Gå til innhold

Dokumentasjon og bevis

Anbefalte innlegg

Gjest Bulten i Bo
Skrevet

Alt er liksom så greit så lenge en har en forskningsrapport med en konklusjon å vise til, som støtte for sitt syn... Men hva når forskningsrapportene det vises til er useriøse eller forelda? Eller bestilt, for å få et visst ønska resultat. For en kan som regel få det resultatet en ønsker, ofte er det bare snakk om et metodevalg.

Jeg tenker blant annet på Irak-krigen, der både styresmaktene i USA og England har villeda og direkte jugd for sine medborgere, ved å vise til dokumentasjon som er både manipulert, forelda og useriøs.

Egentlig er det ganske sleipt. En viser til forskningsrapporter i hytt og pine, vel vitende om at ingen gidder å sjekke holdbarheten i rapportene det vises til. Nesten ingen ihvertfall, godt det ikke går hver gang:-) Men tenk på alt som finnes av oppleste og vedtatte sannheter, som kanskje i bunn og grunn er et resultat av en kjøpt og betalt forskningsrapport...

Skrevet

Det er selvsagt sleipt, dog måtte vel Bush og Blair lyve litt før denne krigen for at ikke oposisjonen skulle bli for stor.

Hadde alle fakta ligget på bordet hadde nok ikke så mange som de gjorde støttet krigen i Irak.

(Med unntak av amerikanerne, men de er vel knapt helt stabile i utgangspunktet).

Gjest Bulten i Bo
Skrevet

Det er selvsagt sleipt, dog måtte vel Bush og Blair lyve litt før denne krigen for at ikke oposisjonen skulle bli for stor.

Hadde alle fakta ligget på bordet hadde nok ikke så mange som de gjorde støttet krigen i Irak.

(Med unntak av amerikanerne, men de er vel knapt helt stabile i utgangspunktet).

Jo, men du mener vel ikke at det går an å ha ledere som bevisst juger for folket?

Skrevet

Jo, men du mener vel ikke at det går an å ha ledere som bevisst juger for folket?

Jeg tror vel at alle ledere lyver for folket, eller i det minste unngår å fortelle sannheten.

Gjest Undrer på D
Skrevet

Hva er alternativet?

Bare si "Sånn er det?" og gjøre som man vil? Synes du det er bedre?

Gjest Undrer på D
Skrevet

"Jo, men du mener vel ikke at det går an å ha ledere som bevisst juger for folket? "

Hvem var den største løgneren? Saddam eller Bush?

Skrevet

"Jo, men du mener vel ikke at det går an å ha ledere som bevisst juger for folket? "

Hvem var den største løgneren? Saddam eller Bush?

Mener du at Bush og Saddam er sammenlignbare?

Kan Bush gjøre som han vil, bare fordi Saddam lyver mer?

Med vennlig hilsen

Gjest Undrer på D
Skrevet

Med vennlig hilsen

Har jeg sagt det?

Skrevet

Har jeg sagt det?

Nei, du har skrevet meget lite, og det er derfor jeg forsøker å finne ut av hva du faktisk mener.

Med vennlig hilsen

Gjest Undrer på D
Skrevet

Nei, du har skrevet meget lite, og det er derfor jeg forsøker å finne ut av hva du faktisk mener.

Med vennlig hilsen

Bare et forsøk på å sette ting i perspektiv.

Skrevet

Bare et forsøk på å sette ting i perspektiv.

Jeg synes ikke Saddam egner seg til å sette standarden vi skal kreve for våre ledere.

Det holder ikke at de bare er "bedre enn Saddam".

Med vennlig hilsen

Gjest Undrer på D
Skrevet

Jeg synes ikke Saddam egner seg til å sette standarden vi skal kreve for våre ledere.

Det holder ikke at de bare er "bedre enn Saddam".

Med vennlig hilsen

Det er bedre å være "bedre enn saddam" enn ikke å være det.

Skrevet

Det er bedre å være "bedre enn saddam" enn ikke å være det.

Joda, men det er ikke godt nok å engang være i nærheten av ham.

Med vennlig hilsen

Gjest Undrer på D
Skrevet

Joda, men det er ikke godt nok å engang være i nærheten av ham.

Med vennlig hilsen

Enig. Så det var jammen bra de ble kvitt han.

Skrevet

Dette er noe som benyttes av alle - desverre.

Derfor er det lurt å bruke litt fornuftig praktisk sans, i stedet for å tro på alt som media og politikere mm forsøker å prakke på oss.

Skrevet

Vi har det - så hvorfor synes du det ikke skal gå ann når også andre har det?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Spørsmålet kan like gjerne stilles på en annen måte:

Saddam har alltid gjort som han vil, så hvorfor skulle ikke også Bush kunne gjøre det?

Skrevet

Spørsmålet kan like gjerne stilles på en annen måte:

Saddam har alltid gjort som han vil, så hvorfor skulle ikke også Bush kunne gjøre det?

Hvis du likestiller Saddam og Bush, så er et angrep på Bush åpenbart like "riktig" som et angrep på Saddam.

Skrevet

Hvis du likestiller Saddam og Bush, så er et angrep på Bush åpenbart like "riktig" som et angrep på Saddam.

Jeg sidestiller ikke saddam og Bush - selv om jeg ikke liker noen av dem.

Men vedrørende det "å gå til angrep på" så er det jo slik det allerede i praksis er. USA er allerede blitt angrepet med flere tusen døde som resultat.

Hadde fundamentalistiske muslimer hatt mer militær styrke, så ville de for lengst gått til flere og større angrep på USA.

Og den eneste måten å sikre seg at dette ikke skjer, er å sørge for at de aldri får denne militære styrken.

Den sterkestes rett mao....

Og det er desverre det eneste som nytter og virker slik mennesket "fungerer".

Derfor får vi bare være glade får at den med størst militær makt i dag ikke er helt rabbiat....selv om det kan sies mye negativt om USA og deres utenrikspolitikk.

Skrevet

Jeg sidestiller ikke saddam og Bush - selv om jeg ikke liker noen av dem.

Men vedrørende det "å gå til angrep på" så er det jo slik det allerede i praksis er. USA er allerede blitt angrepet med flere tusen døde som resultat.

Hadde fundamentalistiske muslimer hatt mer militær styrke, så ville de for lengst gått til flere og større angrep på USA.

Og den eneste måten å sikre seg at dette ikke skjer, er å sørge for at de aldri får denne militære styrken.

Den sterkestes rett mao....

Og det er desverre det eneste som nytter og virker slik mennesket "fungerer".

Derfor får vi bare være glade får at den med størst militær makt i dag ikke er helt rabbiat....selv om det kan sies mye negativt om USA og deres utenrikspolitikk.

Du skriver: "USA er allerede blitt angrepet med flere tusen døde som resultat."

Ikke av Saddam....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...