Gå til innhold

Paraboltull

Anbefalte innlegg

Gjest selje

Vi fikk satt opp parabolantenne for seks-sju år siden. Uteknisk som jeg er, husker jeg ikke betegnelsen, men fordi den ekte mannen ville opprettholde språkkunskapene sine uten å måtte få veltende alle drittfilmene (og seriene) inn over seg, har vi en som først tar inn fra Tyskland. Altså får vi Deutsche Welle, de franske, BBC World - og så ørten uforståelige tyrkiske, kurdiske, arabiske kanaler. OG en polsk, som sender gamle B-filmer i ett sett, med en irriterende polsk stemme som overdøver Clint Eastwood.

Vi hadde masse annet, men det ble mer og mer borte, nå skjelver og rykker BBC og DT, alt sammen hopper og rykker og det blir bare dårligere og dårligere.

Det aner meg at kanaler skifter oppholdssted iblant. Men kan vær&føreforhold ha noe med sånt å gjøre? Antenna ser ut som den pleier, pent plassert høyt oppe på sørveggen.

Noen med peiling på hva man gjør, evt. hvem man spør om å gjøre det??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111679-paraboltull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke sign

Har du prøvd å oppdatere kanalene? Jeg vet at hvis du har Tv3 Norge, så skal du la denne kanalen stå på minst en halvtime for at tekniske problemer etc. skal rettes. Etterpå tar du en kanaloppdatering på alle satelittene du får signalene fra (kanalsøk, dette bør du finne i menyene til mottakeren) og legger inn kanalene på nytt. Du kan også trekke ut strømmen til mottakeren en stund og kanskje ta ut kortet noen minutter, kan være det er det som skal til. Hvis ikke dette hjelper tar du kontakt med en parabolleverandør og spør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111679-paraboltull/#findComment-663961
Del på andre sider

Gjest selje

Har du prøvd å oppdatere kanalene? Jeg vet at hvis du har Tv3 Norge, så skal du la denne kanalen stå på minst en halvtime for at tekniske problemer etc. skal rettes. Etterpå tar du en kanaloppdatering på alle satelittene du får signalene fra (kanalsøk, dette bør du finne i menyene til mottakeren) og legger inn kanalene på nytt. Du kan også trekke ut strømmen til mottakeren en stund og kanskje ta ut kortet noen minutter, kan være det er det som skal til. Hvis ikke dette hjelper tar du kontakt med en parabolleverandør og spør.

Tusen takk for tips! Stol alltid på DOL!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111679-paraboltull/#findComment-663996
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...