Gå til innhold

Vondt i framleggen ved jogging

SportyMann

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet godt igang meg joggetrening. Har gode/tilpassede sko og løper på asfalt 2 ganger i uken ca 1 time hver gang. Har fått ganske så moderate smerter i begge leggene på fremsiden. dette merkes ikke noe særlig når jeg ikke jogger, men er rimelig vondt når jeg løper. Føles som om det gir seg litt etter ca 30 minutter. Er dette typisk belastningsskade eller kan det være mer alvorlig en det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med nøyaktig det samme! Ei venninne av meg sleit med det, hun fikk diagnosen

"beinhinnebetennelse". Så nå skal jeg til legen for å sjekke ut om jeg har det samme. Man får det ofte av jogging og andre aktiviteter der man hopper mye. Tror man faktisk kjenner at det er litt ruglete (små humper) på forsiden av leggen, hvis man har en slik betennelse.

Det er forresten ikke lurt å jogge på asfalt. Gjorde det før, men nå holder jeg meg til skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok benhinnebetennelse, ja, som personen under skriver. Da gjelder det å la være å trene til det har gitt seg, og så begynne forsiktig med treningen igjen. Styrkeøvelser og tøying forebygger. Som oftest får man det lett igjen hvis man ikke hviler bena helt eller gjør øvelser. Hvis du har store smerter kan du ta ibux eller betennelsesdempende medikament du får på resept fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som benhinnebetennelse, ja.

Da jeg hadde det, fikk jeg streng beskjed om å ikke gå for mye, ikke jogge og løpe. Trente kun på ergometersykkel.

Jeg gikk til fysioterapi, og fikk massasje og behandling med et eller annet apparat som jeg ikke husker hva heter.

I tillegg tok jeg Relifex (betennelsesdempende tabletter) og smurte på orudis(?) gel.

Etter et drøyt halvt år var beina fine igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...