Gå til innhold

Det virket, alternativt produkt!

Anbefalte innlegg

Gjest Herregud da!
Skrevet
  Sør skrev (På 6.7.2003 den 19.23):

Du skriver: "Når en pasient hos en alternativ rapporterer virkning, går det bare fra pasient til pasient og fra behandler til pasient og fra behandler til behandler."

Nettopp - tilfeldighetene råder. Man "har hørt om noen som ble bedre", og fjæren ble til fem høns!

Hvorfor er samtlige her så redde for å måtte fremvise resultater?

Med vennlig hilsen

'Resultatene' er alle de som har fått hjelp av alternativ medisin. Men det finnes ikke noe organisert rapporteringsystem.

Skolemedisin findyrker medisiner utifra feks gammel urtemedisin. De tar vekk alt utenom virkningsstoffene. Derfor kommer også alle bivirkningene, som en slapp i den opprinnelige urten. F.eks.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• Ulv I Faarikaal

5

• Snøfrisk

4

• fresja

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet
  Herregud da! skrev (På 6.7.2003 den 20.53):

'Resultatene' er alle de som har fått hjelp av alternativ medisin. Men det finnes ikke noe organisert rapporteringsystem.

Skolemedisin findyrker medisiner utifra feks gammel urtemedisin. De tar vekk alt utenom virkningsstoffene. Derfor kommer også alle bivirkningene, som en slapp i den opprinnelige urten. F.eks.

"Resultatene" er alle dem som trolig ville blitt bedre uansett! (Placeboeffekten!)

Å rendyrke medisinen gjør man ikke for å "plage pasientene", men for å:

1) kontrollere dosen

2) fjerne stoffer som ikke er ønskelig, og gir bivirkninger.

Med vennlig hilsen

Gjest Uorganisk, kjempebillig og dokumentert effekt
Skrevet
  Snøfrisk skrev (På 6.7.2003 den 20.15):

HEI!

Er interrisert i å vite navnet på medisinen du har prøvd.

Slik jeg oppfatter det hadde den innvirkning på deg, men er du sterkt plaget?

Kan den virke på lettere _migrene_?

mvh

1 gram magnesia og 300 mg syntetisk askorbinsyre rørt ut i et glass appelsinjuice..?

Hjelper mot hodepine, allergier, astma og nevroser.

Skrevet
  Uorganisk, kjempebillig og dokumentert effekt skrev (På 6.7.2003 den 22.24):

1 gram magnesia og 300 mg syntetisk askorbinsyre rørt ut i et glass appelsinjuice..?

Hjelper mot hodepine, allergier, astma og nevroser.

Takk for respons, men får en kjøpt dette i helsekost forretning da?

Tenker spesielt på denne magnesia og forsåvidt askorbinsyre, da det sikkert er en legering av diverse i askorbinsyre tabletter.

Gjest Nå tuller du
Skrevet
  Sør skrev (På 6.7.2003 den 21.27):

"Resultatene" er alle dem som trolig ville blitt bedre uansett! (Placeboeffekten!)

Å rendyrke medisinen gjør man ikke for å "plage pasientene", men for å:

1) kontrollere dosen

2) fjerne stoffer som ikke er ønskelig, og gir bivirkninger.

Med vennlig hilsen

-Fjerne stoffer som er uønskete og gir bivirkninger-

Hvordan kan det da ha seg at det opprinnelige middelet (feks urten) ikke har bivirkninger, mens det rendyrkete produktet (skolemedisin) har mange bivirkninger?

Det stemmer ikke med det du sier!

Forøvrig gidder jeg ikke diskutere mer med deg. DU har bestemt deg for at alt slikt er negativt. Mens JEG har god nytte av alternativt, og det er det som betyr noe for meg.

Folk bruker det som virker i henhold til deres erfaring, enten det er skolemedisin eller alternativt.

Faktisk så anbefaler folk forskjellig skolemedisin som de har hatt god effekt av også. Så du bør ikke få det dtiil å høres ut som om dette er noe eget for alternativt. I slike tilfeller blir jo, i henhold til din norm, folk 'lurt' av andres erfaringer når det gjelder skolemedisin også.

Skrevet
  Nå tuller du skrev (På 7.7.2003 den 7.40):

-Fjerne stoffer som er uønskete og gir bivirkninger-

Hvordan kan det da ha seg at det opprinnelige middelet (feks urten) ikke har bivirkninger, mens det rendyrkete produktet (skolemedisin) har mange bivirkninger?

Det stemmer ikke med det du sier!

Forøvrig gidder jeg ikke diskutere mer med deg. DU har bestemt deg for at alt slikt er negativt. Mens JEG har god nytte av alternativt, og det er det som betyr noe for meg.

Folk bruker det som virker i henhold til deres erfaring, enten det er skolemedisin eller alternativt.

Faktisk så anbefaler folk forskjellig skolemedisin som de har hatt god effekt av også. Så du bør ikke få det dtiil å høres ut som om dette er noe eget for alternativt. I slike tilfeller blir jo, i henhold til din norm, folk 'lurt' av andres erfaringer når det gjelder skolemedisin også.

Du skriver: "Hvordan kan det da ha seg at det opprinnelige middelet (feks urten) ikke har bivirkninger, mens det rendyrkete produktet (skolemedisin) har mange bivirkninger?"

Fordi det er blitt konsentrert?

===

Hvorfor er du så imot at noen uavhengige skal verifisere om alternativ medisin virker?

Jeg er forresten IKKE imot "alternativ" medisin, men imot "medisin" (skole eller alternativ) som ikke er dokumentert.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Uorganisk, kjempebillig og dokumentert effekt
Skrevet
  Snøfrisk skrev (På 6.7.2003 den 22.55):

Takk for respons, men får en kjøpt dette i helsekost forretning da?

Tenker spesielt på denne magnesia og forsåvidt askorbinsyre, da det sikkert er en legering av diverse i askorbinsyre tabletter.

Du får kjøpt det på ditt lokale apotek. Magnesia, magnesiumhydroksyd eller magnesiumsubkarbonat er syrenøytraliserende middel og 300 mg ascorbinsyre tilsvarer ca 1 C-vitamintablett.

Magnesium har dokumentert roende effekt på nervesystemet og immunforsvar dersom du lider av magnesiumunderskudd pga stress eller mangelfullt kosthold.

Skrevet
  Snøfrisk skrev (På 6.7.2003 den 20.15):

HEI!

Er interrisert i å vite navnet på medisinen du har prøvd.

Slik jeg oppfatter det hadde den innvirkning på deg, men er du sterkt plaget?

Kan den virke på lettere _migrene_?

mvh

Jeg tar korallsand. Prøvde først et utenlandsk produkt, men nå kjøper jeg norsk. Har aldri migrene lenger (siden 1996), bare litt vondt i hode en sjelden gang, slik som folk flest.

Det kan være troen på produktet som hjelper, det kan være at jeg kuttet ut piller, eller det kan være alderen!

Da jeg glemte å ta med meg Corallsand da jeg var bortreist, hadde jeg fryktelig migrene med oppkast i to dager. Så nå våger jeg ikke slutte.

Jeg leste om Corallsand i Familien før jeg startet med den. Der var endatil reportasje om en jente jeg er litt i slekt med. Hun hadde ikke akkurat migrene, men andre smerter i kroppen og hode, som legene ikke fant ut av. Hun ble iallfall så bra, at hun kom seg ut i arbeidslivet igjen.

Skrevet
  Uorganisk, kjempebillig og dokumentert effekt skrev (På 7.7.2003 den 14.42):

Du får kjøpt det på ditt lokale apotek. Magnesia, magnesiumhydroksyd eller magnesiumsubkarbonat er syrenøytraliserende middel og 300 mg ascorbinsyre tilsvarer ca 1 C-vitamintablett.

Magnesium har dokumentert roende effekt på nervesystemet og immunforsvar dersom du lider av magnesiumunderskudd pga stress eller mangelfullt kosthold.

Takker for hjelpa!

Skrevet
  fresja skrev (På 7.7.2003 den 17.39):

Jeg tar korallsand. Prøvde først et utenlandsk produkt, men nå kjøper jeg norsk. Har aldri migrene lenger (siden 1996), bare litt vondt i hode en sjelden gang, slik som folk flest.

Det kan være troen på produktet som hjelper, det kan være at jeg kuttet ut piller, eller det kan være alderen!

Da jeg glemte å ta med meg Corallsand da jeg var bortreist, hadde jeg fryktelig migrene med oppkast i to dager. Så nå våger jeg ikke slutte.

Jeg leste om Corallsand i Familien før jeg startet med den. Der var endatil reportasje om en jente jeg er litt i slekt med. Hun hadde ikke akkurat migrene, men andre smerter i kroppen og hode, som legene ikke fant ut av. Hun ble iallfall så bra, at hun kom seg ut i arbeidslivet igjen.

Takk!

• 2 uker senere...
Gjest TheoBoy
Skrevet

Hei, hvor kan jeg finne mere informasjon om dette produktet ? (Nervero) Hvor får man kjøpt det ?

Gjest Ved godt mot nå
Skrevet
  TheoBoy skrev (På 16.7.2003 den 22.58):

Hei, hvor kan jeg finne mere informasjon om dette produktet ? (Nervero) Hvor får man kjøpt det ?

Jeg har kjøpt det på en helsekostbutikk. Produsent er Nature's Sunshine.

Inneholder bla humleblomst.

De har en nettside som heter www.sunshine.no kan jeg lese bak på boksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...