Gå til innhold

Hvor mye rasisme tåler DOL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Ulv I Faarikaal

16

• Goliath

12

• SierDuDet

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

I denne tråden alene har du gått til direkte personangrep på alle som ikke var enige med første innlegg i tråden.

Samtidig har du selv sytet og klagd på at jeg tar igjen mot deg og blir personlig i mine kommentarer når jeg ser at du gjør slikt mot andre.

Hvorfor er du en slik personifisert drittsekk Sør?

Får du ikke lenger dekket behovet ditt for å dominere andre privat - og så må du heller ta det ut her på DOL?

Er lovene og risikoen blitt for strenge/store for deg til at du ikke lenger tør å leve ut dine perverserte fantasier mot "svakligstilte" i Asia og andre steder - og så må du få ut frustrasjonene dine her?

Velkommen tilbake fra ferie.

Jeg konstaterer at din pilot-løse svada-genereringsmodul er uthvilt og i full produksjon.

Så DK og Hitler stiller nå i samme "klasse" i følge deg?

Paranoiaen når nye høyder Sør - og spesielt imponert blir jeg over at du kaller påstander og argumenter som den danske innvandringspolitikken bygges på som "tull".

Det blir liksom så "vektige og imponerende" argumenter du bringer inn i debatten:-)

Jeg konstaterer at din pilot-løse svada-genereringsmodul er uthvilt og i full produksjon.

Hei,

De får da ikke flere papirer ved å internere dem?

Det er tross alt ikke en ulovlig handlig å søke om asyl uten å være i besittelse av papir.

Hvordan vil du løse problemet med at vi har 9000 voldtekter i året i Norge, men kun 25 personer blir dømt. Skal vi bure inne alle menn i noen måneder?

Med vennlig hilsen

Svar på spørsmålet og vær konstruktiv for en gangs skyld da Sør.

Men du kan ikke svare - kan du vel? For du har ingen løsning - men leter kun etter problemene ved de løsninger som andre finner.

Problemet er jo at det ikke finnes noen løsninger på dette som ikke også har sine negative sider.

Og da må man velge en løsning som er en av flere onder - og helst den "minst onde".

Det eneste som er sikkert er at hvis man følger ditt spor - som kun ender opp i en masse prat og ingen handling - så har man valgt en løsning som er svært ond for veldig mange....

He-he....den har jeg ikke sett (har vært på ferie).

Men Sør kan jo dra de tåpligste tråder til en uendelighet, men slutter straks en tråd er seriøs og han ser han har blitt tatt med buksa nede.

Alt han egentlig ønsker er å kritisere og syte og klage på andre - og aller helst så personlig som mulig.

Jeg tror han sliter med mye privat.....og DOL er hans personlige psykoterapi:-)

Bra ferie da??

Hadde Sør kunnet diskutere litt mer saklig så hadde det jo blitt interessant. Nå skal det jo sies at vi selv er med på å slenge dritt , men ....

Å spekulere om Sør privat vil jeg ikke. Man kan jo skille mellom rollen privat og her på DOL. Selv om jeg kan være et helvete her så er jeg jo selvfølgelig bare snill og grei privat *S*

Det var jo svært enkelt å finne dine gamle innlegg reprodusert i denne tråden - og da kan jeg jo ikke gjøre annet enn å fortsette på det jeg tidligere har lovet:-)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ja, du er gjennomskuet. Du har startet tråd etter tråd med sur galle mot muslimer, innvandrere, asylsøkere og "våre nye landsmenn", med "saklige" [ironi] eksempler som at de bråker i oppgangen.

Du gjør det du kan får å spre hat mellom folkegrupper.

Vi mangler fremdeles eksempler på det du skriver om. Jeg har skrevet svært mye om mange ting, så det burde finne i hvert fall et som inneholder det du skriver om.

Aldri skrevet om "bråk i oppganger", men noen ganger om konflikter beboere imellom. De fleste konflikter skyldes språkproblemer og kuturforskjeller som hverken nordmenn eller utlendinger er særlig villige til å tolerere eller oppklare, og når ingen vil jenke seg, blir det bråk.

I de fleste tilfeller finnes rimelige løsninger, men ikke når ingen vil jenke seg. Spørsmålet var enkelt sagt i de fleste tilfeller om nordmenn skal tåle mer av utlendinger, eller om utlendinger skulle ta mer hensyn. Ikke vanskelig å tenke seg hva de to parter mente.

I noen få tilfeller foreslo jeg at de henta knivene og drepte hverandre, eller kom til enighet nå.

Ofte kunne en tyrker forstå når hele familien fikk komme inn i stua til den norske naboen og se at parabolen på 150 cm midt foran stuevinduet og utsikten faktisk ikke var noe særlig kult. Hjemme i Tyrkia brydde de seg ikke om sånt sa de, der var det ingen utsikt, hadde ofte ikke vinduer en gang. Det endte som oftest med forsoning, og parabolen ble flytta inn på verandaen, selv om de måtte ofre halve uteplassen.

Bra ferie da??

Hadde Sør kunnet diskutere litt mer saklig så hadde det jo blitt interessant. Nå skal det jo sies at vi selv er med på å slenge dritt , men ....

Å spekulere om Sør privat vil jeg ikke. Man kan jo skille mellom rollen privat og her på DOL. Selv om jeg kan være et helvete her så er jeg jo selvfølgelig bare snill og grei privat *S*

Ferien var super - med mye motorsykkelkjøring rundt om i Europa.

Når det gjelder Sør så har jeg overhode ingen skrupler. Jeg har tidligere lovet han at han vil få det samme fra meg som han gir til andre her. Men med mitt "preg" - for jeg kaller like godt en spade for en spade, i stedet for å forsøke å pynte drittslengingen ved å formulere det i litt penere "innpakning" som Sør ofte gjør. Men jeg ser i denne tråden at han ikke har tatt seg det bryet verdt:-)

Og har jeg først gitt et løfte så står jeg ved det - til og med et som er gitt til en drittsekk som egentlig ikke fortjener at noen står ved det de sier overfor han - siden han ikke gjør det selv.

Men han fortjener jo heller ikke at jeg bryter løftet mitt - så da får jeg vel bare fortsette så godt jeg kan!

(og ha det så morsomt jeg kan underveis....:-)

Ulv I Faarikaal

Vet ikke om du fikk med deg hva som skjedde for noen dager siden. I aftenposten så viste de til en forskningsrapport fra EU som viste at innbyggere selv gjorde at innvandrere ble kriminelle .... eller noe sånt .... altså en forskning er foretatt for å finne årsaken til at innvandrere befinner seg på kriminalstatistikken - en gruppering foretatt på innvandrere (tidligere fy,fy). Men hvem var det som la inn link til dette innnlegget - jo sør - snakk om å møte seg selv i døra. Smiler litt i skjegget enda jeg. Sør sluttet jo selvfølgelig å svare i den tråden der for han skjønte jo ganske fort at her sto han fast.

Tygg litt på denne:

To forenklede påstander i media:

1. Utlendinger opptrer på kriminalstatistikken så ofte fordi polititet er rasistisk.

2. Utlendinger er mer kriminelle fordi vi nordmenn gjør dem til det.

Hvor trolig er det at noen aksepterer disse blant folket i gata ?

Hvis de ikke blir akseptert, hvilken holdning skapes da ?

Hvilken tillit vil de som påstår slikt få i folket, dvs hos de som tror dette er tull ?

Hjelper det mot rasisme å beskylde politiet og nordmenn på denne måten ?

Vil slike beskyldninger gjøre situasjonen verre eller bedre generelt for våre nye landsmenn ?

Tygg litt på denne:

To forenklede påstander i media:

1. Utlendinger opptrer på kriminalstatistikken så ofte fordi polititet er rasistisk.

2. Utlendinger er mer kriminelle fordi vi nordmenn gjør dem til det.

Hvor trolig er det at noen aksepterer disse blant folket i gata ?

Hvis de ikke blir akseptert, hvilken holdning skapes da ?

Hvilken tillit vil de som påstår slikt få i folket, dvs hos de som tror dette er tull ?

Hjelper det mot rasisme å beskylde politiet og nordmenn på denne måten ?

Vil slike beskyldninger gjøre situasjonen verre eller bedre generelt for våre nye landsmenn ?

Jeg tror da at det kan være noe i de påstandene jeg. Hvis man stadig vekk blir mistrodd , stoppet på gata pga. hudfarge , ikke får jobb pga. hudfarge osv. så vil man da etterhvert utvikle et hat mot det samfunnet/de folkene o.l. Ikke at det forsvarer at man kan bli kriminell men det kan forklare det.

Men jeg vil vel tro at de fleste kriminelle innvandrere er det av samme årsak som 'alle anmdre' - lettjente penger.

Det jeg med jevne mellomrom gnåler om her er at visse handlinger - feks. voldtekter kan skyldes at de har en annen kulturell bakgrunn.

Noen asylsøkere er vel også grunnløse og spekulerer i å utføre kriminelle handlinger mens de venter på behandling av søknad. Disse er ikke mange tror jeg - men ødelegger definitivt for de som er 'ekte' asylsøkere. Hvis UDI hadde fått speeda opp behandlingstiden litt så hadde det vært bedre . Men det er vel kanskje vanskelig også siden man må få bevist identiteten - da bør man hvertfall få tilgang til fingeravtrykkregister på tvers av landene.

Det er def. mange i politiet som burde skjerpe holdningene sine. Det går jo på tvers av alle raser - ikke bare hvite mot alle andre. Men her igjen tror jeg de fleste politifolk er greie.

Alle må tåle å få en beskyldning - politi , innvandrere , jeg og du - men den må jo være konstruktiv.

Svar på spørsmålet og vær konstruktiv for en gangs skyld da Sør.

Men du kan ikke svare - kan du vel? For du har ingen løsning - men leter kun etter problemene ved de løsninger som andre finner.

Problemet er jo at det ikke finnes noen løsninger på dette som ikke også har sine negative sider.

Og da må man velge en løsning som er en av flere onder - og helst den "minst onde".

Det eneste som er sikkert er at hvis man følger ditt spor - som kun ender opp i en masse prat og ingen handling - så har man valgt en løsning som er svært ond for veldig mange....

Ulv I Faarikaal

Jeg tror da at det kan være noe i de påstandene jeg. Hvis man stadig vekk blir mistrodd , stoppet på gata pga. hudfarge , ikke får jobb pga. hudfarge osv. så vil man da etterhvert utvikle et hat mot det samfunnet/de folkene o.l. Ikke at det forsvarer at man kan bli kriminell men det kan forklare det.

Men jeg vil vel tro at de fleste kriminelle innvandrere er det av samme årsak som 'alle anmdre' - lettjente penger.

Det jeg med jevne mellomrom gnåler om her er at visse handlinger - feks. voldtekter kan skyldes at de har en annen kulturell bakgrunn.

Noen asylsøkere er vel også grunnløse og spekulerer i å utføre kriminelle handlinger mens de venter på behandling av søknad. Disse er ikke mange tror jeg - men ødelegger definitivt for de som er 'ekte' asylsøkere. Hvis UDI hadde fått speeda opp behandlingstiden litt så hadde det vært bedre . Men det er vel kanskje vanskelig også siden man må få bevist identiteten - da bør man hvertfall få tilgang til fingeravtrykkregister på tvers av landene.

Det er def. mange i politiet som burde skjerpe holdningene sine. Det går jo på tvers av alle raser - ikke bare hvite mot alle andre. Men her igjen tror jeg de fleste politifolk er greie.

Alle må tåle å få en beskyldning - politi , innvandrere , jeg og du - men den må jo være konstruktiv.

>>Jeg tror da at det kan være noe i de påstandene jeg.

Det kan være noe i dem, men blir de ikke akseptert, tror jeg det får motsatt virkning. I tilfelle må de underbygges grundig.

>>Men jeg vil vel tro at de fleste kriminelle innvandrere er det av samme årsak som 'alle andre' - lettjente penger.

Helt sikkert, og jeg tror vi naive og rike nordmenn tiltrekker oss kjeltringer, det må vi ta på oss skylda for. Vi innbyr faktisk til kriminalitet, men det er ikke noen unnskyldning for å stjæle, rane eller selge narko her.

Også enig. Tenk deg en religiøs analfabet fra landsbygda som kun har sett burkaer (stilt på spissen) som får oppleve norske lettkledde frigjorte jenter. Skulle ikke han tro at de byr seg fram ?

>>Noen asylsøkere er vel også grunnløse ...

Antallet er nå nede i 10% på grunn av regjeringens tiltak.

>>Hvis UDI hadde fått speeda opp behandlingstiden litt så hadde det vært bedre.

Nå kan det by seg en anledning, siden antallet har sunket med 40% siden nyttår.

>>Det er def. mange i politiet som burde skjerpe holdningene sine.

Javiist, men de opplever våre nye landsmenn kun fra sin verste side, og de er også mennesker.

Ja de må underbygges, det hjelper ikke bare å kalle folk ting. Den gamle kjerringa som er redd negre (jeg kjenner flere) lar seg ikke overbevise ved å banke henne med balltre, og kanskje må de dø før vi blir kvitt slikt.

De rasistiske innleggene dine er vel allerede fjernet av DOL-ansvarlige. Husker du ikke det?

Så pass grove var de, altså.

Hvorfor kommer du med personangrep? Jeg har ikke kalt deg rasisist. Noen ideologi bak det du kommer med, fins vel ikke. Det er vel heller snakk om "rølpete" uttalelser.

Men de kan såre mennesker likevel. Og jeg regner med at det ikke var meningen din.

Nei, jeg kan ikke huske det.

Webbis har fjernet en del innlegg av meg, men ingen rasistiske.

Jeg spurte Sør, som er den jeg _alltid_ diskuterer med i denne typen diskusjoner, og han kan heller ikke komme på at jeg noen gang har skrevet noe som er rasistisk her.

Jeg klarer å formulere meg såpass godt at jeg ikke går i noen rasismefelle.

Annonse

Gjest Te Deum

Nei, jeg kan ikke huske det.

Webbis har fjernet en del innlegg av meg, men ingen rasistiske.

Jeg spurte Sør, som er den jeg _alltid_ diskuterer med i denne typen diskusjoner, og han kan heller ikke komme på at jeg noen gang har skrevet noe som er rasistisk her.

Jeg klarer å formulere meg såpass godt at jeg ikke går i noen rasismefelle.

Din påstand om at du formulerer deg "godt", er absurd. Den faller nok på sin egen urimelighet.

Jeg visste ikke at du anså Sør for å være noen autoritet. Men takk for informasjonen.

Det er videre interessant at du føler at du må passe deg for ikke å gå i en rasisme-felle.

For en som ikke er rasist, er det ingen grunn til å passe seg. Ti rasistiske formuleringer er utenkelige for en rasist.

Fint at du er åpen om hva du er.

Din påstand om at du formulerer deg "godt", er absurd. Den faller nok på sin egen urimelighet.

Jeg visste ikke at du anså Sør for å være noen autoritet. Men takk for informasjonen.

Det er videre interessant at du føler at du må passe deg for ikke å gå i en rasisme-felle.

For en som ikke er rasist, er det ingen grunn til å passe seg. Ti rasistiske formuleringer er utenkelige for en rasist.

Fint at du er åpen om hva du er.

Makan til svada. Du høres ut som mislykket.

Nå var det uansett opp til deg å bevise dine påstander om at jeg har ytret meg rasistisk på dol, noe du avfeier med noe så syltynt som at webbis har slettet meg.

Inntil du klarer å komme opp med noe bedre: God bedring.

Og ja; paranoia kan behandles.

Gjest Te Deum

Makan til svada. Du høres ut som mislykket.

Nå var det uansett opp til deg å bevise dine påstander om at jeg har ytret meg rasistisk på dol, noe du avfeier med noe så syltynt som at webbis har slettet meg.

Inntil du klarer å komme opp med noe bedre: God bedring.

Og ja; paranoia kan behandles.

Er dette din form for diskusjon? Virker tragisk på meg, da.

Pust ut. Ikke alle innvenadrer er kriminelle. At en man/kvinne har annen hudfarge enn du, gjør ham/henne ikke farlig/kriminell av den grunn.

Det er så enkelt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...