Gå til innhold

Vil du ta avstand fra rasisme? (åpent spørsmål)

Anbefalte innlegg

Husker du hvor idiotisk du syntes det var da jeg gjentatte ganger avkrevde deg et svar - uten å få det?

Hvorfor gjør du nøyaktig det samme som du kritiserer andre for Sør?

Når jeg gjorde akkurat det samme som du gjør nå, så "diagnostiserte" du meg med noen psykosomatiske lidelser.

Hva sier det egentlig om deg Sør? :-)

Du fikk svar på 1. innlegget, men spammet deretter med 40 nær-identiske innlegg i et tåpelig forsøk på å gjemme svaret du fikk.

Fortsetter under...

• Svar 288
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

108

• Ulv I Faarikaal

52

• Goliath

25

• SierDuDet

10

Mest aktive i denne tråden

Akkurat slik som vi i dag sitter passive og ser på spredningen av islam, til og med i eget land.

Islamister og nazister bør absolutt plasseres i samme kategori, og behandles deretter.

Du våser.

"Islamister" og islam (med vanlige muslimer) er helt forskjellige ting, akkurat som nazister og kristne.

Skal vi bekjempe kristendommen for å bekjempe nazismen?

Og slik de fleste satt passivt å så på at Saddam utryddet titusentalls mennesker...?

Så vidt jeg husker var du svært i mot at noen foretok seg noe aktivt der, annet enn hva du vanligvis er for - tomt preik...

Carl I Hagen stod i det norske Stortinget og foreslo vi skulle selge flere våpen til Saddam et par uker ETTER at det var kjent at han hadde gasset ihjel tusener.

Jeg har ikke sett deg fordømme CIH...

====

Ja, jeg er imot tilfeldige innvasjoner av land, det være seg Kina inn i Vietnam, USA inn i Chile, Storbritannia inn i Uruguay eller Norge inn i Portugal.

Man skal generelt ikke mobbe folk, uansett.

På den annen siden må man kunne ta avstand fra den islamske påvirkning på samfunnene, på samme vis som man tar avstand fra nazisme.

På samme vis man tar avstand fra kristen påvirkelse av samfunnet, som er svært lik muslimsk påvirkelse.

Vil du ta avstand fra trakasering av norske skoleelever og lærere utført av 2. eller 3. generasjons innvandrere i Norge Sør?

Hvis ja - hva synes du skal gjøres med det?

Problemet blir stadig større samtidig med at innvandringen til Norge stadig øker....

Jeg tar avstand fra all trakassering av lærere, uansett hudfarge på dem som utfører det.

Annonse

Han har svart deg et utall av ganger!

Ser du ikke hvor mye verre du oppfører deg nå enn hva jeg gjorde da jeg gjentatte ganger stilt deg et spørsmål jeg ikke fikk svar på?

Da sutret og klagde du over hva jeg hadde gjort i over et halvt år etterpå.

Her går du vesentlig lenger - og i tillegg har UIF allerede svart deg en rekke ganger.

At du ikke er fornøyd med svaret er DITT problem og ikke UIF sitt.

Du snakker om en liten drittunge som ikke får det slik han vil.....

*gjesp*

Han har fremdeles ikke tatt avstand fra rasisme.

Annonse

På samme vis man tar avstand fra kristen påvirkelse av samfunnet, som er svært lik muslimsk påvirkelse.

En meningsløs påstand. All erfaring viser at islamsk påvirkning - i samtlige tilfeller - gjør samfunnene til diktaturer og åsted for tortur, mishandling og terror.

I den del av verden hvor kristendommen har dominert, kan man si (med enkelte unntak) at det har gått adskillig bedre.

Nesten alle muslimske samfunn har klare fellestrekk med nazisme, og det er korrekt å trekke sammenligningen.

En meningsløs påstand. All erfaring viser at islamsk påvirkning - i samtlige tilfeller - gjør samfunnene til diktaturer og åsted for tortur, mishandling og terror.

I den del av verden hvor kristendommen har dominert, kan man si (med enkelte unntak) at det har gått adskillig bedre.

Nesten alle muslimske samfunn har klare fellestrekk med nazisme, og det er korrekt å trekke sammenligningen.

Sånn bortsett fra at nazisme utviklet seg i kristne samfunn, og der det eksisterer fremdeles er det i kristne samfunn?

Samfunnene utviklet seg kun når kristendommen tapte makten over dem.

Det er faktisk svært liten forskjell mellom islam og kristendom i samme "konsentrasjon".

Med vennlig hilsen

Men altså ikke fra noen publisert definisjon av rasisme?

Sør: "Jeg definerer rasisme som å tillegge andre "åndelige egenskaper" (som lojalitet, intelligens, tendens til kriminalitet, osv) basert på vedkommenes folkegruppe/rase."

Greit nok, men upresist og lite anvendelig i den aktuelle debatten om innvandring.

Meget få, og ingen jeg kjenner til på DOL, vil hevde at folk av andre raser (hva nå det måtte være) er mindreverdige. De er selvsagt forskjellige på mange måter, men ikke mindreverdige.

Å få med begrepet mindreverdig i definisjon på rasisme er etter mitt syn viktig. Anser man andre som likeverdige, er man ikke rasist. Man er åpen for ulikheter, men i bunnen ligger en anerkjennelse av at vi har samme "verdi".

Å knytte rasismebegrepet til motstandere av dagens innvandringspolitikk, men meningsløs hersketeknikk.

Sånn bortsett fra at nazisme utviklet seg i kristne samfunn, og der det eksisterer fremdeles er det i kristne samfunn?

Samfunnene utviklet seg kun når kristendommen tapte makten over dem.

Det er faktisk svært liten forskjell mellom islam og kristendom i samme "konsentrasjon".

Med vennlig hilsen

Nazisme er en parantes hvis man skal dømme etter tallet på tilhengere. Islam ødelegger Asia og Afrika i stadig større grad, og øker sin innflytelse i USA og Europa.

Dessuten er nok mye av poenget at kristendommen *lot* de demokratiske systemer overta makten. I islamske land ser vi jo hvordan det går. I dass.

Nazisme er en parantes hvis man skal dømme etter tallet på tilhengere. Islam ødelegger Asia og Afrika i stadig større grad, og øker sin innflytelse i USA og Europa.

Dessuten er nok mye av poenget at kristendommen *lot* de demokratiske systemer overta makten. I islamske land ser vi jo hvordan det går. I dass.

Nei, kristendommen ga ikke makten fra seg videre frivillig. Det er fremdeles i kirken at man motsetter seg helt elementære rettigheter, som likestilling og likeverd.

===

Du blander religionen islam, og islam som en politisk reaksjon mot Vesten.

Med vennlig hilsen

Sør: "Jeg definerer rasisme som å tillegge andre "åndelige egenskaper" (som lojalitet, intelligens, tendens til kriminalitet, osv) basert på vedkommenes folkegruppe/rase."

Greit nok, men upresist og lite anvendelig i den aktuelle debatten om innvandring.

Meget få, og ingen jeg kjenner til på DOL, vil hevde at folk av andre raser (hva nå det måtte være) er mindreverdige. De er selvsagt forskjellige på mange måter, men ikke mindreverdige.

Å få med begrepet mindreverdig i definisjon på rasisme er etter mitt syn viktig. Anser man andre som likeverdige, er man ikke rasist. Man er åpen for ulikheter, men i bunnen ligger en anerkjennelse av at vi har samme "verdi".

Å knytte rasismebegrepet til motstandere av dagens innvandringspolitikk, men meningsløs hersketeknikk.

Hvis man skal ha noen som er "mer verdt", så ligger det implisitt at "de andre" er "mindre verdt", ikke sant?

===

Og hvis begrunnelsen for å "være mot innvandring" er basert på rasisme ("de er sånn fordi de er svarte") så er det åpenbart et rasistisk-anliggende.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...