Gå til innhold

Slanking,hva er best?

Anbefalte innlegg

Gjest samara

Jeg er en overvektif kvinne som ønsker å gå ned i vekt på en fornuftig måte.

Ønsker å følge prinsippet til Gerete Roede,spise ofte og lite + trimme litt hver dag.

Men hva er lite mat uten å bli FOR lite?

Vet dette er individuelt,jeg har funnet ut at jeg blir mett og god på 1200 kalorier,men er det da sansynlig at jeg går ned på dette?

Finnes det mennesker som IKKE går ned på denne megden næring?

Jeg er 161 og veier 75 kilo.

Trener litt hver dag,men har ellers stillesittende jobb.

Er 28 år.

Hvor mye kan du spise og likevel gå ned?

Hadde ikke lyst til å betale dyre dommer for kurs når jeg kan få råd her :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111648-slankinghva-er-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg har samme intensjonene som deg. Nå når sommerferien er over og jeg kommer i mer normale rytmer skal jeg begynne med å gå en tur hver dag ca 1/2 time til å begynne med. Har jo erfart før at når en spiser mindre vil sultfølelsen endre seg i takt med spisingen. Når det er gått en tid vil den følge de nye tidene. Jeg tenkte jeg skulle spise litt hver 4. time. Frokost kl. 07.00, lunsj kl. 11.00, ett eple el.l kl. 14.00, middag kl. 18.00 og ikke kvelds, om jeg blir sulten om kvelden spiser jeg gulrøtter el.l.

Har prøvd dette før jeg ble syk og det gikk egentlig veldig greit. Nå skal jeg bare ned 5-6 kilo så jeg tror jeg skal klare det.

Ønsker deg lykke til og.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111648-slankinghva-er-best/#findComment-663225
Del på andre sider

Gjest cilimor

Har gått på Libra kurs og 1200 kalorier er faktisk det en dame ska ha iløpet av en dag under slankekuren.

Det som er viktig er og spise lite men ofte.

4 brødmåltider og middag og som hovegregel skal du da ha 150 gr kjøtt/fisk (uten ben) og 100 gr potet, 75 gr kokt ris, også kan du spise så mye gr.saker du vil til måltidene. Viktig og la maven hvile mellom hver gang du spiser.

Klare du og følge dette så holder du forbrenningen jevn helle tiden og du vil gå ned.

Husk og gå turer eller annen form for trim du liker.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111648-slankinghva-er-best/#findComment-663231
Del på andre sider

Gjest puzzle

Spis hver tredje time, fire brødmåltid + middag. Altså frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds.

Spis to skiver til hvert måltid, og bruk enkelt pålegg på. Det beste er å bytte ut den ene skiva til hvert måltid, med et helseklibrød. Spis da dette først og drikk mye vann til.

Kroppen venner seg for til disse måltidene, og du vil etterhvert kjenne at du er sulten etter tre timer :)

Er du glad i frukt, så spiser du dette til måltidene - ikke mellom. F.eks frokost: Ett klibrød, en brødskive og ett eple + vann. Så spiser du ingenting før lunsj.

Poenget med dette er å legge om kostholdet. Ikke tell kalorier - hvem gidder å gjøre det i måneder og år?

Dette kalles ikke slanking, men omlegging av kosthold, å gå ned i vekt er en positiv bivirkning.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111648-slankinghva-er-best/#findComment-663273
Del på andre sider

Gjest puzzle

Spis hver tredje time, fire brødmåltid + middag. Altså frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds.

Spis to skiver til hvert måltid, og bruk enkelt pålegg på. Det beste er å bytte ut den ene skiva til hvert måltid, med et helseklibrød. Spis da dette først og drikk mye vann til.

Kroppen venner seg for til disse måltidene, og du vil etterhvert kjenne at du er sulten etter tre timer :)

Er du glad i frukt, så spiser du dette til måltidene - ikke mellom. F.eks frokost: Ett klibrød, en brødskive og ett eple + vann. Så spiser du ingenting før lunsj.

Poenget med dette er å legge om kostholdet. Ikke tell kalorier - hvem gidder å gjøre det i måneder og år?

Dette kalles ikke slanking, men omlegging av kosthold, å gå ned i vekt er en positiv bivirkning.

Lykke til :)

Noen ganger bytter jeg ut brødskiva med en liten salat. Jeg liker heldigvis ikke dressing og sånt kliss, så her går salaten ned på høykant, naturell :)

Jeg har holdt på i en uke nå og har mistet 1 1/2 kilo. Det normale er vel å gå ned 1 kilo i uka. Kusina mi gikk ned 15 kilo på tre månder. Det er et år siden nå og hun er like slank fortsatt, rett og slett fori hun fortsatt holder på de fem måltidene med tre timer mellom hvert.

Bare for å ha det nevnt: Det er tillatt å spise litt godt i helgene, men gjør du det så hold likevel på de faste vanlige måltidene - ikke bytt ut eller hopp over et måltid, selv om du har spist litt snop.

For min del har ikke det med godter vært noe problem ennå. Etter at jeg la om kostholdet, er snopbehovet borte. Jeg har faktisk aldri gått rundt å vært så mett før, som jeg er nå om dagene :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111648-slankinghva-er-best/#findComment-663278
Del på andre sider

Annonse

Drikk MASSEvis av vann!

Vann er sunt og det demper metthets-følelsen.

Jeg drikker opptil 2,5 liter vann hver dag.

Vann er også godt for fordøyelsen og huden, i tillegg i psyken.

Og det er jo også en selvfølgelighet at man spiser ift. hvor mye man beveger seg.

Sitter man mye i ro, bør man ikke spise for mye. Men er man mye i aktivitet, trenger man flere kalorier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111648-slankinghva-er-best/#findComment-663300
Del på andre sider

Høne I Frikassè

Har gått på Libra kurs og 1200 kalorier er faktisk det en dame ska ha iløpet av en dag under slankekuren.

Det som er viktig er og spise lite men ofte.

4 brødmåltider og middag og som hovegregel skal du da ha 150 gr kjøtt/fisk (uten ben) og 100 gr potet, 75 gr kokt ris, også kan du spise så mye gr.saker du vil til måltidene. Viktig og la maven hvile mellom hver gang du spiser.

Klare du og følge dette så holder du forbrenningen jevn helle tiden og du vil gå ned.

Husk og gå turer eller annen form for trim du liker.

Lykke til

Når det gjelder middag, så er GR annerledes enn Libra der. SKal ha 400 kcal. Magert kjøtt (kylling, indrefilet osv) inneholder 100 kcal pr 100 gram. Middag blir da 200 gram kyllingfilèt (som er TO norske kyllingfileter!) 125 gram ris, litt saus og masse salat! O'hoi og man har mat hele kvelden!

Det samme om man lager fajitas. Med karbonadedeig. 100pr100 der også. Har mat i nesten to dager da. Hehe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111648-slankinghva-er-best/#findComment-663319
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...