Gå til innhold

Krampe i føttene

REM1365380542

Anbefalte innlegg

REM1365380542

Jeg er ofte opptil flere ganger om dagen plaget med krampe i føttene,både i leggen og under selve foten.Dette kommer både når jeg sitter stille eller strekker meg.Noen ganger våkner jeg også om nettene med kramper så kraftige at jeg må stå opp for å få det til å gå over.Hva kan dette komme av, og kan man gjøre noe for å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problem. Det jeg har funnet ut at hjelper er:

Innleggssåler. Gå til legen, få henvisning til ortoped.

Gode sko. Dette er ikke stedet å spare penger.

Fotmassasje. Det fikser kjæresten i sofakroken om kvelden.

Og gjerne litt trening. Sitt f.eks. og plukk opp fyrstikker med tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-REM.Hvis du har et arbeide med mye ståing, gåing, og kanskje på hardt underlag, så kan nok det være en forklaring. Hvis det ikke er noen klare ytre belastninger som jeg her har antydet, så synes jeg du bør ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...