Gå til innhold

Vil du ta avstand fra rasisme? (åpent spørsmål)

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ingen "slår deg" eller mishandler deg.

Du blir spurt et helt enkelt spørsmål: Tar du avstand fra rasisme?

(__) Ja

(__) Nei

Jeg må først vite hva svaret skal brukes til og hva jeg forplikter meg til.

Jeg slår ikke i hjæl gamle kjerringer eller noe sånt.

Jeg må se "vedtektene til stiftelsen jeg da melder meg inn i".

Fortsetter under...

• Svar 288
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

108

• Ulv I Faarikaal

52

• Goliath

25

• SierDuDet

10

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er akkurat sånn det blir..

Og problemet er at diskusjonen gjerne lar seg avspore av sånne ting, og de som avsporer diskusjonen er gjerne de som i utgangspunktet mener det samme som meg.

Som gjerne roper: mener du VIRKELIG at ikke tyskere kan danse?? Er du klar over at du GENERALISERER?!(satt ørlitte grann på spissen;)) Det er kjedelig, patetisk, og det gir mange og unødvendige gratispoeng til folk som ikke burde ha noen..

At folk observerer og trekker vitenskapelige, men pussige slutninger er både greit å morsomt, men jeg synes ikke det er greit at en ellers viktig diskusjon har så lett for å bli liggende på det nivået..

Hei,

Men har du sett noen her på DOL seriøst anklage folk for rasisme fordi noen har påstått at "mange tyskere ikke kan danse"????

Jeg svarte (svært nøyaktig) på et spørsmål om hva som var rasisme ("tyskere er lettlurte"). Det betyr da ikke at man henger seg opp i hvert eneste "10 øre" tilfelle. Jeg tok spørsmålet som "vitenskapelig", og ikke som "hverdagslig".

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Så det passer deg åpenbart ikke å ta avstand fra rasisme?

Jeg følger Norges lover, mennskerettighetserklæringen og ellers det som måtte finnes av traktater, det får holde.

Mer har ingen makt til å forlange. Så får jeg se hvordan ting utvikler seg og ta avgjørelser underveis.

Jeg må først vite hva svaret skal brukes til og hva jeg forplikter meg til.

Jeg slår ikke i hjæl gamle kjerringer eller noe sånt.

Jeg må se "vedtektene til stiftelsen jeg da melder meg inn i".

Du blir spurt om du tar avstand fra rasisme, ikke om du banker eldre kvinner.

Definisjonen av rasisme finnes i ordboken.

Spørsmålet var alstå om du tar avstand fra rasisme?

(__) Ja

(__) Nei

Annonse

Pappa Bjørn

Det er dette jeg alltid får bråk for. Ja, jeg er i mot rassisme. Med det forstås at jeg er i mot at mennesker skal være mindre verdt på grunn av rase, bakgrunn eller hudfarge. Jeg er i mot det, men jeg er samtidig i mot innvandring til Norge. Da kalles jeg riktignok rassist, men det får jeg heller leve med. De som sier det vet tydeligvis ikke hva rassisme er.

Rasisme er ikke klart definert fra den som spør.

Du kan bruke denne definisjonen:

Jeg definerer rasisme som å tillegge andre "åndelige egenskaper" (som lojalitet, intelligens, tendens til kriminalitet, osv) basert på vedkommenes folkegruppe/rase.

Dette synes jeg er en grei og nøytral definisjon.

====

Eller du kan legge ved din egen definisjon.

Spørsmålet var altså om du tar avstand fra rasisme:

(__) Ja

(__) Nei

Ulv I Faarikaal

Du blir spurt om du tar avstand fra rasisme, ikke om du banker eldre kvinner.

Definisjonen av rasisme finnes i ordboken.

Spørsmålet var alstå om du tar avstand fra rasisme?

(__) Ja

(__) Nei

Jeg har nå laget min egen definisjon på rasisme. Du får ikke vite hva den går ut på.

Tar du avstand fra den ?

Ja eller Nei ?

laguna1365380434

Hei,

Men har du sett noen her på DOL seriøst anklage folk for rasisme fordi noen har påstått at "mange tyskere ikke kan danse"????

Jeg svarte (svært nøyaktig) på et spørsmål om hva som var rasisme ("tyskere er lettlurte"). Det betyr da ikke at man henger seg opp i hvert eneste "10 øre" tilfelle. Jeg tok spørsmålet som "vitenskapelig", og ikke som "hverdagslig".

Med vennlig hilsen

Ja, jeg har sett mye av det her inne, og der ute også for den saks skyld..

Folk har det med å lukte rasisme der det faktisk ikke er noe annet enn harmløs fleip og meningsfeller..

Det er kjipt for diskusjonen som sådann..

Beklager forøvrig forrvirrende trykkleif i innlegget mitt. Mente u-vitenskapelig, sef, ikke motsatt..:o)

Gjest Si meg, er du rasist?

Det er dette jeg alltid får bråk for. Ja, jeg er i mot rassisme. Med det forstås at jeg er i mot at mennesker skal være mindre verdt på grunn av rase, bakgrunn eller hudfarge. Jeg er i mot det, men jeg er samtidig i mot innvandring til Norge. Da kalles jeg riktignok rassist, men det får jeg heller leve med. De som sier det vet tydeligvis ikke hva rassisme er.

Nei, du er bare fremmedfiendtlig og etnosentrisk.

Håper du ikke lar dine holdninger gå ut over svenske sykepleiere, eller andre innvandrere.

En annen mulighet er selvsagt at du definerer rasisme til å passe deg, slik en person som nasker også finner unnskyldninger for at "jeg er selvsagt ikke en tyv".

Ulv I Faarikaal

Jeg definerer rasisme som å tillegge andre "åndelige egenskaper" (som lojalitet, intelligens, tendens til kriminalitet, osv) basert på vedkommenes folkegruppe/rase.

====

(__) Ja

(__) Nei

Jeg foretrekker å sitte på gjerdet og se hva dette går ut på. Dvs stå helt fritt til enhver tid.

Annonse

skriftlig. Blir man da et bedre menneske? Er det ikke handlinger som teller? Fine ord kan mange skrive, men det er vel til syvende å sist handlingene som teller vel?

Masse bortforklaringer, Solsikke, som sikkert er interessante å diskutere ETTER at du har klargjort om du tar avstand fra rasisme eller ei?

(__) Ja

(__) Nei

Gjest fluemøkk

====

(__) Ja

(__) Nei

Faen til mas, Sør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...