SierDuDet Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg tar avstand fra rasisme. Og jeg tar avstand fra missbruk av ordet rasisme. Det var et jævla godt svar som jeg henger meg på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-667984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Ergo er det rasisme når muslimer sier at ikke-muslimer er skitne. Da er vi i hvert fall enige om "likhet for loven":-) Men personlig synes jeg ikke den uttalelsen er rasistisk, og jeg ville aldri følt meg rasistisk behandlet om en muslim hadde kalt meg skitten. Det er hans kultur og/eller hans religion som har opplært han til en slik forståelse. Og det er opp til meg da å velge hva jeg skal synes om en slik kultur og/eller religion. Jeg vil alltid si at det er deres valg å leve slik der kuturen kommer fra - uten at jeg skal fordømme det. Men jeg vil alltid hevde den retten jeg har til å si hva jeg mener om en slik kultur og/eller religion, hvis den blir "plassert" der jeg er født og oppvokst. Og mitt syn på det er at det i så fall er en dårlig og "skitten" kultur og/eller religion som jeg ikke ønsker skal få fotfeste i Norge - mitt fedreland. Dette har jeg lagt ut før, men er verd å ta en titt på. Dette er bare et utvalg, det finnes MYE mer. Fra koranen, med henvisning til surer: De vantro er: "verre enn aper og svin" (5:65), "forvridde" (9.30), "i sannhet løgnere - dikter opp løgn" (16:107), "ugudelige" (24:54), "de verste skapninger, "illgjerningsmenn" (5:49), "de verste krek overfor Allah" (8:57, 8:22), "urettferdige", og "gjør urett" (76:31, 29:48). De er "tosker" (2:12), "døve, stumme, blinde" (2:17), "i villfarelse", "på falsk vei" (1:7, 2:15), "oppsetsige" (2:14), "ufredskapere" (2:11), "en styggedom" (9:28). Muslimene må være "hård mot dem" og gjerne "utslette en hel by" (9:74). I tillegg kan de straffes med å "drepes og korsfestes", "hender avhugges" og de skal "forvises fra landet" (5:37). For "Allah er streng med straffen" jfr. Koranen 8:13; 22:2. I de vantros hjerter skal Han "kaste skrekk", jfr 8:12. De skal drives inn gjennom helvetes syv porter (15:44). "Der skal de være og bli for alltid" (72:24). De skal drives inn "som en kvegflokk" (19:89). Sammenlenket (14:50) "i het, kvelende vind og skåldende vann, i skyggen av kullsvart røyk, som ikke svaler, og ikke er til behag" (56:41-43). Allahs engler er "strenge og hårde" (66:6). De fyrer opp helvete med stener og menneskekropper (2:22, 21:98, 72:15 m.fl.), og slår ustoppelig de vantro i ansiktet og over ryggen (8:52, 47:29) med jernklubber (22:20). Allah skal legge de vantro i stabler (8:38). Deretter vil han blinde dem (20:124), og så gi dem "en velkomsthilsen av kokende vann og helvetes brann" (56:93-94). Det overopphetede vannet, som er "som smeltet kobber" (18:28) skal de vantro tvangsdrikke (10:4), samt at det skal tømmes over hodet på dem "slik at alt som finnes i deres indre, og deres hud, smelter" (22:20, 44:48). Deres ansikter skåldes (18:28). De sammenlenkede ofrene kastes inn i det skåldhete vannet. De hører et brøl idet vannet koker opp, for når de vantro ankommer, er vannet "nær ved å sprekke av raseri" (67:7-8). Allah har på forhånd klint inn ofrene med tjære og tilskåret for dem "klær av ild". Ansiktene deres står i flammer. Slik belønner Allah "enhver efter fortjeneste" (14:51, 22:20). Ikke-muslimene vil høre "et raseriutbrudd og brøl" fra ilden (25:13). Gnistene er store "som gule kameler" (77:33), og vantro kastes inn i flammehavet "gruppevis" (40:73, 41:18). Hodehuden flås av (70:15-16); deres ansikter "vrir seg i Ilden" (33:66). "I den er sukk og stønn deres lodd" (11:108). Hvis ilden skulle være i ferd med å slukne, ²frisker Vi på varmen for dem" (17:99). Vantro kan tilbys betenkningstid for å konvertere til islam. Hvis de ikke innen en frist tar i mot tilbudet skal de drepes, jfr. Koranen 9:5. I den kommende verden venter dem en "svær straff" (5:37, 18:28) Norske kvinner som ikke vil la seg konvertere kan tas som krigsbytte og holdes som sexslaver. Men et bedre alternativ er å konvertere, for da kan kvinnene få den ære å bli en muslimsk hustru sammen med 3 andre hustruer, jfr. Koranen 4:3. For øvrig må hun regne med å få islamsk bank dersom mannen frykter at hun kan bli for oppsetsig (4:38). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Og der kommer vi til kjernen i hva UIF sier/skriver mellom linjene. Du kan ta avstand fra alt mulig rart - men det blir ikke bedre før noen faktisk gjør noe med det.... Og dess lenger tid det går før noe blir gjort - dess mer drastiske tiltak må til. Noe Danskene ser ut til å ha forstått - og vi vil gjøre det etterhvert vi også, når det bare blir gjævelig nok her. Jeg tror den beste investeringen vi gjør er å lære barn slike verdier. Da sier jeg ikke at vi skal fortelle tåredryppende historier fra slavetida eller annet fjas, men vise at vi selv behandlder alle likt, og snakke åpent om fordommer og ulikheter. F eks vet jeg i USA en familie hvor barna ikke fikk lov å snakke om farge når de skulle beskrive andre, dette ble etterhvert tåpelig for unga, og er feil vinkling av problemet. Mange ønsker kunstige regler og kunstige holdninger som ikke apellerer til noen. Det blir som å stå på stylter, veldig upraktisk og ofte latterlig. Å gå i tog mot rasisme tjener bare den hensikten at de som går i toget skal få bedre samvittighet, og så gå hjem og gjøre noe helt annet. De liksom hever seg over andre og skal liksom bli hellige. Jeg tror alle gjennomskuer slike tiltak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Dette har jeg lagt ut før, men er verd å ta en titt på. Dette er bare et utvalg, det finnes MYE mer. Fra koranen, med henvisning til surer: De vantro er: "verre enn aper og svin" (5:65), "forvridde" (9.30), "i sannhet løgnere - dikter opp løgn" (16:107), "ugudelige" (24:54), "de verste skapninger, "illgjerningsmenn" (5:49), "de verste krek overfor Allah" (8:57, 8:22), "urettferdige", og "gjør urett" (76:31, 29:48). De er "tosker" (2:12), "døve, stumme, blinde" (2:17), "i villfarelse", "på falsk vei" (1:7, 2:15), "oppsetsige" (2:14), "ufredskapere" (2:11), "en styggedom" (9:28). Muslimene må være "hård mot dem" og gjerne "utslette en hel by" (9:74). I tillegg kan de straffes med å "drepes og korsfestes", "hender avhugges" og de skal "forvises fra landet" (5:37). For "Allah er streng med straffen" jfr. Koranen 8:13; 22:2. I de vantros hjerter skal Han "kaste skrekk", jfr 8:12. De skal drives inn gjennom helvetes syv porter (15:44). "Der skal de være og bli for alltid" (72:24). De skal drives inn "som en kvegflokk" (19:89). Sammenlenket (14:50) "i het, kvelende vind og skåldende vann, i skyggen av kullsvart røyk, som ikke svaler, og ikke er til behag" (56:41-43). Allahs engler er "strenge og hårde" (66:6). De fyrer opp helvete med stener og menneskekropper (2:22, 21:98, 72:15 m.fl.), og slår ustoppelig de vantro i ansiktet og over ryggen (8:52, 47:29) med jernklubber (22:20). Allah skal legge de vantro i stabler (8:38). Deretter vil han blinde dem (20:124), og så gi dem "en velkomsthilsen av kokende vann og helvetes brann" (56:93-94). Det overopphetede vannet, som er "som smeltet kobber" (18:28) skal de vantro tvangsdrikke (10:4), samt at det skal tømmes over hodet på dem "slik at alt som finnes i deres indre, og deres hud, smelter" (22:20, 44:48). Deres ansikter skåldes (18:28). De sammenlenkede ofrene kastes inn i det skåldhete vannet. De hører et brøl idet vannet koker opp, for når de vantro ankommer, er vannet "nær ved å sprekke av raseri" (67:7-8). Allah har på forhånd klint inn ofrene med tjære og tilskåret for dem "klær av ild". Ansiktene deres står i flammer. Slik belønner Allah "enhver efter fortjeneste" (14:51, 22:20). Ikke-muslimene vil høre "et raseriutbrudd og brøl" fra ilden (25:13). Gnistene er store "som gule kameler" (77:33), og vantro kastes inn i flammehavet "gruppevis" (40:73, 41:18). Hodehuden flås av (70:15-16); deres ansikter "vrir seg i Ilden" (33:66). "I den er sukk og stønn deres lodd" (11:108). Hvis ilden skulle være i ferd med å slukne, ²frisker Vi på varmen for dem" (17:99). Vantro kan tilbys betenkningstid for å konvertere til islam. Hvis de ikke innen en frist tar i mot tilbudet skal de drepes, jfr. Koranen 9:5. I den kommende verden venter dem en "svær straff" (5:37, 18:28) Norske kvinner som ikke vil la seg konvertere kan tas som krigsbytte og holdes som sexslaver. Men et bedre alternativ er å konvertere, for da kan kvinnene få den ære å bli en muslimsk hustru sammen med 3 andre hustruer, jfr. Koranen 4:3. For øvrig må hun regne med å få islamsk bank dersom mannen frykter at hun kan bli for oppsetsig (4:38). Og hvis de da velger å praktisere den troen de ønsker å følge også etter at de har valgt å komme til Norge - så vil jeg bekjempe det med de midler og muligheter som finnes til rådighet, og som er innenfor norske lover. Det samme gjelder om norske kristne velger å praktisere bibelen slik den faktisk er skrevet (bare så Sør kan slippe å kommentere dette). Jeg diskriminerer ingen, men følger hva jeg selv mener er rett og riktig der jeg er født og oppvokst - og ut ifra den kulturen jeg er opplært i og av. Jeg ville selvfølgelig aldri drømt om å reise til og bosette meg et sted der muslimsk kultur har fotfeste, for så å kritisere de som er født, oppvokst og har sine aner der for den måten de har valgt å leve på. Så "uforskammet" ville jeg aldri kunne funnet på å være. Og hadde jeg vært/gjort det, ville jeg sansynligvis blitt straffet/drept for det jeg gjorde..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Argus med termos Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvordan tar man avstand fra rasisme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg tror den beste investeringen vi gjør er å lære barn slike verdier. Da sier jeg ikke at vi skal fortelle tåredryppende historier fra slavetida eller annet fjas, men vise at vi selv behandlder alle likt, og snakke åpent om fordommer og ulikheter. F eks vet jeg i USA en familie hvor barna ikke fikk lov å snakke om farge når de skulle beskrive andre, dette ble etterhvert tåpelig for unga, og er feil vinkling av problemet. Mange ønsker kunstige regler og kunstige holdninger som ikke apellerer til noen. Det blir som å stå på stylter, veldig upraktisk og ofte latterlig. Å gå i tog mot rasisme tjener bare den hensikten at de som går i toget skal få bedre samvittighet, og så gå hjem og gjøre noe helt annet. De liksom hever seg over andre og skal liksom bli hellige. Jeg tror alle gjennomskuer slike tiltak. Jeg tror jeg er svært enig med deg i dette UIF. Og jeg tror også vi begge har en svært praktisk og fornuftig tilnærming til hele problemstillingen. Så får Sør og andre fanatikere (spesielt de mer ekstreme antirasistene som ikke er et hår bedre enn hverken nazister eller rasister) mene hva de vil om oss. Det blir både latterlig og morsomt når man ser hvilke meninger og påstander de forsøker å tillegge oss i mangel av reelle motargumenter og egne fornuftige/praktiske forslag til løsninger - i den grad de i det hele tatt har evnen til å oppfatte problemstillingen og konsekvensene av den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei, Nei, jeg ville gjerne synliggjøre at en person ikke engang vil ta avstand fra noe så fundamentalt som rasisme. (Ikke engang fra en annen definisjon enn den som ble lagt ut her.) Med vennlig hilsen Som andre i denne tråden nå har spurt om: Hvordan tar man egentlig avstand fra rasisme? De blir ikke rent lite patetisk å si at "jeg tar avstand fra rasisme.....fordi jeg sier at jeg tar avstand fra rasisme". Men for en teoretiker som ikke eier vett eller evne til å sette seg inn i det praktiske og reelle livet der folk faktisk lever, så forstår du kanskje ikke en gang hva jeg mener? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg tror jeg er svært enig med deg i dette UIF. Og jeg tror også vi begge har en svært praktisk og fornuftig tilnærming til hele problemstillingen. Så får Sør og andre fanatikere (spesielt de mer ekstreme antirasistene som ikke er et hår bedre enn hverken nazister eller rasister) mene hva de vil om oss. Det blir både latterlig og morsomt når man ser hvilke meninger og påstander de forsøker å tillegge oss i mangel av reelle motargumenter og egne fornuftige/praktiske forslag til løsninger - i den grad de i det hele tatt har evnen til å oppfatte problemstillingen og konsekvensene av den. Jeg ville like å se holdningene når de selv får oppleve fremmedkulturen i Norge på nært hold i konflikter og dagligliv. Det er ikke vanlig blant norske mødre og fedre å drapstrue vaktmesteren når han kommer for å fortelle at guttungen deres har rasert blomsterbedet som han nettopp har plantet til. Når så to vitner kommer og sier det samme blir de også drapstruet. Min 80 år gamle far fikk sjokk i forrige uke da to tyrkere i etasjen under gikk løs på hverandre med kniv og politiet kom. Jeg har selv overvært et hundretall slike opptredener, og bare to av dem hadde norskfødte aktører, resten sto våre nye for. I tillegg ble jeg selv skadet etter et voldsomt slagsmål med tre marokkanere som skulle rane meg for 20 år siden. Aldri får noen meg til å tro at landet blir sikrere av at det kommer flere hit. Av islam i Norge har jeg sett nok til å forstå at muslimer i Norge ser med forakt på nordmenn og at religionen er ond og destruktiv i prinsippet, og at det fins mer enn mange nok som vil gå til ytterligheter. I England forlangte muslimer å få praktisere sin religion på tvers av lover og myndigheter, og forlangte å få danne sin egen domstol som skulle dømme muslimer og tildele straff etter middeladersk mønster. De har ikke gitt seg enda, og domstolene er i drift. Kvinneundertrykkingen er i full drift der, og utenforstående holdes bevisst utenfor. En stat i staten. Jeg mener det bare er et tidsspørsmål før vi fåt oppleve det samme her. Det er ikke uten grunn at KrF fylles opp med muslimske medlemmer, og jeg tror de er der for å lære seg politikk og senere danne et muslimsk parti. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvordan tar man avstand fra rasisme? Det eneste du trenger gjøre er å skrive et innlegg på DOL, så kan du fortsette akkurat som før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111968-vil-du-ta-avstand-fra-rasisme-%C3%A5pent-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/15/#findComment-668229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.