Gå til innhold

Litt om Tour de France 2003 :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Retz

15

• SeierDuDet

7

• Reg@l

4

• SierDuDet

3

Mest aktive i denne tråden

Er det noen norske med i rittet, og hevder de seg bra? Må vi ha Eurosport for å se? Vi forresten bare kunne se NRK1 siste del av i juli.

Det er én nordmann med i TdF i år, det er Thor Hushovd som kjører for det franske laget Crédit Agricole. Han vant en etappe i fjor, og har så langt hevdet seg meget bra i år også: 18 plass på prologen, 6 plass i går og 5 plass i dag!

Bare NRK? Ikke TV2 en gang? Usj, TV2 har sendinger fra touren, men ikke NRK. Sorry.

Annonse

Er du virkelig så interessert i sykling eller er det TdF spesielt?

Synes www.5langsnorge.com er etpar hakk tøffere enn TdF...

Det er spesielt de store tourene som fascinerer; Giro d' Italia, Tour de France og Vuelta a España, men er selvsagt også interessert i de mindre rittene.

Takk for linken, flott rekord! :)

Må jeg spørre hvorfor du har et slikt glødende egnasjemang for dette Retz?

:)

*innbiller seg at Retz er sykkelritter eller en som tenner på sykkelshortser*

Jeg aner ikke, Lottemor, det bare treffer meg midt i sjela. Liksom. :)

Og jeg som ikke en gang har sykkel, he he.

Dette kan du!

Nesten så jeg får lyst til å se en fjelletappe eller to jeg også.

Vel, kanskje jeg gjør det til helgen om været fortsatt suger og stranda er uaktuell :)

Jepp, jeg kan ganske mye om dette etterhvert, ja. :)

PRØV å få med deg 15 etappe! Ev en annen fjelletappe. Da får man virkelig en føling med hvor hard denne sporten er.

Jepp, jeg kan ganske mye om dette etterhvert, ja. :)

PRØV å få med deg 15 etappe! Ev en annen fjelletappe. Da får man virkelig en føling med hvor hard denne sporten er.

Jeg er overhodet ikke i tvil om at sporten er hard. Jeg får vondt bare av å se på dem og tenke på mine ben når jeg sykler til og fra jobb, en sykkeltur på 7 minutter hver vei :)

Jeg skal få med meg en av disse etappene. Det skal jeg.

Jeg registerte tidligere i kveld at en skapning var nummeret før å få en bil i hue i dag, og må konstantere at dette var et spenningsmoment som ikke er vanlig i de fleste idretter.

I hvert fall ikke i hockey og fotball :)

Annonse

Jeg er overhodet ikke i tvil om at sporten er hard. Jeg får vondt bare av å se på dem og tenke på mine ben når jeg sykler til og fra jobb, en sykkeltur på 7 minutter hver vei :)

Jeg skal få med meg en av disse etappene. Det skal jeg.

Jeg registerte tidligere i kveld at en skapning var nummeret før å få en bil i hue i dag, og må konstantere at dette var et spenningsmoment som ikke er vanlig i de fleste idretter.

I hvert fall ikke i hockey og fotball :)

Stemmer det, han kom for nær motorsykkelen med kameramannen, og fikk hekta sykkelstyret inn i en kameraledning. Sjåføren i følgebilen som kom like bak var rutinert nok til å sikte seg inn på åkeren i stedet for på syklisten.

Husker det skjedde en dødsulykke for to år sida, en 12 år gammel gutt hoppa ut i veien og havnet under hjula på en følgebil. Tragisk hendelse.

Rart at det ikke skjer flere ulykker, særlig på fjelletappene. Tilskuerne er helt ville oppå fjellovergangene, løper etter syklistene, kaster vann på dem, - riktignok i beste mening - dytter og bærer seg verre. Det hender rytterne bare har en knapp meters bredde å kjøre på, da tilskuerne sperrer det meste av veibredden. Herregud, for et sirkus det er!

Stemmer det, han kom for nær motorsykkelen med kameramannen, og fikk hekta sykkelstyret inn i en kameraledning. Sjåføren i følgebilen som kom like bak var rutinert nok til å sikte seg inn på åkeren i stedet for på syklisten.

Husker det skjedde en dødsulykke for to år sida, en 12 år gammel gutt hoppa ut i veien og havnet under hjula på en følgebil. Tragisk hendelse.

Rart at det ikke skjer flere ulykker, særlig på fjelletappene. Tilskuerne er helt ville oppå fjellovergangene, løper etter syklistene, kaster vann på dem, - riktignok i beste mening - dytter og bærer seg verre. Det hender rytterne bare har en knapp meters bredde å kjøre på, da tilskuerne sperrer det meste av veibredden. Herregud, for et sirkus det er!

Oi, så det var kameraet sin skyld?

Faen, da hadde jeg rabla. Er ikke dette grunnlag for søksmål eller erstatning?

Oi, så det var kameraet sin skyld?

Faen, da hadde jeg rabla. Er ikke dette grunnlag for søksmål eller erstatning?

I følge Syklingens verden var det Jegou selv som kjørte inn i motorsykkelen, men surt er det uansett. Man mister rytmen etter etter en krasj, og det er ikke alltid like lett å finne den igjen.

Dette med krasjene er noe som skjer hvert år i TdF, men da helst i hovedfeltet. Den første uka er ofte prega av nervøsitet i feltet, og når man tenker på at det er 198 ryttere som stiller til start, så slår dominoeffekten til ved en velt.

Kanskje vi kan bytte under Touren? Utfører høvdingen din planklipp, vanning av bed, luking av ugress, snekring av sandkasse o.l?

Har han kontakter i Tyskland som kan komme godt med ved import av bil?

Innbytte vurderes... ;-)

Ja til alt. Nesten. Jeg klipper aldri plen eller luker.

_Litt_ usikker mtp de bilgreiene. Tror ikke han har kontakter innen bruktbilbransjen hvis det er det du sikter til. Oppveier det at han kan lage eplekake?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...