Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhjoda. Puppene blir sjarmerende lange. Du må bare rulle de opp og på plass i bh'en. Kan hende du må OPP en størrelse skal jeg si deg! *humrer*

Jeg må sove med bh om natten for ellers så forsover jeg meg. Du veit - de har blitt så lange at jeg får brystvortene i ørene og de fungerer som ørepropper. Innmari irriterende!

Bare å knyte dem sammen i sløyfe foran det, så slipper du det problemet :)

Skrevet

Been there, done that. Blir for lite.

Hør med en ekspeditør som kan undertøy, og som kan måle deg -det kan være fasongen også, at du må ha høyere skåret cup, f.eks. Masse å tenke på her, altså! :)

Høne I Frikassè
Skrevet

Bare å knyte dem sammen i sløyfe foran det, så slipper du det problemet :)

Hm..har jeg ikke tenkt på, faktisk. *prøve*

Det ser faktisk noget teit ut...

Skrevet

Det er en kunst å finne riktig størrelse. I England heter det "to be fitted" og er en ganske morsom prosess som blant annet har indegrisenses stort prøverom, hjelpsom dame som til stadighet sier "bend over for me, please!".

Har aldri sett noen som kan dette i Norge.

Men det er best med hjeølp første gangen. Ta med en venninde som har peil, sjekk målebåndet først, og gå igang.

Mål deg selv under brystene -dette er målene 70, 75, 80 osv. Når du har dette så ta med deg tre fire forskjellige kopp-størrelser og prøv ivei. Bh-ene skal væere veldig trange i butikken, og de skal være på den ytterste hmpen. Dette fordi de strekker seg kjapt. Og har du en tung byste bør BH-en sitte godt rundt.

Størrelsen på koppene forandrer seg fordi de står i forhold til målene rdndt.

Skrevet

Hm..har jeg ikke tenkt på, faktisk. *prøve*

Det ser faktisk noget teit ut...

Vi er vel forbi det stadiet der vi tenker særlig på hva som ser teit ut eller ikke, vel, vi er over på det utelukkende praktiske! Estetikken er et tilbakelagt stadium :)

Skrevet

Ja, dette glemte jeg å si -når du tar på deg BH'en skal du lene overkroppen forover så du liksom "heller" puppene oppi cupen! Da løftes de riktig. Prøv så kjenner du at BH'en sitter bedre. Pip minte meg på dette med sin "bend over" :-)

Skrevet

Kan man ikke bare prøve bh'en i butikken, da?

Tyter det ut ovenfor og nedenfor så er den for trang..

Jeg prøver altid BH'ene, selv om jeg har kjøpt samme merke/størrelse før. Man vet jo ikke om en BH i likhet med andre klær nå for tiden har krympet, eller om flesket rundt puppene har økt.

Skrevet

Når jeg prøver behåer finner jeg de som passer perfekt på brystene, men som blir for tng rundt midja. Dette er irriterende..

Må jeg da gå opp en behå-størrelse? (Har en tendens til å kjøpe behåene for små, tror jeg..)

Jeg har motsatt problem - de passer rundt ryggen, men har for liten cup. Jeg har visst en veldig uvanlig kombinasjon. :(

Skrevet

Hadde en gang en oppskrift for å finne bh-størrelsen... Men tror ikke jeg har den lenger.

Den var noe sånt som at man først skal måle rundt rett under puppene (som ikke er midjen som du sier, men altså, rett under). Det er da tallet på størrelsen. Så skal man måle hvor langt det er rundt midt på puppen, når man ikke har på seg bh. Så skal man trekke det ene tallet fra hverandre, se på differansen, og ut ifra det se hvor stor cup du skal ha.

På en eller annen butikk så jeg en sånn plakat en gang som var veldig kjekk. Det stod noe sånt som at: "kryper behåen opp bak på ryggen, kjøp større eller mindre ettellerannet, deler behåen puppene i to, kjøp større ettellerannet," osv...

Skrevet

Hadde en gang en oppskrift for å finne bh-størrelsen... Men tror ikke jeg har den lenger.

Den var noe sånt som at man først skal måle rundt rett under puppene (som ikke er midjen som du sier, men altså, rett under). Det er da tallet på størrelsen. Så skal man måle hvor langt det er rundt midt på puppen, når man ikke har på seg bh. Så skal man trekke det ene tallet fra hverandre, se på differansen, og ut ifra det se hvor stor cup du skal ha.

På en eller annen butikk så jeg en sånn plakat en gang som var veldig kjekk. Det stod noe sånt som at: "kryper behåen opp bak på ryggen, kjøp større eller mindre ettellerannet, deler behåen puppene i to, kjøp større ettellerannet," osv...

Det var da en helvetes formel for å finne ut om et klesplagg passer eller ikke.

Vi gutta har det for øvrig på samme måte når vi kjøper elefanttruse, så det er ikke greit å være gutt heller.

Skrevet

Det var da en helvetes formel for å finne ut om et klesplagg passer eller ikke.

Vi gutta har det for øvrig på samme måte når vi kjøper elefanttruse, så det er ikke greit å være gutt heller.

Det er jævlig høy andel damer som bruker feil bh-størrelse, og det er ikke bra! Det kan gå ut over rygg og skuldre hvis man er godt utstyrt! Dessuten ser det jo bedre ut, og føles bedre hvis den passer :)

Skrevet

80A blir vel for lite?

For lite :-) ??? Vi er ikke alle like store fra naturens side (",). Så det er faktisk ikke for lite ;-)

Fikk litt mindreverdighets komplekser akkurat nå.... ;-)

Skrevet

Ja, dette glemte jeg å si -når du tar på deg BH'en skal du lene overkroppen forover så du liksom "heller" puppene oppi cupen! Da løftes de riktig. Prøv så kjenner du at BH'en sitter bedre. Pip minte meg på dette med sin "bend over" :-)

"Helle" brystene inni ja...... det får meg til å mimre tilbake til ammeperioden jeg har vært igjennom..... da hadde jeg bryster jeg kunne "helle" inn i bh'er, lite å skryte av på den fronten nå ;-)

Skrevet

"Helle" brystene inni ja...... det får meg til å mimre tilbake til ammeperioden jeg har vært igjennom..... da hadde jeg bryster jeg kunne "helle" inn i bh'er, lite å skryte av på den fronten nå ;-)

Samma her :o( Bare tomta igjen... Iallefall føles det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...