Gjest ngc6440 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei, Jeg er en gutt på 26 som er plaget av at magen min er stor, men jeg er ikke tykk/overvektig. Jeg er 180 høy og veier 69 kg. Når jeg ser meg selv i profil i et speil så ser jeg nesten litt ut som et afrikansk barn i nød; med kjempemage som står rett ut. Jeg har ikke mye fett på magen, og når jeg strammer magemusklene så kjenner jeg at det "ikke er langt inn til de". Jeg har vært veganer i mange år, men det er først i det siste at magen min har begynt å se så stor ut. Jeg trener både styrke og kondisjon. Jeg spiser et allsidig veganerkosthold. Jeg har hatt litt problemer med fordøyelsen (bl.a. med hyppig avføring), men undersøkelser har utelukket sykdommer som Cøliaki og Chrons. Det er heller ikke funnet noe annet "unormalt" med tarmene mine. Magen min virker oppblåst, uten at jeg må slippe uvanlig mye luft. Hva kan årsaken til den store magen min være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togert Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Vel, grunnen til at mange barn i foskjellige afrikanske land har en slik mage, er feilernæring. (Altså ikke nødvendigvis underernæring) At du etter mange år som vegan (tross alt, en gangske ensidig kost) også kan få slike symptomer overrasker egentlig ikke! mener 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Feilernæring. For lite proteiner tenker jeg. Ikke bra. Mange veganer/ vegetarianere blir syke av mangelsykdommer, noen blir aldri friske igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0446cgn Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Feilernæring. For lite proteiner tenker jeg. Ikke bra. Mange veganer/ vegetarianere blir syke av mangelsykdommer, noen blir aldri friske igjen. Det finnes et stort antall veganere i verden, og dersom underernæring hadde vært et problem så hadde man hørt om det. Dessuten får jeg i meg 2 gram protein pr kg kroppsvekt pr døgn, noe jeg er sikker på er mer enn gjennomsnittet blant de som spiser all slags mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det finnes et stort antall veganere i verden, og dersom underernæring hadde vært et problem så hadde man hørt om det. Dessuten får jeg i meg 2 gram protein pr kg kroppsvekt pr døgn, noe jeg er sikker på er mer enn gjennomsnittet blant de som spiser all slags mat. Jeg har to bekjente som ble syke, men de har sikkert gjort noe/ mye feil. Det må vel gjøres riktig som alt annet i livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hva er en veganer for noe? (Jeg trodde først at du hadde skrevet feil) Uvitende hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GRslankern Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har du sjekket for Candida? Jeg heller også til teorien om feilernæring etter flere år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0446cgn Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hva er en veganer for noe? (Jeg trodde først at du hadde skrevet feil) Uvitende hilsen Fra Merriam-Websters ordbok på nettet: vegan : a strict vegetarian who consumes no animal food or dairy products; also : one who abstains from using animal products (as leather) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0446cgn Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har du sjekket for Candida? Jeg heller også til teorien om feilernæring etter flere år. Nei, det har jeg ikke. Hvordan sjekker jeg om jeg har det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det finnes et stort antall veganere i verden, og dersom underernæring hadde vært et problem så hadde man hørt om det. Dessuten får jeg i meg 2 gram protein pr kg kroppsvekt pr døgn, noe jeg er sikker på er mer enn gjennomsnittet blant de som spiser all slags mat. Underernæring er langt frå uvanleg blant veganere. Mange veganerforeldre i utlandet har også blitt sikta for barnemishandling pga. at dei ikkje har makta å gje babyen riktig/nok mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Underernæring er langt frå uvanleg blant veganere. Mange veganerforeldre i utlandet har også blitt sikta for barnemishandling pga. at dei ikkje har makta å gje babyen riktig/nok mat. Mine bekjente veganer sa i går at tidsskriftene framstiller ikke underernærte eller skriver om underernæring, men det advares stadig på det sterkeste mot å slurve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Mine bekjente veganer sa i går at tidsskriftene framstiller ikke underernærte eller skriver om underernæring, men det advares stadig på det sterkeste mot å slurve. Det er hysteri! Problemet i høve til spebarn og veganisme er jo f.eks. at mange veganere ser på morsmelk som eit dyreprodukt, og kan såleis ikkje amme ungen. I staden får ungen urtete. - Det kan ikkje gå bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det er hysteri! Problemet i høve til spebarn og veganisme er jo f.eks. at mange veganere ser på morsmelk som eit dyreprodukt, og kan såleis ikkje amme ungen. I staden får ungen urtete. - Det kan ikkje gå bra! Hmmm.... Fins det slike galninger også ? Urtete i stedet for morsmelk ? Mora mi hadde fått sjokk hadde hun oppdaget noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GRslankern Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Nei, det har jeg ikke. Hvordan sjekker jeg om jeg har det? Det er bl.a en klinikk i Oslo som har spesialisert seg på dette. Søk på Candida. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er hysteri! Problemet i høve til spebarn og veganisme er jo f.eks. at mange veganere ser på morsmelk som eit dyreprodukt, og kan såleis ikkje amme ungen. I staden får ungen urtete. - Det kan ikkje gå bra! tror ikke det er noen som ikke ammer barnet sitt fordi det er et dyreprodukt, den melken mammaen produserer er jo ment til barnet henne, på like linje som at ku-melk er til kalver 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 hvor mange år har du vært veganer da? tror ikke det er årsaken, ettersom du spiser ordentlig. Du høres jo veldig tynn ut da, så det kan være det er defor magen synes ekstra godt, eller at du har en irritert tarm, sliter med stress ol. det kan også være prykisk betinget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 tror ikke det er noen som ikke ammer barnet sitt fordi det er et dyreprodukt, den melken mammaen produserer er jo ment til barnet henne, på like linje som at ku-melk er til kalver Det er sjølvsagt ekstreme tilfelle, men det har skjedd fleire gongar... http://www.cnn.com/2003/LAW/03/24/ctv.swinton/ http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,552227,00.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Det er sjølvsagt ekstreme tilfelle, men det har skjedd fleire gongar... http://www.cnn.com/2003/LAW/03/24/ctv.swinton/ http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,552227,00.html For min del så forstår jeg ikke helt tanken bak der jeg, hvorfor man ikke kan gi barnet morsmelk. Og jeg er veganer selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.