Gå til innhold

Jeg vil gjerne øke matinntaket mitt

Gjest kronisk syk og feit

Anbefalte innlegg

Gjest kronisk syk og feit

Men jeg er redd for at jeg ikke vil gå ned i vekt da.

Jeg har bmi på 32 og må slanke meg av helsemessige grunner.

Legen kommenterer vekta og jeg synes det er pinlig..

Pr i dag spiser jeg under 1000 kalorier de fleste dagene (mellom 600 og 900 de fleste dagene) Og trener til sammen 2 ganger daglig på spinningsykkel i kjelleren.

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ellers sitter mye i ro resten av dagen. Men trener altså 60 minutter fordelt på 2 økter. (klarer ikke mer enn en halvtime av gangen)

Jeg er redd for å sprekke,så derfor skulle jeg gjerne ha økt matinntaket til 1200 kalorier. Men jeg er redd jeg ikke vil gå ned i vekt da pga mitt lave aktivitetsnivå.

Jeg spiser sunn mat,mye grønnsaker og masse giber,drikker mye vann og får i meg proteiner og litt karbohydrater.

Jeg spiser små måltider og ofte. 5-8 ganger om dagen.

Håper noen kan gi meg konstruktive råd..men vær så snill ikke si jeg må bevege meg mer,for det klarer jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JEG klarer det - da gjør du det også!

Hei!

Jeg er 160 cm høy og veier 105 kg. Har en bmi som cruiser rundt 40. Kan ikke trene noe særlig på grunn av diverse skader i bein og skulder. Kan bare gå rolige turer.

Jeg MÅ ha minst 1400 kcal for å gå ned i vekt. Kommer jeg under dette, går kroppen min på sparebluss og jeg får hodepine, blir utmattet og ikke minst sulten.

INGEN - ikke folk som bare skal ned 5-7 kilo skal under 1200 kcal om dagen. Ikke avhengig av aktivitetsnivå engang. De dagene man trener (så man svetter) skal man spise mer. Ved rask gange forbrenner jeg 200 kcal på 25 minutter.

Det er lett å regne ut selv.

Spis mer og du vil få mer utbytte av dagene.

Lykke til - dette går så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på hun som kaller seg "JEG klarer det..." under her. Hun skriver mye fornuftig.

Spesielt bør du lytte til hennes påstand om at kroppen hennes nekter å kvitte seg med fett dersom den får under 1400 kcal i døgnet. 6-900 kcal er tross alt så sinnsykt lite at kroppen din vil lagre alt den kommer over av fett, og det vil bli nærmest umulig for deg å å gå ned i vekt.

Så dette kjøret er ikke bare dødfødt i forhold til å gå ned i vekt, men det er direkte farlig!

Det å spise lite og ofte er også veldig fornuftig, selv om jeg stusser litt når du skriver at du spiser 8 ganger om dagen, og da spesielt når jeg ser i forhold til inntaket du har av føde. Det ser tross alt ikke ut som om du har noe man faktisk kan kalle måltider, men rett og slett går og småspiser en munnfull i ny og ne.

Dette blir selvsagt feil.

Jeg ville heller i utgangspunktet basert dagen rundt ca 5 måltider, og da med langt mer kcal enn du nå dytter i deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Det er ikke alltid antall kalorier det kommer an på. Hva med å følge rådene til dr. Lindberg og lese boka Naturlig slank med kost i balanse. Velg mat med lav glykemisk indeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...