Gå til innhold

Overkommelig krav?

Gjest ikke undertegnet ennå

Anbefalte innlegg

Jeg har fokusert svært lite på muskeltrening, så kroppen er langt i fra toppform. I benkpress tar jeg nå 20kg - 20 ganger i strekk. Til høsten må jeg klare 45kg minimum 10 ganger. Er dette et krav jeg kan klare? Hvordan burde jeg trene? Hvor ofte? Og er det noen kosttilskudd som anbefalles? Jeg er ganske tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde du klare. 45x10 er jo ikke særlig mye, da. Er du kvinne ? Jeg hadde ikke trent så veldig mange uker før jeg klarte 40x10 ihvertfall.

Men du trener altfor mange repetisjoner nå, hvis du skal bli sterkere. Kutt ned til 8-12, og legg på mer vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å klare mest mulig i "benk", bør du laste på mer og gå ned på repetisjonene. Men er du nyoppstarta er det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde du klare. 45x10 er jo ikke særlig mye, da. Er du kvinne ? Jeg hadde ikke trent så veldig mange uker før jeg klarte 40x10 ihvertfall.

Men du trener altfor mange repetisjoner nå, hvis du skal bli sterkere. Kutt ned til 8-12, og legg på mer vekt.

Takk for det.

Lønner det seg å drive denne treningen hver dag? Flere ganger om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Tren aldri samme muskelgruppe mer enn to, max tre ganger i uka. Jeg trener aldri benk mer enn to ganger i uka - men til gjenngjeld "store doser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det.

Absolutt ikke. Minst 48 timer mellom hver økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Proteintilskudd er neppe nødvendig sånn uten videre, først når man har ryddet og balansert kostholdet ellers og kan dokumentere at der er vanskelig å komme opp i nødevndig mengde proteiner. Personlig gjorde jeg regnestykket og fant ut at jeg kunne spise ett egg om dagen pluss 30 g proteinpulver, så var kostholdet OK. Men å helle i seg tilskudd uten mål og mening er bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Minst 48 timer mellom hver økt.

Trener du ordentlig hardt, er 48 timer for lite. Også 2 til 3 ganger i uken, som nevnes under her et sted er for ofte. 1 gang i uken pr. muskelgruppe er det riktigste - forutsett at du trener ordentlig, og tar deg helt ut hver økt.

"................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...