Gå til innhold

Et par spørsmål

Soria

Anbefalte innlegg

For det første. Mens jeg ligger på gulvet i pausene og etter at jeg har tatt crunches, blir jeg svimmel. Betyr det at jeg gjør noe feil eller bare at jeg tar så hardt i?

Og:

Jeg hr trent etter et begynnerprogram i en måned ca. Nå er noen av øvelsene for lette mens andre fremdeles er tunge. Burde jeg bare øke vekta og heller ta færre repetisjoner på de som er tunge. Eller skal jeg bare la noen øvelser være lette? Det siste der tror jeg forresten ikke på :-) Merkere at jeg synes det er kjedelig når det blir for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svimmelheten kan komme av at du ikke får i deg nok næring om dagen. Spiser du nok?

Eventuelt kan det være at du tar i for mye. Det har jeg opplevd selv etter lengre treningsavbrekk hvor jeg starter igjen, gir bånn gass, og spesielt i øvelser hvor man virkelig sliter med hele kroppen så har jeg ved et par anledninger faktisk gått i bakken. Bokstavelig talt.

Dette er nok ikke videre sunt, dog tviler jeg på at du presser deg så hardt at det er intensiteten din som er problemet.

Jeg vil gjette på kostholdet ditt. Blodsukkernivået ditt kan være noe lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimmelheten kan komme av at du ikke får i deg nok næring om dagen. Spiser du nok?

Eventuelt kan det være at du tar i for mye. Det har jeg opplevd selv etter lengre treningsavbrekk hvor jeg starter igjen, gir bånn gass, og spesielt i øvelser hvor man virkelig sliter med hele kroppen så har jeg ved et par anledninger faktisk gått i bakken. Bokstavelig talt.

Dette er nok ikke videre sunt, dog tviler jeg på at du presser deg så hardt at det er intensiteten din som er problemet.

Jeg vil gjette på kostholdet ditt. Blodsukkernivået ditt kan være noe lavt.

Selv om det er bare et par timer siden jeg spiste? Jeg er svimmel bare da, ikke før eller litt etter at jeg har avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er bare et par timer siden jeg spiste? Jeg er svimmel bare da, ikke før eller litt etter at jeg har avsluttet.

Et par timer er jo ikke "bare" men det som bør være maksimalt fra når du spiste.

Hvordan spiser du ellers om dagen og hva spiser du? Det er ganske relevant. Ligger du på et svært lavt kcal inntak så er det ikke sikkert kroppen din har energi nok til å trene noe særlig i det hele tatt.

Dersom du spiser skikkelig så vil jeg bare anbefale deg en energidrikk eller noe sånt rett før eller under treninga, men dersom du spiser alt for lite så må du jo bare rett og slett passe på at du får i deg mer næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par timer er jo ikke "bare" men det som bør være maksimalt fra når du spiste.

Hvordan spiser du ellers om dagen og hva spiser du? Det er ganske relevant. Ligger du på et svært lavt kcal inntak så er det ikke sikkert kroppen din har energi nok til å trene noe særlig i det hele tatt.

Dersom du spiser skikkelig så vil jeg bare anbefale deg en energidrikk eller noe sånt rett før eller under treninga, men dersom du spiser alt for lite så må du jo bare rett og slett passe på at du får i deg mer næring.

Du hadde nok rett. Jeg spiste for lite. Nå spiser jeg mer (synes ikke jeg gjør annet), og svimmelheten når jeg trener er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...