtt, for da går opplegget i vasken: Insulinet går opp og presser blodsukkeret i bånn, og turen er spolert. Og neste dag sier jeg til meg selv at det er ikke verdt å ta noe søtt da heller, for da bygger ikke blodsukkeret seg opp nok til neste tur, etc. Og vips, etter et par uker er suget borte!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å holde blodsukkeret jevnt er min erfaring. Ellers synes jeg frukt er bra. Det siste oppdaget jeg hjalp da jeg la om kostholdet. Det var tøft i starten, men det ble mye bedre etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Ikke kjøp inn snop til mer en en sprekk dersom du først ryker. Å ikke ha fristelser i nærheten er regel nummer en. Dersom du alikevel bare må gå får du heller gå til sjappa da, og dermed blir det jo litt trim:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en kurv med epler, pærer, bananer, druer, nå kommer snart jordbærene hvis de ikke allerede har kommet, osv.

Dette er ikke bare sunnere enn godis, men også bedre.

Du er en svak person om du ikke klarer å styre unna shappa hver gang du får lyst på noe godt.

Skjerp deg.

Prøv kromtabletter..funka bra for meg...selv om jeg aldri har hatt problemer med vekta, var det irriterende å bruke så mye penger på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Hender jeg får sinnsykt lyst på sjokolade opg det har jeg ikke i huset. Lager meg da et halvt glass melk med nesquick, og det demper suget betraktelig.

Ta noen rosiner, trøket frukt eller fersk selvfølgelig.

Sånne Aprikoser (Luxus Aprikoser, tror jeg det heter, er jo så jammis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg får sinnsykt lyst på sjokolade opg det har jeg ikke i huset. Lager meg da et halvt glass melk med nesquick, og det demper suget betraktelig.

Ta noen rosiner, trøket frukt eller fersk selvfølgelig.

Sånne Aprikoser (Luxus Aprikoser, tror jeg det heter, er jo så jammis)

Ja, tørkede aprikoser har også lav glykemisk indeks (jfr. Fedon Lindberg), altså det trigger ikke blodsukkeret men holder det mer stabilt.

Det er det som er ulempen med å spise vanlig sukkerholdige saker. Mye vil ha mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener flytende suketter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...