Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen som har dykkerkunnskaper fortelle meg hva en snorkel egentlig er godt for? Tenker særlig på de som dykker laaangt under vann, men fortsatt har snorkelen på? Jeg har vel egentlig sett for meg at den skal brukes til å hente luft når man ligger og vaker i vannkanten? Eller?

Skrevet

Snorkelen brukast når ein snorklar - det vil seia at ein har hodet under vatn. Når ein har snorkla til dit ein vil dykke ned, så dykker ein ned utan å ta av snorkelen først - fordi det ikkje er naudsynt og det er dessutan upraktisk. (Kor skulle ein t.d. gjera av den i mellomtida?)

Snorkelen har altså ingen funksjon under sjølve dykkinga, men før og etter.

Skrevet

Snorkelen brukast når ein snorklar - det vil seia at ein har hodet under vatn. Når ein har snorkla til dit ein vil dykke ned, så dykker ein ned utan å ta av snorkelen først - fordi det ikkje er naudsynt og det er dessutan upraktisk. (Kor skulle ein t.d. gjera av den i mellomtida?)

Snorkelen har altså ingen funksjon under sjølve dykkinga, men før og etter.

Åkej! Mysteriet oppklart! :o)

Skrevet

Åkej! Mysteriet oppklart! :o)

Man tetter altså igjen snorkelen som er i munnen med tunga.. Etter dykket når man kommer opp i overflata så kan man bare blåse ut vannet som en hval nesten:) ..På den måten trenger man aldri å komme over overflaten med ansiktet når man snorkler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...