Gå til innhold

sterile av kyssesyka??

Anbefalte innlegg

Gjest mandarin

Hallo!!!

Det er veldig stor sjanse for at eg har kyssesyka.....skal ta blodprøve i morra, og legen var nesten sikker på at det var det eg hadde....Uansett, det eg lurer på er om kor lenge den varer, og når eg kan drikke alkohol...og er det sant at guttar kan bli STERILE av kyssesyka ??????( eg vil ikkje gjere noken sterile ved å kysse dei..:)Kor lenge kjem eg til å vere sjuk, og skal eg gå på skulen?? Er det stor sjanse for at kjæresten min kan ha d samme?Må eg la være å kysse han til smittefaren er over, og når er det? Det blir vanskelig å ha en kjæreste i 4 mnd. uten å kunne kysse han....:)

Vel, håpe nokken ve svare meg på det her....på førehand takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11144-sterile-av-kyssesyka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære mandarin.

Mononucleose("kyssesyken")kan vare fra noen uker til noen måneder.Gutter blir ikke sterile.Hvis du er veldig slapp og dårlig,kan du holde deg hjemme fra skolen.Hvis du ikke er det,kan du gå.Sannsynligheten er nok stor for at du kan ha smittet kjæresten din hvis du har sykdommen.Det tar gjerne 2-4 uker fra du smittes til du får symptomer.Du kan smitte andre i flere måneder etter at du føler deg frisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11144-sterile-av-kyssesyka/#findComment-57603
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...