Gå til innhold

Sover som en idiot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store søvnproblemer om dagen. Har hatt det nå en ukes tid, og iløpet av den siste uka har jeg ikke sovet mer enn max 4 timer i strekk i døgnet.

Jeg jobber jo nattvakter nå og pleier da ikke å ha noen som helst problemer med å få skikkelig søvn når jeg kommer hjem, så jeg tror ikke det er problemet.

Det jeg lurer på er om det kan være pollen som er skylden? Sliter tross alt litt med grasspollenom dagen, og har derfor fått medisiner mot dette. Xyzal er et medikament jeg fikk for en uke siden, visstnok en videreutvikling av Zyrtec.

Kan min elendige søvn om dagen være et resultat av disse pillene?

I dag la jeg meg 08.30, våknet 09.30 og pissa, sovna igjen og våknet knall våken litt over 12. Altså snakker vi om under 4 timers søvn, og jeg er helt våken.

Har Imovane her dersom jeg på død og liv trenger noe å sove på, men jeg er litt skeptisk til å bruke dette til annet enn å snu døgnet annenhver uke.

Kan det være pollen eller dette medikamentet som forårsaker søvnløsheten? Det er tross alt ikke det at jeg ikke får sove når jeg legger meg, for jeg sovner jo, men jeg sover rett og slett ikke sammehengende i mer enn et par-tre timer.

Gjest Også allergisk med søvnproblemer og muskelsmerter og .....
Skrevet

Dette er ingen legespalte da! E det ikke et lunge- eller allergiforum her da?

VI kan jo ikke annet enn å gjette like bra eller dårlig som deg, ikke sant. Det KAN være allergi. Det kan være psykiske problemer. Det KAN rett og slett være bare forbigående søvnproblemer pga varme og fuktig luft feks. Eller ikke pga noe i det hele tatt.

En bør da ikke ta piller ved det første tegn ntil at kroppen reagere på noe. Da er du fort ute å kjøre.

Nei, mannfolk, de er pinglete! Vi kvinnfolk gir oss ikke over så lett...

Gjest Hintogtips
Skrevet

Ta deg en ronk, så sovner du raskt igjen. (Og så gjør det underverker med styrken i underarmen.)

Skrevet

Helt normalt at det skjer i ny og ne. Spesielt om sommern, og spesielt hos mennesker med nattevakter o.l. Det blir som regel vanskeligere og vanskeligere å snu døgnet rundtomkring med alderen.

Men som regel er dette bare et forbigående fenomen, jeg opplever det flere ganger i året.

Høne I Frikassè
Skrevet

Jeg kan ikke svare, men du burde prøve å bli gravid. Det hjelper! "Natt" til onsdag sov jeg i 18 timer. Jada, vi snakker atten timer sharp. La meg elleve om kvelden og våknet klokken fem dagen etter. Hadde selvfølgelig obligatoriske innlagte tissepauser, men jeg sover mens jeg er på do og tisser.

Jeg lover - det hjelper!

Mager trøst...?

Klem,

Skrevet

Du får ta deg en skikkelig joggetur etter at du er ferdig på jobb.. Slit deg ut litt fysisk..

Sovner sikkert godt etterpå da..

:o)

Skrevet

Dette er ingen legespalte da! E det ikke et lunge- eller allergiforum her da?

VI kan jo ikke annet enn å gjette like bra eller dårlig som deg, ikke sant. Det KAN være allergi. Det kan være psykiske problemer. Det KAN rett og slett være bare forbigående søvnproblemer pga varme og fuktig luft feks. Eller ikke pga noe i det hele tatt.

En bør da ikke ta piller ved det første tegn ntil at kroppen reagere på noe. Da er du fort ute å kjøre.

Nei, mannfolk, de er pinglete! Vi kvinnfolk gir oss ikke over så lett...

Jeg postet innlegget her fordi jeg vet at jeg får svar på dette forumet. Selv sjekker jeg ikke allergiforumet, og jeg gjetter på at det også gjelder mange andre.

Det var heller ikke svar fra en lege jeg var ute etter, men andre grasspollenallergikere, og de vet jeg det finnes mange av.

Jeg aner ikke hva du babler om i forhold til medisiner. Det er klart jeg dytter i meg allergipiller når jeg klør i øya og har fått piller foreskrevet av lege...

Skrevet

Helt normalt at det skjer i ny og ne. Spesielt om sommern, og spesielt hos mennesker med nattevakter o.l. Det blir som regel vanskeligere og vanskeligere å snu døgnet rundtomkring med alderen.

Men som regel er dette bare et forbigående fenomen, jeg opplever det flere ganger i året.

Thanks! Det er nok forbigående, og det kan være at jeg øyekløinga medfører at jeg sliter med kontrollert søvn.

Det går nok over! :)

Skrevet

Jeg kan ikke svare, men du burde prøve å bli gravid. Det hjelper! "Natt" til onsdag sov jeg i 18 timer. Jada, vi snakker atten timer sharp. La meg elleve om kvelden og våknet klokken fem dagen etter. Hadde selvfølgelig obligatoriske innlagte tissepauser, men jeg sover mens jeg er på do og tisser.

Jeg lover - det hjelper!

Mager trøst...?

Klem,

Vel... jeg vil ikke ha barn nå, så jeg må nok drøye det å bli gravid. Men takk for svar.

Innen jeg vil ha barn så skal du ikke se bort fra at mannfolk kan få unger de også.

:)

Skrevet

Du får ta deg en skikkelig joggetur etter at du er ferdig på jobb.. Slit deg ut litt fysisk..

Sovner sikkert godt etterpå da..

:o)

Men problemet er ikke å sovne. Det gjør jeg. Problemet er å bli i søvnen i mer enn 2-3 timer :)

Jeg tok treningsøkta når jeg sto opp. Funker det også.

Det rare er jo at jeg mer eller mindre føler meg våken til tross for lite søvn, men jeg er redd jeg kommer til å bli småtrøtt i natt.

Får prøve å ta en time på tryne nå :)

Skrevet

Ta deg en ronk, så sovner du raskt igjen. (Og så gjør det underverker med styrken i underarmen.)

Sorry, postet innlegget feil. Det første var ikke til deg.

Jupp, en runk funker. Det vet jeg :)

Skrevet

Glem det innlegget, det var visst ikke du som fikk svaret likevel.

Hmmm... jeg er visst trøtt likevel :)

Gjest Også allergisk med søvnproblemer og muskelsmerter og .....
Skrevet

Jeg postet innlegget her fordi jeg vet at jeg får svar på dette forumet. Selv sjekker jeg ikke allergiforumet, og jeg gjetter på at det også gjelder mange andre.

Det var heller ikke svar fra en lege jeg var ute etter, men andre grasspollenallergikere, og de vet jeg det finnes mange av.

Jeg aner ikke hva du babler om i forhold til medisiner. Det er klart jeg dytter i meg allergipiller når jeg klør i øya og har fått piller foreskrevet av lege...

Alelrgipiller er jo ganske harmløst, men jeg ville ikek begynt å tylle i meg disse Immovane-pillene. Sovmedisin skaper stort sett mer problemer enn det de hjelper. Så det er siste utvei. Mange sover dårlig om sommeren.

Du har jo fått svar! Det KAN være allergi, men ingen kan gi deg et sikkert svar over nettet.

Søk på pollenallergi så får du de tipsa du trenger om hva du kan gjøre for å lette problemet. Er skrevet hundrevis av sider og artikler skulle jeg tro. Så vi bør vel ikke repetere alt?

Skrevet

Alelrgipiller er jo ganske harmløst, men jeg ville ikek begynt å tylle i meg disse Immovane-pillene. Sovmedisin skaper stort sett mer problemer enn det de hjelper. Så det er siste utvei. Mange sover dårlig om sommeren.

Du har jo fått svar! Det KAN være allergi, men ingen kan gi deg et sikkert svar over nettet.

Søk på pollenallergi så får du de tipsa du trenger om hva du kan gjøre for å lette problemet. Er skrevet hundrevis av sider og artikler skulle jeg tro. Så vi bør vel ikke repetere alt?

Du trenger ikke å repetere noen som helst. Det jeg så etter var andres erfaringer, og jeg gadd ikke å søke.

Dol er fint sånn sett. Egentlig er det vel fint lite man kan spørre om her som man ikke kan søke seg fram til ved å bruke søk-knappen. Nesten alt er spurt om tidligere.

Jeg benytter meg av Imovane et par ganger i mnd for å snu døgnet. Funker utmerket. I følge legen min er min svært beskjedne bruk av dette innsovningsmiddelet harmløst. Jeg har også sjekket ut preparatet på nettet, her på dol også, og forstår det sånn at legen min har rett.

Jeg er skeptisk til piller og dytter ikke i meg sånt uten videre, men for min del er alternativet å dytte i meg en pille for å snu døgnet etter 7 nattevakter sånn at jeg iløpet av en natt har "normal" døgnrytme igjen, eventuelt å slite i 2-4 dager med å snu døgnet uten en pille.

Valget er enkelt.

Skrevet

Men problemet er ikke å sovne. Det gjør jeg. Problemet er å bli i søvnen i mer enn 2-3 timer :)

Det rare er jo at jeg mer eller mindre føler meg våken til tross for lite søvn, men jeg er redd jeg kommer til å bli småtrøtt i natt.

Jeg bruker reagere sånn på lys i perioder.

Spiker igjen vinduet.

Skrevet

Kjedelige greier dette med søvnen..

Du kan jo finne ei du kan ha på arma når du sover, og som du kan ha en heftig runde med når du våkner.. Menn pleier å sovne fort igjen etter slike økter..

:o))

Skrevet

Du kan jo finne ei du kan ha på arma når du sover, og som du kan ha en heftig runde med når du våkner.. Menn pleier å sovne fort igjen etter slike økter..

Skal prøve. Ok.

Skrevet

Spiker igjen vinduet.

hehe god ide.

Skrevet

Jeg sover spesielt som en idiot når jeg har noen på armen, så det er ikke å anbefale for egen del.

Dog har jeg kommet meg litt der også :)

Skrevet

Spiker igjen vinduet.

Jeg bruker sånn bind-greie for øya og dytter sov i ro i øra, og rullgardina stifter jeg igjen med tegnestifter sånn at minst mulig lys skal slippe igjennom :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...