favn Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hei! Markløft: Jeg har så smått begynt å ta markløft, varierer mellom strake og 'vanlige'. Er litt forsiktig, da jeg hadde mye trøbbel med ryggen for endel år tilbake. På etpar forum på nettet ser jeg at markløft gjøres noe forskjellig. Skal grepet være mellom bena (bred fotstilling) eller skal grepet være på utsiden av bena (smal fotstilling)? Dessuten blir det anbefalt et sted at man holder et underhånds- og et overhåndsgrep pga balansen. Riktig? *** Stående roing: Hva er riktig teknikk? Denne?: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html Eller er enarmsoing bedre? Takknemlig for svar fra dere kyndige der ute / her inne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Den stående roingøvelsen du viste bilde av der så ut til å være korrekt utført. Når det gjelder utførelsen av markløft, hvilket grep man skal holde, osv, så er dette en smakssak, men egentlig er det vel ikke veldig relevant før du blir veldig sterk. Du burde uansett ikke begi deg ut på noen av disse øvelsene, i hvert fall ikke markløft, uten kyndig rettledning på gymmet. Spesielt dersom du har hatt ryggproblemer tidligere så bør du være uhyre nøye med at du gjør disse øvelsene helt korrekt, og det er veldig vrient å skulle rettlede deg over nettet. Du kan f.eks. tro du gjør ting riktig mens du i realiteten gjør ting veldig feil og ender opp som sengeliggende i noen uker. Få hjelp av noen på gymmet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frends Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Du kan klikke deg inn på www.styrkeloft.no og deretter går du inn på Utdanning og til Løfteskolen, der er det en ganske grei beskrivelse av hvordan du skal utføre øvelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Du kan klikke deg inn på www.styrkeloft.no og deretter går du inn på Utdanning og til Løfteskolen, der er det en ganske grei beskrivelse av hvordan du skal utføre øvelsen. Den var fin! Takk skal du ha Nå rakk jeg ikke stort mer enn å kikke på styrkeløft-videon før jeg må løpe her - det gjør jeg prikkfritt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Den stående roingøvelsen du viste bilde av der så ut til å være korrekt utført. Når det gjelder utførelsen av markløft, hvilket grep man skal holde, osv, så er dette en smakssak, men egentlig er det vel ikke veldig relevant før du blir veldig sterk. Du burde uansett ikke begi deg ut på noen av disse øvelsene, i hvert fall ikke markløft, uten kyndig rettledning på gymmet. Spesielt dersom du har hatt ryggproblemer tidligere så bør du være uhyre nøye med at du gjør disse øvelsene helt korrekt, og det er veldig vrient å skulle rettlede deg over nettet. Du kan f.eks. tro du gjør ting riktig mens du i realiteten gjør ting veldig feil og ender opp som sengeliggende i noen uker. Få hjelp av noen på gymmet! Takk for svar. Men jeg er ganske fornuftig og har ikke spesielt mye vekter på. I tillegg til studier i marken er jeg flittig leser av flere treningsforum, så jeg tror nok jeg er ganske bra på utøvelse etter hvert. Det eneste jeg har fått vondt av siden jeg begynte var i nakke / skuldre. Det forsvant straks jeg sluttet med nedtrekk bak og skulderpress maskin. Gymmet du... av ulike årsaker måtte jeg legge treninga noe til side i noen uker. Nå har jeg dessverre mistet peppen, dvs. jeg trener gjerne, men det har blitt et ORK å komme seg dit. Jeg er forferdelig skuffet. Har gått til innkjøp av et hantelsett og ei curlstang - fra sportsbutikk. Det er helt ok å trene hjemme, men jeg skulle gjerne hatt en skråbenk. Vet du hvor man kan få kjøpt brukt treningsutstyr? En ny skråbenk koster nærmere 3000 :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Takk for svar. Men jeg er ganske fornuftig og har ikke spesielt mye vekter på. I tillegg til studier i marken er jeg flittig leser av flere treningsforum, så jeg tror nok jeg er ganske bra på utøvelse etter hvert. Det eneste jeg har fått vondt av siden jeg begynte var i nakke / skuldre. Det forsvant straks jeg sluttet med nedtrekk bak og skulderpress maskin. Gymmet du... av ulike årsaker måtte jeg legge treninga noe til side i noen uker. Nå har jeg dessverre mistet peppen, dvs. jeg trener gjerne, men det har blitt et ORK å komme seg dit. Jeg er forferdelig skuffet. Har gått til innkjøp av et hantelsett og ei curlstang - fra sportsbutikk. Det er helt ok å trene hjemme, men jeg skulle gjerne hatt en skråbenk. Vet du hvor man kan få kjøpt brukt treningsutstyr? En ny skråbenk koster nærmere 3000 :-/ Jeg aner ikke. Mistenker at trenigsutstyr er svindyrt. Men det er sommer. Det er lov til å ta det med ro da. Stresser ikke akkurat med øktene jeg heller om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg aner ikke. Mistenker at trenigsutstyr er svindyrt. Men det er sommer. Det er lov til å ta det med ro da. Stresser ikke akkurat med øktene jeg heller om dagen. Taaaakk skal du ha, sommeren... selvsagt, det tenkte jeg ikke på. Litt mer stas med styrkerommet i mørketida, ja! Sånn ellers har jeg gode løpesko og bor i et flott strøk for løping og spesielt for spurting oppover laaaange, bratte gressbakker. Da trenger jeg jo ikke å tenke på stepmaskinen. For rumpa tenker jeg mye på. Jeg har vel sagt at jeg _vil_ ha ne...sprettrumpe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Takk for svar. Men jeg er ganske fornuftig og har ikke spesielt mye vekter på. I tillegg til studier i marken er jeg flittig leser av flere treningsforum, så jeg tror nok jeg er ganske bra på utøvelse etter hvert. Det eneste jeg har fått vondt av siden jeg begynte var i nakke / skuldre. Det forsvant straks jeg sluttet med nedtrekk bak og skulderpress maskin. Gymmet du... av ulike årsaker måtte jeg legge treninga noe til side i noen uker. Nå har jeg dessverre mistet peppen, dvs. jeg trener gjerne, men det har blitt et ORK å komme seg dit. Jeg er forferdelig skuffet. Har gått til innkjøp av et hantelsett og ei curlstang - fra sportsbutikk. Det er helt ok å trene hjemme, men jeg skulle gjerne hatt en skråbenk. Vet du hvor man kan få kjøpt brukt treningsutstyr? En ny skråbenk koster nærmere 3000 :-/ Kunne denne være noe? http://www.abilica.no/default.asp?page=product&id=236 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Taaaakk skal du ha, sommeren... selvsagt, det tenkte jeg ikke på. Litt mer stas med styrkerommet i mørketida, ja! Sånn ellers har jeg gode løpesko og bor i et flott strøk for løping og spesielt for spurting oppover laaaange, bratte gressbakker. Da trenger jeg jo ikke å tenke på stepmaskinen. For rumpa tenker jeg mye på. Jeg har vel sagt at jeg _vil_ ha ne...sprettrumpe? Jeg sykler til og fra jobb, sykler uansett hvor jeg skal med mindre det ikke regner og jeg skal lengre enn langt, samt skviser inn 2-3 treningsøkter i uka framover, så for egen del holder dette for meg. Skal også prøve å ta en sykletur i skogen eller rundt noen vann ganske regelmessig, samt sykle til og fra stranden om jeg presterer å forville meg ditt. Skal jo til syden så jeg får vel prøve å se litt ok ut når jeg reiser nedover og kaster klærne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Kunne denne være noe? http://www.abilica.no/default.asp?page=product&id=236 Nei, egentlig ikke. Men takk likevel! Jeg vil ha en benk som også kan brukes til benkpress. Da må jeg ha en benk der liggeflaten enten er i vannrett posisjon eller at den lange ryggen kan justeres i flere skrå-sittende posisjoner. Sånn som du ser her: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBBenchPress.html og omntrent som her: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralClavicular/DBInclineBenchPress.html Hvordan går det med deg og treninga så langt? Har du fått dreis på det og merker du resultater? Her er ei fin lenke som den sagnomsuste muskeldamen la inn for en stund siden. Først syntes jeg den var litt tam, men da jeg ble mer kjent der ser jeg det geniale og morsomme ved disse sidene: http://www.stumptuous.com/weights.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg sykler til og fra jobb, sykler uansett hvor jeg skal med mindre det ikke regner og jeg skal lengre enn langt, samt skviser inn 2-3 treningsøkter i uka framover, så for egen del holder dette for meg. Skal også prøve å ta en sykletur i skogen eller rundt noen vann ganske regelmessig, samt sykle til og fra stranden om jeg presterer å forville meg ditt. Skal jo til syden så jeg får vel prøve å se litt ok ut når jeg reiser nedover og kaster klærne Det høres ut som syden-formen skal sitte bra, den! Det viktigste på stranda er uansett å rette seg opp i ryggen, smile mye, være en hyggelig og høflig kar samt holde seg unna alkohol i sola ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Nei, egentlig ikke. Men takk likevel! Jeg vil ha en benk som også kan brukes til benkpress. Da må jeg ha en benk der liggeflaten enten er i vannrett posisjon eller at den lange ryggen kan justeres i flere skrå-sittende posisjoner. Sånn som du ser her: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBBenchPress.html og omntrent som her: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralClavicular/DBInclineBenchPress.html Hvordan går det med deg og treninga så langt? Har du fått dreis på det og merker du resultater? Her er ei fin lenke som den sagnomsuste muskeldamen la inn for en stund siden. Først syntes jeg den var litt tam, men da jeg ble mer kjent der ser jeg det geniale og morsomme ved disse sidene: http://www.stumptuous.com/weights.html Jeg må innrømme at det har blitt litt i rykk og napp de siste par ukene, men jeg merker at jeg har blitt sterkere. Jeg fant ut at jeg skulle følge startprogrammet med vekter på Kristas sider. Bygge litt grunnstyrke før jeg konsenterer meg om hver muskel. Jeg er litt imponert over meg selv når jeg klarer 36 sit-ups (eller crunches), jeg som knapt klarte noen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg må innrømme at det har blitt litt i rykk og napp de siste par ukene, men jeg merker at jeg har blitt sterkere. Jeg fant ut at jeg skulle følge startprogrammet med vekter på Kristas sider. Bygge litt grunnstyrke før jeg konsenterer meg om hver muskel. Jeg er litt imponert over meg selv når jeg klarer 36 sit-ups (eller crunches), jeg som knapt klarte noen :-) Det var kanskje deg muskeldamen la Krista-lenken til? Det var nok det Magen er en seig jævel, men jeg har begynt å skjønne at det har mest med teknikk å gjøre. Alle har jo muskler der inne et sted. Men 36 crunch...hm.. får bare stå på her, skjønner jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det var kanskje deg muskeldamen la Krista-lenken til? Det var nok det Magen er en seig jævel, men jeg har begynt å skjønne at det har mest med teknikk å gjøre. Alle har jo muskler der inne et sted. Men 36 crunch...hm.. får bare stå på her, skjønner jeg! Det var nok meg ja. Og bildene av muskeldamen er jo nok til å motivere hvem som helst :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det høres ut som syden-formen skal sitte bra, den! Det viktigste på stranda er uansett å rette seg opp i ryggen, smile mye, være en hyggelig og høflig kar samt holde seg unna alkohol i sola ;-) Jeg smiler og er hyggelig, men kommer selvsagt ikke til å avstå fra alkohol i sola. Det ville jo vært galskap. Ingenting er så godt som en iskald øl en varm sommerdag Njæ, formen kommer nok ikke til å sitte grusomt bra, dog er det greit å ha et lite mål for motivasjonens skyld, sånn i forhold til å ta en sykkeltur i ny og ne framover! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg smiler og er hyggelig, men kommer selvsagt ikke til å avstå fra alkohol i sola. Det ville jo vært galskap. Ingenting er så godt som en iskald øl en varm sommerdag Njæ, formen kommer nok ikke til å sitte grusomt bra, dog er det greit å ha et lite mål for motivasjonens skyld, sånn i forhold til å ta en sykkeltur i ny og ne framover! Sykling kan jo aldri bli dårlig, så det er bare å tråkke i vei. Burde definitivt hatt overhaling på min, det er liksom litt skranglete og 'ustødig' i ledd og krinkelkroker. Og så kan jeg ikke pumpe luft i dekkene engang. Hjelpesløs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ildg Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 (Har ikke lest hele tråden) Hvis du må/vil være forsiktig med ryggen; løft med brei fotstilling, pass på at belastningen kjennes på lårene. Styrkeløftere med sterk rygg løfter med smal fotstilling. Hold blikket høyt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ildg Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Takk for svar. Men jeg er ganske fornuftig og har ikke spesielt mye vekter på. I tillegg til studier i marken er jeg flittig leser av flere treningsforum, så jeg tror nok jeg er ganske bra på utøvelse etter hvert. Det eneste jeg har fått vondt av siden jeg begynte var i nakke / skuldre. Det forsvant straks jeg sluttet med nedtrekk bak og skulderpress maskin. Gymmet du... av ulike årsaker måtte jeg legge treninga noe til side i noen uker. Nå har jeg dessverre mistet peppen, dvs. jeg trener gjerne, men det har blitt et ORK å komme seg dit. Jeg er forferdelig skuffet. Har gått til innkjøp av et hantelsett og ei curlstang - fra sportsbutikk. Det er helt ok å trene hjemme, men jeg skulle gjerne hatt en skråbenk. Vet du hvor man kan få kjøpt brukt treningsutstyr? En ny skråbenk koster nærmere 3000 :-/ En prima universalbenk får du hos Mobeck for 1500,- http://www.mobech.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 En prima universalbenk får du hos Mobeck for 1500,- http://www.mobech.no/ Oi, takk skal du ha! Er det den som heter 'Ultrafit 717 Art. 3355' du tenker på? Har du den selv? Litt lenger ned er den en annen benk, ' 410 Incline/Decline benk Art. 3341', men den ser litt rar og spinkel ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 (Har ikke lest hele tråden) Hvis du må/vil være forsiktig med ryggen; løft med brei fotstilling, pass på at belastningen kjennes på lårene. Styrkeløftere med sterk rygg løfter med smal fotstilling. Hold blikket høyt. Fint, takk skal du ha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.