Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøver å henge opp noen bilder her. Har tre blyanttegninger, de er ikke like, men i samme serie liksom. Tenkte å henge de opp på samme vegg... Men så lurer jeg da. Skal jeg henge de tett, rett ved siden av hverandre? Hvor mye luft mellom hvert bilde? Bildene er bare 20 cm brede.

Skal jeg henge bildene rett bortenfor hverandre, eller litt oppover og nedover. Trapp?

Denne veggen jeg skal ha bildene er ca 3 meter bred, og det står et bord foran veggen, et i hver ende, begge ca 1 meter... Bør jeg ha bildene over "mellomrommet" mellom borda, eller over det ene bordet? Eller litt over det ene bordet og litt over mellomrommet? Eller et bilde over hvert av borda og et bilde over mellomrommet? (det tror jeg ser teit ut...)

Huff... Noen som har noen tips angående bilder i det hele tatt? Har ikke lyst på 100 spikerhull på veggen heller, ellers kunne jeg jo bare prøvd meg fram.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111972-om-%C3%A5-henge-opp-bilder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bildelist

En ide er å sette opp en bildelist, slik at du kan sette bilder på denne, og bytte ut når du vil uten å lage flere hull. De har slike bildelister på Room, Ikea osv, men en hvilken som helst bred list med kant kan brukes.

Den på Room kan du se her: www.room.no (oppbevaring, bildelist). Ikeas er en brøkdel av prisen.

Eller man kan få en som er flink til slikt til å sette opp lister høyt opp på veggen (nesten i taket), som man får kjøpt egne kroker som passer til å henge opp bilder etc.

Disse krokene er løse, slk at du kan flytte de hvor du vil.

Men hvis du skal henge bildene rett på veggen, ville jeg hengt de ganske tett, og ikke midt på (det skal være rett, men ikke se for "oppstilt" ut). Heng de litt lavere enn du kanskje ville gjort i utgangspunktet, stort sett henger blider litt for høyt. Barn og lave mennesker skal også kunne se bildene...

Annonse

Gjest togli

De er like store alle sammen, så da henger de rett i både overkant og underkant.

Har du noen formening om hvor høyt opp på veggen de bør henge?

Heng dem opp slik at du får dem i "blikkhøyde". Jeg forutsetter da at du ikke er svært lav eller svært høy ;o)

Det verste jeg vet er når bilder henger for høyt oppe på veggen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...