Gå til innhold

Samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Gjest Den gode feen
Skrevet

Har lagt dette innlegget ut på Samlivsforum, men har ikke fått ett eneste svar. Kanskje er det noen her som kan svare?

Venninnen min som er av utenlandsk opprinnelse, gjennomgår et samlivsbrudd. Hun og samboeren har ett felles barn. Nå har hun kommet til meg for å få praktiske råd...men: jeg har ikke opplevd samlivsbrudd og vet ikke hvor hun skal begynne. Samboeren hennes er mildt sagt lite samarbeidsvillig.

Hvem skal hun kontakte først? Familievernskontor? Advokat? Egentlig vil jeg engasjere meg minst mulig (=ikke i det hele tatt) i selve konflikten, men praktiske råd + vennskapelig støtte vil jeg jo gjerne gi.

Kom med gode råd, dere som har vært igjennom dette! Hun er så redd for å bli manipulert av mannen og hans familie...

Skrevet

Dette har det vel stått svar på flere ganger - har du prøvd å søk-funksjonen her?

Jeg husker ikke svarene selv....

Skrevet

Mitt råd er advokat. Først må hun/de antagelig igjennom tre ganger på familievernkontoret - sånn var det iallefall før.

Bare tull spør du meg, og enda mer ødeleggende hvis forholdet allerede er slutt. En vrang x i tillegg gjør ikke saken lettere.

Hjelp henne å finne en dyktig advokat.

Gjest Den gode feen
Skrevet

Dette har det vel stått svar på flere ganger - har du prøvd å søk-funksjonen her?

Jeg husker ikke svarene selv....

Takk for det gode tipset...litt flaut å innrømme det, men jeg tenkte ikke på søkefunksjonen i det hele tatt! Nå har jeg funnet en OK artikkel som venninnen min skal få :o)

Gjest Undrer på D
Skrevet

Mitt råd er advokat. Først må hun/de antagelig igjennom tre ganger på familievernkontoret - sånn var det iallefall før.

Bare tull spør du meg, og enda mer ødeleggende hvis forholdet allerede er slutt. En vrang x i tillegg gjør ikke saken lettere.

Hjelp henne å finne en dyktig advokat.

"Mitt råd er advokat. Først må hun/de antagelig igjennom tre ganger på familievernkontoret - sånn var det iallefall før.

Bare tull spør du meg, og enda mer ødeleggende hvis forholdet allerede er slutt. En vrang x i tillegg gjør ikke saken lettere. "

En vrang x er selvsagt en som ikke vil være med på meglingsprosessen, men springer til advokat med en gang.

Skrevet

"Mitt råd er advokat. Først må hun/de antagelig igjennom tre ganger på familievernkontoret - sånn var det iallefall før.

Bare tull spør du meg, og enda mer ødeleggende hvis forholdet allerede er slutt. En vrang x i tillegg gjør ikke saken lettere. "

En vrang x er selvsagt en som ikke vil være med på meglingsprosessen, men springer til advokat med en gang.

Hallo. Jeg svarte på det innskriver spurte om. Sakset fra innlegget:

"Samboeren hennes er mildt sagt lite samarbeidsvillig.

Hvem skal hun kontakte først? Familievernskontor? Advokat?"

Når utgangspunktet er slik, kan det være godt å ha en advokat og rådføre seg med. I tillegg skriver hun:

"Kom med gode råd, dere som har vært igjennom dette! Hun er så redd for å bli manipulert av mannen og hans familie..."

Derfor mitt råd. Det hjelper ikke stort om hun er aldri så grei, og vil løse dette på en rolig og voksen måte, hvis eksen er den som gjør ting vanskelig. Det handler tross alt om ganske mange ting, og da er det en fordel å vite hva man har krav på, og ikke sitte igjen med null.

Jeg regnet vel med at det var meg du siktet til, men deg om det. Jeg kunne sagt masse om dette, men vil ikke gå mer inn på mitt privatliv her på dol, enn det jeg allerede har gjort.

Nå ser jeg at innskriver har fått hjelp og råd av punkyB, så da er det ingen grunn til at vi skal diskutere dette videre.

Gjest Undrer på D
Skrevet

Hallo. Jeg svarte på det innskriver spurte om. Sakset fra innlegget:

"Samboeren hennes er mildt sagt lite samarbeidsvillig.

Hvem skal hun kontakte først? Familievernskontor? Advokat?"

Når utgangspunktet er slik, kan det være godt å ha en advokat og rådføre seg med. I tillegg skriver hun:

"Kom med gode råd, dere som har vært igjennom dette! Hun er så redd for å bli manipulert av mannen og hans familie..."

Derfor mitt råd. Det hjelper ikke stort om hun er aldri så grei, og vil løse dette på en rolig og voksen måte, hvis eksen er den som gjør ting vanskelig. Det handler tross alt om ganske mange ting, og da er det en fordel å vite hva man har krav på, og ikke sitte igjen med null.

Jeg regnet vel med at det var meg du siktet til, men deg om det. Jeg kunne sagt masse om dette, men vil ikke gå mer inn på mitt privatliv her på dol, enn det jeg allerede har gjort.

Nå ser jeg at innskriver har fått hjelp og råd av punkyB, så da er det ingen grunn til at vi skal diskutere dette videre.

Det var ment som en generell betraktning, og ikke personlig rettet mot noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...