Gjest Vick4 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hei. jeg er en jente på 16år som har store problemer med å takle meg selv for den jeg er. jeg er 161 og veier 57kg, ser normal ut.det vet jeg selv, men jeg føler meg så fæl. jeg har slanket meg for å bli 57kg, men vil fortsette, men blir stoppet av foreldre og kjæreste. jeg er en søt jente, med smil og utstrålning, (sier de rundt meg,huff) problemet mitt er at jeg blir så sykelig sjalu når jeg ser andre jenter på TV, fordi om det bare er TV. føler meg så stygg og feit. har en kjærest som jeg har vært sammen med i 9mnd, han vet ikke hva han skal si lengere pga holdningen min. , jeg har ikke problemer med å få oppmerksomhet av andre gutter. han skjønner ikke problemet mitt. han bryr seg selv ikke om de jentene som er på TV. hver gang jeg ser disse jentene på TV vil jeg bare forsvinne. før brukte jeg å skrike, men har kommet over det. hva skal man gjøre med dårlig selvtillitt og sjalusi? ikke si at man må se seg i speilet å si at man er fin, for det funker ikke. på forhånd takk for SERIØSE svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har du prøvd å snakke med noen voksne om dette? Helsestasjon for ungdom, helsesøster eller skolepsykologen kan kanskje hjelpe deg til å finne ut av hva dette handler om.Eventuelt BUP. Det er ikke noe godt å ha det slik. Verken for deg eller de rundt deg. Det går an å gjøre noe med den måten å tenke på. Noen ganger trenger man litt veiledning for å snu. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sbn Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har du prøvd å snakke med noen voksne om dette? Helsestasjon for ungdom, helsesøster eller skolepsykologen kan kanskje hjelpe deg til å finne ut av hva dette handler om.Eventuelt BUP. Det er ikke noe godt å ha det slik. Verken for deg eller de rundt deg. Det går an å gjøre noe med den måten å tenke på. Noen ganger trenger man litt veiledning for å snu. Lykke til! har snakket med helsesøster for et år siden,men følte ikke at det hjalp. takk for svarene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 har snakket med helsesøster for et år siden,men følte ikke at det hjalp. takk for svarene. Kanskje du kan kontakte legen din eller Helsestasjon for ungdom? Fortell om hvordan du har det og hvordan det påvirker deg i hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Men du har helt sikkert rett i tittelen på innlegget ditt: Dette handler om dårlig selvtillit, dårlig selvbilde. Det blir neppe bedre om du går ned noen kg. Jeg tror mange jenter feilplasserer sine problemer til kroppen når de i virkeligheten sitter i hodet, i oppfatningen av hvordan de selv er, ikke hvordan de er. Utseendet blir aldri perfekt uansett. Prøv å tenke positivt. Det finnes vel mye i livet ditt å være glad for? Er det noe som virkelig engasjerer deg, som kan få tankene vekk fra speilbildet? Og ikke vær redd for å søke hjelp. Tilbudene finnes for at de skal brukes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sbn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Men du har helt sikkert rett i tittelen på innlegget ditt: Dette handler om dårlig selvtillit, dårlig selvbilde. Det blir neppe bedre om du går ned noen kg. Jeg tror mange jenter feilplasserer sine problemer til kroppen når de i virkeligheten sitter i hodet, i oppfatningen av hvordan de selv er, ikke hvordan de er. Utseendet blir aldri perfekt uansett. Prøv å tenke positivt. Det finnes vel mye i livet ditt å være glad for? Er det noe som virkelig engasjerer deg, som kan få tankene vekk fra speilbildet? Og ikke vær redd for å søke hjelp. Tilbudene finnes for at de skal brukes. takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har akurat samme mål som deg, 160 og 57 kg. Har også slanket meg 4kg akkurat, etter barnefødsel for 4 år siden. Jeg er endel eldre enn deg (29 år). Jeg tror i den alderen du er i så har de fleste det sånn, selv de som utad kan virke meget selvsikre. Det er ingen hjelp nå, men trøst deg med at alt er såååå mye bedre jo eldre man blir. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.