Gå til innhold

Hva slags mat demper menssmerter?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg vær så snill
Skrevet

Finnes det en type mat,eller kosthold som er gunstigst for menstruasjonssmerter?

Har så vondt under mensen at jeg nesten ikke orker noenting..

Skrevet

Jeg vet ikke om det virker mot smertene, men sjokolade får deg til å føle deg tusen ganger bedre!

Gjest hjelp meg vær så snill
Skrevet

Jeg vet ikke om det virker mot smertene, men sjokolade får deg til å føle deg tusen ganger bedre!

Eh..

Funker nutrilettsjokolade?

Jeg slanker meg skjønner du..:)

Ada.

Skrevet

Eh..

Funker nutrilettsjokolade?

Jeg slanker meg skjønner du..:)

Ada.

Hehe, tja, muligens ikke..

Skrevet

Nattlysolje. (apotek/helsekost)

P-piller/sprøyte kan hjelpe.

Skrevet

En god lang varm dusj hjelper mot smerter, men kan øke blødning.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Spør legen din etter å få smertestillende mot mens smerter. Disse typene tror jeg virker en del bedre enn vanlig paracet for eksempel.

Og en annen sak. Pass på å ikke fryse. Da blir krampene/smertere verre gjerne. Spesielt viktig er det å holde seg varm på føttene.

Gjest Humlepungen
Skrevet

jaa stratos

*går og henter i skapet*

Skrevet

Spør legen din etter å få smertestillende mot mens smerter. Disse typene tror jeg virker en del bedre enn vanlig paracet for eksempel.

Og en annen sak. Pass på å ikke fryse. Da blir krampene/smertere verre gjerne. Spesielt viktig er det å holde seg varm på føttene.

Flere av de smertestillende som er best mot mens-smerter er frigitt nå, slik at man ikke trenger resept. Det er bare å spørre på apoteket hvilke merker det gjelder.

De samme pillene kan også hjelpe mot en del andre smerter, men de er kun frigitt for reseptfritt salg så lenge det er mot mens-smerter (de kan nekte å selge de til en som ikke sier det er mot mens-smerter).

Skrevet

Jeg leste en gang i et blad at magnesium demper menssmerter. Kalsium hindrer kroppen i å ta opp magnesium, derfor bør en unngå melkeprodukter bl.a.

Det fungerer iallefall sånn hos meg, det kan jo være verdt et forsøk?

Gjest hårek21
Skrevet

Jeg leste en gang i et blad at magnesium demper menssmerter. Kalsium hindrer kroppen i å ta opp magnesium, derfor bør en unngå melkeprodukter bl.a.

Det fungerer iallefall sånn hos meg, det kan jo være verdt et forsøk?

når den dagen kommer hos meg går jeg på indisk restaurant.

masse smaker og litt sterk mat...det hjelper for meg=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...