Gå til innhold

Til dere som bor i/ er kjent i Stavanger

Anbefalte innlegg

Gjest innflyttere

Vi er et par som skal flytte til Stavanger ganske snart og er i den forbindelse i gang med leilighets-jakt i Stavanger. Vi finner mye spennede, *men* aner ikke hvilke bydeler vi bør satse på??!

Helt konkret: Er det enkelte bydeler i Stavanger man bør holde seg unna (kriminalitet, stoff, prostitusjon, etc) ?

Og hvilke bydeler i Stavanger regnes for å være av finere klasse?

Greit å vite i fht hvordan vi vurderer pris og slikt. Dessuten vil vi ikke at vår lille ett-åring skal vokse opp med "hva som helst" rundt seg...

Tips mottas med stor takknemlighet!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111496-til-dere-som-bor-i-er-kjent-i-stavanger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur

Ikke storhaug-området! Jeg bor ikke selv i selve byen, men et sted utenfor.. Siden dere har barn ville jeg ikke bodd midt i byen. Rundt Stokkavannet er det fint! Eiganes er et pent strøk. På Tasta kan dere bo nær sentrum, det er barneskoler der og ikke så langt til sjøen. Men Tasta er stort, og det er områder man bør holde seg unna der også. Jeg ville nok satset på området rundt Stokkavannet. Eller et sted rett utenfor byen, som Hillevåg eller Hinna. Andre kan nok si mer.. På Mosterøy (kan komme dit ved tunell) er det nå hus/leiligheter til salgs i fint område!! Må være fint å bo der med barn!

Ikke storhaug-området! Jeg bor ikke selv i selve byen, men et sted utenfor.. Siden dere har barn ville jeg ikke bodd midt i byen. Rundt Stokkavannet er det fint! Eiganes er et pent strøk. På Tasta kan dere bo nær sentrum, det er barneskoler der og ikke så langt til sjøen. Men Tasta er stort, og det er områder man bør holde seg unna der også. Jeg ville nok satset på området rundt Stokkavannet. Eller et sted rett utenfor byen, som Hillevåg eller Hinna. Andre kan nok si mer.. På Mosterøy (kan komme dit ved tunell) er det nå hus/leiligheter til salgs i fint område!! Må være fint å bo der med barn!

Det er fint i hele Stavanger :-))

Jeg kjenner folk som bor på Storhaug - med barn - og som ikke kunne tenkt seg å bodd noe annet sted. Storhaug har veldig aktive beboerforeninger, og disse gjør mye for å skape et godt bomiljøet på Storhaug.

Nedre Vaulen er kjempefint område, det samme med Madla.

Lykke til med flyttingen til Stavanger :-))

Beste hilsen fra siddisen

Gjest ikke signatur

Det er fint i hele Stavanger :-))

Jeg kjenner folk som bor på Storhaug - med barn - og som ikke kunne tenkt seg å bodd noe annet sted. Storhaug har veldig aktive beboerforeninger, og disse gjør mye for å skape et godt bomiljøet på Storhaug.

Nedre Vaulen er kjempefint område, det samme med Madla.

Lykke til med flyttingen til Stavanger :-))

Beste hilsen fra siddisen

Vaulen ja... har en tante der. Men liker ikke Storhaug!! Madla er også et bra sted.

Gjest storhaug

Hva er galt med Storhaug? Bor der selv og trives meget godt med det. Det er stille, høflige naboer (inkludert "våre nye landsmenn"), har aldri opplevd noe kriminelt eller skremmende. Ok priser. Kort vei til byen og andre fasiliteter.

Annonse

Gjest trixus

Enig med noen av de andre her. Store deler av Storhaug er ikke bra, mye kriminalitet og veldig gammel bebyggelse. Sats på Tasta, Madla, Stokka eller Sandal. Har selv bodd på Madla og Sandal og likt meg veldig godt.

Styr også unna Kvernevik og Sunde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...