Gå til innhold

Hvor mye rasisme tåler DOL?

Anbefalte innlegg

*gjesp*

Hvilke påstander ? Har du noen fornuftige innspill, eller bare skitt ?

Siste gang jeg svarer deg hvis du ikke har noe.

Så la være å svare da. Det er vel ditt problem.

===

Du skriver: "Ord som ikke får brukes er " stille krav til", "lære norsk", "ha en anstendig oppførsel", "være lovlydig" osv."

Hvem har nektet deg/andre å bruke disse ordene?

Hvor/når?

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Ulv I Faarikaal

16

• Goliath

12

• SierDuDet

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes den er fæl. Kjenner en fra USA som sliter med å bosette seg i Danmark.

Håper ikke det blir slike tilstander her.

Det dreier seg om at folk som er papirløse, og ikke oppgir sin identitet - ikke får gå fritt rundt før dette er klarlagt. Er det så fælt da? Jeg er også interessert i å vite at det ikke er kriminelle som slipper inn. Kriminelle har vi nok av fra før.

Jeg tilhører "Norges hvite befolkning" og har aldri vært utsatt for rasisme.

Kom gjerne med noe seriøst, istedet for idiot-påstander.

Aldri? Du som har bodd utenlands. Jeg har opplevd å bli spyttet på i utlandet fordi jeg var hvit og blond, opptil flere ganger.

Aldri? Du som har bodd utenlands. Jeg har opplevd å bli spyttet på i utlandet fordi jeg var hvit og blond, opptil flere ganger.

Nei, aldri faktisk.

I Sør Afrika fikk jeg til og med sær-behandling blant svarte fordi jeg var norsk, og Norge hadde støttet ANC under apartheid.

I Brasil var det heller aldri noe negativt. Tvertimot, folk var interessert i hvordan det var å leve der jeg kom fra.

I Asia har det heller ikke vært noe negativt.

I Storbritannia har det ikke vært rasisme, men som alle andre blir man jo "a bloody foreigner"! ;D

Med vennlig hilsen

Det dreier seg om at folk som er papirløse, og ikke oppgir sin identitet - ikke får gå fritt rundt før dette er klarlagt. Er det så fælt da? Jeg er også interessert i å vite at det ikke er kriminelle som slipper inn. Kriminelle har vi nok av fra før.

Det er ikke ulovlig å ikke ha papir.

Det er sikkert ulovlig å ødelegge sine identitetspapirer, men da må man isåfall (som alle andre kriminelle handlinger) bevise at dette er gjort av dette INDIVIDET før man fengsler dem.

Så lenge de ikke er dømt for noe (i en rettssal) så skal de åpenbart heller ikke fengsles/interneres.

Uskyldig inntil det motsatte er bevist er et ufravikelig krav for en rettsstat.

Med vennlig hilsen

Annonse

Nei, aldri faktisk.

I Sør Afrika fikk jeg til og med sær-behandling blant svarte fordi jeg var norsk, og Norge hadde støttet ANC under apartheid.

I Brasil var det heller aldri noe negativt. Tvertimot, folk var interessert i hvordan det var å leve der jeg kom fra.

I Asia har det heller ikke vært noe negativt.

I Storbritannia har det ikke vært rasisme, men som alle andre blir man jo "a bloody foreigner"! ;D

Med vennlig hilsen

Det er noen år siden jeg bodde i utlandet da men det var særlig gamle kjerringer rundt 60 og jenter på min egen alder som var ute etter meg.

Det er ikke ulovlig å ikke ha papir.

Det er sikkert ulovlig å ødelegge sine identitetspapirer, men da må man isåfall (som alle andre kriminelle handlinger) bevise at dette er gjort av dette INDIVIDET før man fengsler dem.

Så lenge de ikke er dømt for noe (i en rettssal) så skal de åpenbart heller ikke fengsles/interneres.

Uskyldig inntil det motsatte er bevist er et ufravikelig krav for en rettsstat.

Med vennlig hilsen

Fine tanker, men pga. mye tung vold (utført av innvandrere) går det _desverre_ ut over de som trenger hjelp/eller er vennligsinnede, og da må de også gjennom denne "sikkerhetsjekken".

Det er noen år siden jeg bodde i utlandet da men det var særlig gamle kjerringer rundt 60 og jenter på min egen alder som var ute etter meg.

Hei,

Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det er et svært beskjedent problem sammenlignet med hva innvandrere/mørkhudete generelt i Norge utsettes for.

Og uansett om det skjedde ofte i utlandet, så ville vel ikke det "rettferdiggjort" at det skjer i Norge.

Hvis vi skal løse denne problematikken må vi slutte å gjøre dette til en "oss" og "dem" stillingskrig, og istedet konsentrere oss om hvordan vi kan få det til å bli "oss".

Det vil alle være tjent med.

Med vennlig hilsen

Fine tanker, men pga. mye tung vold (utført av innvandrere) går det _desverre_ ut over de som trenger hjelp/eller er vennligsinnede, og da må de også gjennom denne "sikkerhetsjekken".

Tull.

Man sperrer ikke uskyldige inne uten dom. Det gjelder selvsagt alle.

Hei,

Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det er et svært beskjedent problem sammenlignet med hva innvandrere/mørkhudete generelt i Norge utsettes for.

Og uansett om det skjedde ofte i utlandet, så ville vel ikke det "rettferdiggjort" at det skjer i Norge.

Hvis vi skal løse denne problematikken må vi slutte å gjøre dette til en "oss" og "dem" stillingskrig, og istedet konsentrere oss om hvordan vi kan få det til å bli "oss".

Det vil alle være tjent med.

Med vennlig hilsen

NÅ synes du nok at jeg er rasistisk men veldig ofte er det de som lager det til oss og dem ved å oppføre seg slik de gjør. Det er ikke alltid lett å godta annen oppførsel enn den vi er vant med og synes er riktig. Når barnehagepersonalet slår ungene f.eks eller når ungene ikke får leke med din unge fordi han er hvit osv. Slike ting lager negative holdninger spesielt når man ser mange eksempler på det.

Annonse

NÅ synes du nok at jeg er rasistisk men veldig ofte er det de som lager det til oss og dem ved å oppføre seg slik de gjør. Det er ikke alltid lett å godta annen oppførsel enn den vi er vant med og synes er riktig. Når barnehagepersonalet slår ungene f.eks eller når ungene ikke får leke med din unge fordi han er hvit osv. Slike ting lager negative holdninger spesielt når man ser mange eksempler på det.

Hei,

Men at enkeltindivider blant "dem" er drittsekker berettiger da ikke "oss" å gjøre det samme mot ***andre*** blant "dem" enn den individuelle drittsekken?

Hvor ligger logikken bak slik tankegang?

Med vennlig hilsen

Hei,

Men at enkeltindivider blant "dem" er drittsekker berettiger da ikke "oss" å gjøre det samme mot ***andre*** blant "dem" enn den individuelle drittsekken?

Hvor ligger logikken bak slik tankegang?

Med vennlig hilsen

Problemet er at det er så mange enkeltindivider som er drittsekker og dette møter man hver dag.

Vi er nok ikke enig - men takk for en vennlig hilsen:-)

Hei,

Det er foruroligende at noen mener at man kan sperre inne uskyldige mennesker, fordi ANDRE mennesker er kriminelle.

Det blir litt som å sperre deg inne, basert på at noen andre i din by begikk mord.

Med vennlig hilsen

Problemet er at det er så mange enkeltindivider som er drittsekker og dette møter man hver dag.

Hei,

Men det rettferdiggjør da ikke at man "tar igjen" mot feil individ?

Og "de" treffer nok også helt sikkert mange drittsekker de også...

Med vennlig hilsen

Hei,

Det er foruroligende at noen mener at man kan sperre inne uskyldige mennesker, fordi ANDRE mennesker er kriminelle.

Det blir litt som å sperre deg inne, basert på at noen andre i din by begikk mord.

Med vennlig hilsen

Jeg er jo enig med deg der - og det ga jeg jo uttrykk for. Men det kommer av at myndighetene blir lagt press på. De vennligsinnede må lide for at pøbler går amok og dreper. Det er ikke lett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...