Gå til innhold

Hva skal til for å stoppe FrP??

Anbefalte innlegg

Gjest Inte jag och inte du
Skrevet

Dette er for dumt.

Pappa Bjørn skriver:

"Nå er det også på tide at hysterikerne skjønner at det å ville begrense innvandringen ikke er det samme som å være rasehater."

Er du brun eller svarer:

"Jeg håper du med årene vokser av deg et så umodent trekk som rasisme."

Er det mulig å holde på sånn som dette? Hva i alle dager har dette i en diskusjon å gjøre? Mulig noen ikke ser det patetiske i dette, eller så er det meg det er noe galt med. Det er så forbannet lite intelligent og forsvinnende lite fruktbart å komme med slik piss i en diskusjon. Hva er vitsen?

"................."

Når var DOL et forum for saklig diskusjon?

Men du har kanskje et poeng?

Men det vet "inte jag och inte du"...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

17

• Prozak

12

• Sør

8

• Pappa Bjørn

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har tro på at folkeopplysning vil øke tilslutning til mer humane partier enn FrP.

Somkjent er det jo blant FrP-ere at vi finner de med lavest/ingen utdanning.

Et tankekors. Eller et hakekors?

Du svarte ikke på spørsmålet. Kan det være fordi den sammenligningen du dro var så på jordet at du ikke klarer å ro den i land, og derfor må vri det over til noe annet?

Kommentaren din om humanitet skal jeg ikke si så mye om - det er opp til hver enkelt å vurdere i forhold til politisk retning.

Derimot var den siste kommentaren om parti/utdanning totalt meningsløs, og du (og andre) bør holde deg for god til å forsøke å støtte deg til klassefilosofi som hører hjemme to hundre år tilbake i tid.

".................."

Gjest Tyvem tyven skal du hete
Skrevet

Du svarte ikke på spørsmålet. Kan det være fordi den sammenligningen du dro var så på jordet at du ikke klarer å ro den i land, og derfor må vri det over til noe annet?

Kommentaren din om humanitet skal jeg ikke si så mye om - det er opp til hver enkelt å vurdere i forhold til politisk retning.

Derimot var den siste kommentaren om parti/utdanning totalt meningsløs, og du (og andre) bør holde deg for god til å forsøke å støtte deg til klassefilosofi som hører hjemme to hundre år tilbake i tid.

".................."

Jeg har besvart spørsmålet (ditt). Men du har ikke forstått svaret. Les svaret en gang til. Om du fremdeles ikke forstår det, får vi se om vi har noen spesielpedagogiske ess i ermet...

*nuss*

Skrevet

Når var DOL et forum for saklig diskusjon?

Men du har kanskje et poeng?

Men det vet "inte jag och inte du"...

Vel, det er jo lov å håpe :-) Og jo - i utgangspunktet er det ment å skulle være et forum for saklig diskusjon. Men noen individer - ofte de som er flinkest til å vifte med "fakta", statistikker etc. etc., er langt mindre interesserte i å diskutere enn å forkynne.

"................."

Skrevet

".................."

Du skriver: "og du (og andre) bør holde deg for god til å forsøke å støtte deg til klassefilosofi som hører hjemme to hundre år tilbake i tid."

Akkurat som Frps syn på "innvandrere"....

Eller?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har besvart spørsmålet (ditt). Men du har ikke forstått svaret. Les svaret en gang til. Om du fremdeles ikke forstår det, får vi se om vi har noen spesielpedagogiske ess i ermet...

*nuss*

Nope, det har du ikke. Men iom. at du ser ut til å være overbevist om det selv, så skal jeg ikke mase mer. Jeg betviler uansett at det kan besvares av den som kom med den sammenligningen. Tull er tull, meningsløse sammenligninger er meningsløse sammenligninger, uansett hva man forsøker å backe det opp med.

".............."

Pappa Bjørn
Skrevet

Frp er vesens-forskjellige fra de andre partiene.

De andre (ihvertfall større partier) behandler folk som individer. Frp behandler folk basert på etnisk tilhørighet/fødereligion.

Du er som å snakke til en vegg. Jeg har funnet et parti som jeg føler har en helhetlig politikk som er bra for landet vårt. Det er en rett jeg har krav på som jeg ikke har tenkt å forsvare i det hele tatt.

At FRP sidestilles med rassisme betyr at du ikke kan lese. Forsøk å les partiprogrammet så ser du at det faktisk er en helhetlig politikk som har svært mye godt for seg. At en krever en endring i innvandringspolitikken som er helt over styr, men egne asylreisebyråer stasjonert over hele øst-europa, er likestillt med rasisme er bare tull.

Skrevet

Du skriver: "og du (og andre) bør holde deg for god til å forsøke å støtte deg til klassefilosofi som hører hjemme to hundre år tilbake i tid."

Akkurat som Frps syn på "innvandrere"....

Eller?

Med vennlig hilsen

Det er en annen diskusjon, og iom. at det ikke var det jeg kommenterte, så går jeg heller ikke inn på det her.

".................."

Gjest Bulten i Bo
Skrevet

Det er fint.

Stå fram og kall FrP-velgere for idioter, så får partiet enda flere velgere.

Enda bedre: kast egg på Hagen når han taler, for å markere din avsky (mot talefriheten) så får FrP mange, mange stemmer pr egg, og det vet Hagen godt. Han har sagt det er synd at det er slutt med eggkastingen og støysjikanen !

Det må være lov å kalle en spade for en spade. Eggkasting derimot, det lar jeg være. Folk får lov å mene hva de vil, men når de bygger meningene sine på noe de ikke har satt seg inn i, så synes jeg egentlig det er en større fare for ytringsfriheten enn om noen skulle plante et egg i trynet på Hagen.

Skrevet

Du er som å snakke til en vegg. Jeg har funnet et parti som jeg føler har en helhetlig politikk som er bra for landet vårt. Det er en rett jeg har krav på som jeg ikke har tenkt å forsvare i det hele tatt.

At FRP sidestilles med rassisme betyr at du ikke kan lese. Forsøk å les partiprogrammet så ser du at det faktisk er en helhetlig politikk som har svært mye godt for seg. At en krever en endring i innvandringspolitikken som er helt over styr, men egne asylreisebyråer stasjonert over hele øst-europa, er likestillt med rasisme er bare tull.

Det er ikke partiprogrammet til Frp som stemmer på Stortinget, men Stortingsrepresentantene fra Frp. Og deres uttalelser er helt forskjellige fra partiprogrammet!

Skrevet

Informasjon, informasjon, informasjon. Det er svaret. Men det er ikke så lett heller. Problemet er at det er altfor mange dustehuer i Norge, som helt kritikkløst kjøper Hagens enkle og tabloide løsninger på ett og alt. De leser overskriftene i VG og Dagbladet, og det er nok for dem. Å sette seg ned og lese et innlegg, en artikkel, for ikke å snakke om et partiprogram er å kreve altfor mye av dem. Ikke ville de skjønt noe av det heller. Hjernen ville gått varm. Frp-velgere i et nøtteskall.

"dustehuer i Norge, som helt kritikkløst kjøper Hagens enkle og tabloide løsninger på ett og alt"

Og en haug tilsvarende kjøtthuer som kjøper kritikker som er tatt ut av sammenheng, overdrevne tolkninger av politikk og filosofi etc, og som er overbeviste om at de skjønner "hvordan det egentlig ligger an". Etc. etc. Idioti er det mye av, og det er langtfra klart hvilken side i denne debatten som har flest idioter.

(For ordens skyld - jeg er ikke forkjemper for noe parti eller noen av sidene i dette spørsmålet).

"...................."

Skrevet

Kanskje det ja. Men de verner om de aller svakeste: fosteret i mors liv. Omstridt tema, jeg vet. Men likevel.

Og de er for mye bistand.

Dessuten er de for å begrense alkoholskader.

Dumt at de blander kristendom med politikk. Det går ikke bra. Verken for politikken eller for religionen.

Og best av alt (?): de vil ikke være i regjering med FrP.

"Dessuten er de for å begrense alkoholskader."

Det er jo en fin ting. Som for eksempel innskrenkede skjenketider, slik at folk må forlate puben lenge før de er trøtte og slitne nok til å ville hjem og sove. Så står de, sure, irriterte og aggressive, i lange taxikøer. Og da går jo ting som kjent fredelig for seg - ingen som blir skadet der...

"...................."

Skrevet

Du har misforstått. Kr.F er bare en avart av Høyre og står på de rikes side.

Det beste du kan gjøre er å stemme på riktig parti ved neste valg.

Kan du fortelle hva som er det riktige partiet, da? Jeg mener - det VIRKELIG RIKTIGE, UOMSTRIDELIGE BESTE partiet? Jeg har letet lenge etter det :-)

".................."

Skrevet

Kan du fortelle hva som er det riktige partiet, da? Jeg mener - det VIRKELIG RIKTIGE, UOMSTRIDELIGE BESTE partiet? Jeg har letet lenge etter det :-)

".................."

Nei, det kan jeg ikke. Jeg vet hva jeg skal stemme men hva som er riktig for deg vet jeg ikke. Jeg stemmer etter hva jeg synes er viktig og det gjør vel du også tenker jeg :o)

Skrevet

Nei, det kan jeg ikke. Jeg vet hva jeg skal stemme men hva som er riktig for deg vet jeg ikke. Jeg stemmer etter hva jeg synes er viktig og det gjør vel du også tenker jeg :o)

Hvis det ikke gikk tydelig frem, så beklager jeg - det var ment som en spøk :-)

"................"

Pappa Bjørn
Skrevet

Dette er for dumt.

Pappa Bjørn skriver:

"Nå er det også på tide at hysterikerne skjønner at det å ville begrense innvandringen ikke er det samme som å være rasehater."

Er du brun eller svarer:

"Jeg håper du med årene vokser av deg et så umodent trekk som rasisme."

Er det mulig å holde på sånn som dette? Hva i alle dager har dette i en diskusjon å gjøre? Mulig noen ikke ser det patetiske i dette, eller så er det meg det er noe galt med. Det er så forbannet lite intelligent og forsvinnende lite fruktbart å komme med slik piss i en diskusjon. Hva er vitsen?

"................."

Var det meg du hintet til eller? Jeg håper pg regner med at det var svaret jeg fikk du referer til?

Skrevet

Var det meg du hintet til eller? Jeg håper pg regner med at det var svaret jeg fikk du referer til?

Jepp, du regner riktig :-)

".............."

Skrevet

"Hva skal vi gjøre for å få dem ut av Stortinget?"

Innføre diktatur.

F.eks. kan vi følge Saddams gamle strategi ved å skyte alle som mener annerledes enn han.

Folket er tross alt for dumme til å mene noe. Enevelde er en fin måte å styre et land på.

Du får søke om jobben som diktator når den blir utlyst.

Skrevet

"Hva skal vi gjøre for å få dem ut av Stortinget?"

Innføre diktatur.

F.eks. kan vi følge Saddams gamle strategi ved å skyte alle som mener annerledes enn han.

Folket er tross alt for dumme til å mene noe. Enevelde er en fin måte å styre et land på.

Du får søke om jobben som diktator når den blir utlyst.

Hei,

Nei, det eneste man trenger å gjøre er faktisk å stemme dem ut av Stortinget. Det er slik demokratiet fungerer.

:)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Nei, det eneste man trenger å gjøre er faktisk å stemme dem ut av Stortinget. Det er slik demokratiet fungerer.

:)

Med vennlig hilsen

Hvis du tror du kan få det til å fungere så er det i tråd med dine andre forslag til å løse faktiske problemer...

Teoretisk korrekt, men i virkligheten fullstendig verdiløst...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...