Gå til innhold

Å bli kvitt fettet...

SierDuDet

Anbefalte innlegg

Jeg spiser ikke så mye junk - men er desto mer glad i søtt.

Men man skal jo kunne kose seg litt også - trener heller litt mer.

Tenk om det ringer på døra snart?? *S*

Sjekket MPX nå og jaggu har de ikke registert orderen min og satt leveringsdato. Datoen er grønn, noe som ifølge siden sier at den er bekreftet, og den er satt til 2/7!

Ergo forventer jeg å ha mobilen iløpet av 3 minutter! :)

Hehe, men da er det jo meget mulig at jeg får den i morgen :)

- SierDuDet

De leverte ikke som de påsto! Skuffende. Klokken er nå såpass at datoen er 3/7.

Men da skulle det ikke forundre meg om jeg får den i morgen? Sender de den tidlig så burde den jo være hos mge på ettermiddagen. De leverer tross alt mellom 17-19 om jeg ikke så feil.

Jeg spiser ikke så mye søtsaker. Dvs, det hender jo jeg kjøper en pose potetgull eller spiser en Snickers, men dette er ikke så ofte. Det hender for øvrig at jeg, dersom jeg ikke har tid eller mulighet til å spise ordentlig mat, dytter i meg et par king size sjokolader. Det er bedre enn ingenting!

Til gjengjeld blir det jo en del øl annenhver helg, og til det går det alltid en kebab på vei hjem og potetgull på forspielet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De leverte ikke som de påsto! Skuffende. Klokken er nå såpass at datoen er 3/7.

Men da skulle det ikke forundre meg om jeg får den i morgen? Sender de den tidlig så burde den jo være hos mge på ettermiddagen. De leverer tross alt mellom 17-19 om jeg ikke så feil.

Jeg spiser ikke så mye søtsaker. Dvs, det hender jo jeg kjøper en pose potetgull eller spiser en Snickers, men dette er ikke så ofte. Det hender for øvrig at jeg, dersom jeg ikke har tid eller mulighet til å spise ordentlig mat, dytter i meg et par king size sjokolader. Det er bedre enn ingenting!

Til gjengjeld blir det jo en del øl annenhver helg, og til det går det alltid en kebab på vei hjem og potetgull på forspielet.

Hmmm ..... stygg sak dette , men du får være overbærende og vente til i morgen!!

Du må jo være en av de første så kanskje det går kjapt unna.

Jeg kan bli noe sinnsykt sulten - og blir fort sulten. Går jeg for lenge uten mat så er jeg døden nær. Da er jo en sjokkis eller noe grei som en nødløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ..... stygg sak dette , men du får være overbærende og vente til i morgen!!

Du må jo være en av de første så kanskje det går kjapt unna.

Jeg kan bli noe sinnsykt sulten - og blir fort sulten. Går jeg for lenge uten mat så er jeg døden nær. Da er jo en sjokkis eller noe grei som en nødløsning.

Spis frukt! Ha alltid en fruktkurv stående med favorittfrukten. Dessuten kan du drikke mye vann. Da slipper du å småspise godteri.

Jupp, stygg sak, men får se om jeg kanskje får den i morgen. Hadde vært artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at du er tynn som ei flis;-)

Nope. Men ville jeg vært tynn som en flis så hadde jeg visst hvordan jeg skulle blitt det på en sunn måte :)

Men det er ikke noe mål for meg. Synes ikke menn som ser ut som om de kan brekke i to dersom man puster litt hardt på dem ser ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste fort gjennom det hele, og i teorien er mesteparten bra og sånn mange av oss vet fra før.

Stusset litt på brød en gang pr. dag, havner vi ikke da i samme fella som Carl i. Hagen og Anita? Eller vi bytter ut skiva med noe som er like galt eller verre (kaker, kavring, havrenøtter f.eks.)

For egen del er det trimmen jeg synder mot. Men jeg har en overvektig venninne som driver med all slags trim omtrent daglig, hun går heller ikke ned i vekt. Hun har lagt på seg igjen det hun tok av da hun lå på sykehus en måned (operasjon med komplikasjoner).

"Stusset litt på brød en gang pr. dag, havner vi ikke da i samme fella som Carl i. Hagen og Anita? Eller vi bytter ut skiva med noe som er like galt eller verre (kaker, kavring, havrenøtter f.eks.)"

Nei, ikke på noen måte. Min motforestilling mot brød har ikke noe med at det inneholder karbohydrater å gjøre, men at det knapt inneholder noe som helst. Ergo bør man ikke basere måltider på dette.

Det er tross alt svært begrenset hva man får i seg av næring dersom man spiser 3 brødskiver med et eller annen smørepålegg eller den kalkungreia som veier 5 gram.

Spiser man derimot brødet _ved siden av_ sunn mat som kylling og den slags, så har jeg ikke noe i mot brød.

Vi er lært opp til å spise brød fra vi er små, men vi er blant de eneste i verden som faktisk baserer hele måltid på brødmat. Da kan man jo lure på hvem som egentlig "tar feil". Vi eller resten av verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feita

"Du sier mye lurt her. Det du glemmer er å finne tid til treningen..."

Et døgn er på 24 timer! Med mindre du heter Kjell Inge Røkke så klarer du å skvise inn 1 time 4 ganger i uka. 4 timer i uka av totalt 168 timer du har til rådighet bør alle klare.

Om ikke annet så klarer du å stå opp 40 minutter tidligere å gå får en liten økt før frokost.

OK. Min situasjon. Alenemor til to under 3. Står opp kl. 6 sammen med barna. Lang vei til barnehagen + til jobb, så avhengig av bil.

Jobber fulltid.

Ingen familie i nærheten.

Fortell meg når jeg skal få skviset inn 1 time 4 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slitern

Nope. Men ville jeg vært tynn som en flis så hadde jeg visst hvordan jeg skulle blitt det på en sunn måte :)

Men det er ikke noe mål for meg. Synes ikke menn som ser ut som om de kan brekke i to dersom man puster litt hardt på dem ser ut i det hele tatt.

Du ga så langt svar at jeg måtte bare spørre om du var tynn som ei flis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Min situasjon. Alenemor til to under 3. Står opp kl. 6 sammen med barna. Lang vei til barnehagen + til jobb, så avhengig av bil.

Jobber fulltid.

Ingen familie i nærheten.

Fortell meg når jeg skal få skviset inn 1 time 4 ganger i uka?

Dersom du har muligheten til å melde deg inn på et SATS gym eller et annet gym hvor de har barnepass, så burde det være mulig å få skviset inn en time i ny og ne.

Dersom dette ikke er mulig (er litt usikker på hvor lenge barnepassen pågår utover ettermiddagen) så ville jeg anbefalt deg å kjøpe en ergometersykkel.

Den kan du fint sykle på etter at ungene har lagt seg, eventuelt mens de leker rundt i stua.

Ergometersykkel er vel når jeg tenker etter et langt bedre alternativ enn SATS, da jeg jo forstår at det kan bli mye stress å jobbe fulltid, så hente unga, spise, så trene, osv.

Kostnadseffektivt er det også, da SATS medlemskapet vel koster rundt 420 kroner i mnd, mens jeg tror du får ergometersykler til rundt 1000 lappen.

Situps, pushups, enkle knebøy, rumpeøvelser osv, kan også gjøre hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nokså anonym nå

*Applauderer*

Ble nokså imponert over gutten nå, ja...

Store klemmer fra ei som har fulgt de samme rådene SDD kommer med her, og gått ned fra 80 til 65 kg . Og i dag er jeg fornøyd, har endrede kostvaner og trener (!)

:-)

(Hvor blir det av bokutgivelsen din, SierDuDet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Applauderer*

Ble nokså imponert over gutten nå, ja...

Store klemmer fra ei som har fulgt de samme rådene SDD kommer med her, og gått ned fra 80 til 65 kg . Og i dag er jeg fornøyd, har endrede kostvaner og trener (!)

:-)

(Hvor blir det av bokutgivelsen din, SierDuDet?)

Hei!

Gratulerer med vekttapet! Kan tenke meg at det gjør rimelig godt å se seg selv i speilet etter å ha gått ned 15 kg. Man blir vel ikke akkurat mindre motivert da! I tillegg har man forandret sin livsstil, noe som ikke bare bidrar til at man ser bedre ut (selvsagt avhengig av øyet som ser), men at man føler seg kvikkere, mer opplaget, får mer overskudd, for ikke å snakke om at man sannsynligvis lever lengre enn hva man ellers ville gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Jeg vil rette opp en liten ting:

Dette med Fedon Lindbergs diett og glykemisk indeks har kommet fullstendig skjevt ut i mediene. Dette er ingen slankediett for friske, overvektige personer!

Derimot er det et kostholdsopplegg for oss som er overvektige som følge av sykdommer (vi finnes vi også, ja!), kan nevne insulinresistens som eksempel. Veldig viktig å få med seg dette, for de overvektige som er friske eller har spiseforstyrrelser, trenger _helt andre_ opplegg for å gå ned i vekt, enn det vi som sliter med insulinresistens og andre (hormon)sykdommer trenger. For oss er et lav-karbo-kosthold veldig bra. Selv har jeg blitt mye friskere og har fått mye mer krefter etter at jeg startet med dette. Jeg har til og med energi til å mosjonere, det hadde jeg ikke før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste alt - med stor innlevelse.

Blir jo nesten glad i deg. :o)

Klem,

Jeg er veldig lett å bli glad i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...