Gå til innhold

tips til strammere mage?

Gjest redo

Anbefalte innlegg

noen som har tips til hvordan man kan få en strammere mage "fortest" mulig? skal til syden i begynnelsen av august,har en (liten)

mage framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aerobisk trening. Altså trening som sykling, jogging, stepping, osv.

Situps et par ganger i uka skader heller ikke, men punktforbrenning av fett er ikke mulig så situps vil ikke gjøre så mageflesket ditt forsvinner. Det vil derimot stramme opp magemusklene dine, dog synes jo det forholdsvis dårlig om fette sperrer for musklene.

Du har ca 1 mnd på deg og det skulle kunne gjøre en hel del om du gjør ting riktig:

1. Se på kostholdet ditt. Spis sunn mat ca hver tredje time, altså rundt 5 ganger om dagen.

2. Aerobisk trening. Gjerne 30-45 minutters trening før frokost, når kroppens energibeholdning er på bånn og du begynner å brenne fett så godt som umiddelbart når du setter i gang med treningen. Gjør du dette 4+ ganger i uka, samt passer kosten din, så er jeg rimelig sikker på at du vil ha strammet opp magen forholdvis mye iløpet av en mnd.

3. Trener du vekter så kan f.eks. stepping anbefales etter vekttreningsøkta. 30-45 minutters aerobisk trening, 4 ganger i uka etter vekttrening, skulle holde.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situps et par ganger i uka skader heller ikke, men punktforbrenning av fett er ikke mulig så situps vil ikke gjøre så mageflesket ditt forsvinner. Det vil derimot stramme opp magemusklene dine, dog synes jo det forholdsvis dårlig om fette sperrer for musklene.

Du har ca 1 mnd på deg og det skulle kunne gjøre en hel del om du gjør ting riktig:

1. Se på kostholdet ditt. Spis sunn mat ca hver tredje time, altså rundt 5 ganger om dagen.

2. Aerobisk trening. Gjerne 30-45 minutters trening før frokost, når kroppens energibeholdning er på bånn og du begynner å brenne fett så godt som umiddelbart når du setter i gang med treningen. Gjør du dette 4+ ganger i uka, samt passer kosten din, så er jeg rimelig sikker på at du vil ha strammet opp magen forholdvis mye iløpet av en mnd.

3. Trener du vekter så kan f.eks. stepping anbefales etter vekttreningsøkta. 30-45 minutters aerobisk trening, 4 ganger i uka etter vekttrening, skulle holde.

Lykke til.

kan jeg spise rosinboller? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til.

hei igjen! takk!! er det nødvendig om morgenene? begynner på jobb 8 hver dag og er ikke noe morgenfugl:( synes sykling 4+ i uka høres bra ut. punkt 2 og 3. er det begge to som skal følges eller er det et valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen! takk!! er det nødvendig om morgenene? begynner på jobb 8 hver dag og er ikke noe morgenfugl:( synes sykling 4+ i uka høres bra ut. punkt 2 og 3. er det begge to som skal følges eller er det et valg?

Det er et valg. Det skader selvsagt ikke å gå for begge, men personlig ville jeg syntes at det ble alt for mye.

Du kan jo variere litt. Ta en og annen morgen dersom du føler deg opplagt, og hvis ikke går du får den på ettermiddagen. Den på ettermiddagen krever likevel noe mer trening, da det tar ca 30-45 minutter før kroppen i det hele tatt kvitter seg med energilagrene og begynner å brenne fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et valg. Det skader selvsagt ikke å gå for begge, men personlig ville jeg syntes at det ble alt for mye.

Du kan jo variere litt. Ta en og annen morgen dersom du føler deg opplagt, og hvis ikke går du får den på ettermiddagen. Den på ettermiddagen krever likevel noe mer trening, da det tar ca 30-45 minutter før kroppen i det hele tatt kvitter seg med energilagrene og begynner å brenne fett.

takk for rådet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sykler en halv time(+) 4+ i uka,pluss at der jeg sykler er det motving,så det hjelper ekstra på. spiser sunt, jeg tror det går, jeg er motivert for dette. hvem vil vell ikke føle seg vell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til.

hva er sunn mat? vet jo egentlig det, men kanskje du har tanker om det som ikke jeg har eller tenker over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er sunn mat? vet jo egentlig det, men kanskje du har tanker om det som ikke jeg har eller tenker over.

Mat med mye proteiner og begrenset fett innhold.

Personlig ville jeg i utgangspunktet basert kostholdet på noe som så slik ut: 30 % proteiner, ca 10 % fett og ca 60 % karbohydrater.

Baser kostholdet ditt på magert kjøtt (gjerne kylling) og fisk, poteter, ris, egg (spiser du mange i f.eks. en omelett kan du med fordel ta ut plommene av f.eks. 3 av de 6 eggene du bruker), spis grønnsaker, frukt (genialt ved godtesug, i hvert fall i disse jordbærtider). Skal du spise brød så velg et pålegg som inneholder noe, og ikke bare en tynn gaudaskive, tynt med leverpostei, en kalkunpølsebit som ikke veier noe som helst og dermed ikke inneholder en dritt uansett hvor lite fett det er i den, osv.

Nei, jeg ville holdt meg unna rosinboller. Det inneholder ingenting av fornuft. Det kan da umulig være godt heller? Kjøp deg heller en kurv jordbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat med mye proteiner og begrenset fett innhold.

Personlig ville jeg i utgangspunktet basert kostholdet på noe som så slik ut: 30 % proteiner, ca 10 % fett og ca 60 % karbohydrater.

Baser kostholdet ditt på magert kjøtt (gjerne kylling) og fisk, poteter, ris, egg (spiser du mange i f.eks. en omelett kan du med fordel ta ut plommene av f.eks. 3 av de 6 eggene du bruker), spis grønnsaker, frukt (genialt ved godtesug, i hvert fall i disse jordbærtider). Skal du spise brød så velg et pålegg som inneholder noe, og ikke bare en tynn gaudaskive, tynt med leverpostei, en kalkunpølsebit som ikke veier noe som helst og dermed ikke inneholder en dritt uansett hvor lite fett det er i den, osv.

Nei, jeg ville holdt meg unna rosinboller. Det inneholder ingenting av fornuft. Det kan da umulig være godt heller? Kjøp deg heller en kurv jordbær.

takk for inspirasjonen. bollene er kuttet ut for dager siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for inspirasjonen. bollene er kuttet ut for dager siden..

En ting til:

Prøv deg fram litt. Alt er ikke svart/hvitt, og det er selvsagt ingen krise om du unner deg en bolle i ny og ne.

Selv om jeg i disse sommertider heller hadde gått for en kurv med jordbær og en ekstremt stor klatt med vaniljeis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til:

Prøv deg fram litt. Alt er ikke svart/hvitt, og det er selvsagt ingen krise om du unner deg en bolle i ny og ne.

Selv om jeg i disse sommertider heller hadde gått for en kurv med jordbær og en ekstremt stor klatt med vaniljeis! :)

hehe.veier 55kg og er 161 høy. forje sommer veide jeg 65kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.veier 55kg og er 161 høy. forje sommer veide jeg 65kg.

Vel, isåfall høres det jo ut som om du har gjort noe mer eller mindre halvfornuftig.

55 kg på 161 cm høres vel ganske ok ut, og i hvert fall ikke for mye.

Selv om mye selvsagt dreier seg om hvor mye muskler du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, isåfall høres det jo ut som om du har gjort noe mer eller mindre halvfornuftig.

55 kg på 161 cm høres vel ganske ok ut, og i hvert fall ikke for mye.

Selv om mye selvsagt dreier seg om hvor mye muskler du har.

lårene min hadde mye fett før,de var helt klistret sammen før.nå er de ikke det i det hele tatt. leggene mine er tynne,armene normal.eneste magen som har litt fett.bør jeg ta fram et måleband kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...