Gå til innhold

ergometersykkel - hva hjelper det ?

pus

Anbefalte innlegg

Hei

Er ganske nybakt tvillingmor og da er det ikke så mye tid jeg får til å gå til et helsestudio. Men, ønsker allikevel å komme i gang å trene, og hjemmetrening er nok tingen.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av enten ergometersykkel eller spinning sykkel, men lurer først på hva denne treningsformen hjelper for.

Jeg ønsker først og fremst vektreduksjon (fettforbrenning), men også å stramme opp mage, lår og rumpe, spesielt innsiden av lårene.

Er dette det rette for meg å kjøpe da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ergometersykkel/spinningsykkel gir deg kondisjonstrening. Dette er bra for å forbrenne fett, så lenge du gjør det jevnlig og lenge nok hver gang. For å stramme opp områdene du nevner kan du gjøre noen styrkeøvelser. Dette kombinert med kondisjonstreningen høres ut som en kombinasjon som kan fungere til det resultatet du ønsker. Men husk på at trening ikke funker noe særlig hvis man ikke har rett kosthold samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Best effekt på kondisjon og spesielt hjertet.

Hjertet er viktigere enn noe av det andre, og sykkel er best til å få pumpa opp på det belastningsnivået som er nødvendig. Husk å tråkke i minst 20 min, helst 30, men alle monner drar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK med hjemmetrening og sykkel, all bevegelse hjelper, og mest når du blir andpusten også!

Et tips er en såk. joggevogn, den fins for tvillinger også og har store hjul som ruller lett. Da får du og ungene vært ute og du får gått fort eller løpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...