Gå til innhold

En liten kommentar

Anbefalte innlegg

Gjest NøytraleLise

til dere som er mot innvandring.

At vi i norge er rike skyldes i stor grad at de andre er fattige.

Og ja en skremmendes høy % av innvandrere er kriminelle i forhold til nordmenn når det gjelder synlig kriminaltitet. Men sannheten er at dette bare er småpenger i fohold til den kriminaliteten nordmenn driver med.

Men de fargede rarar eldre, kiosker, en og annen bank og litt hærverk.

Der pengene virkelig går unna er all den sjulte kriminaliteten, aksjeeigeren som får superadvokaten til å hjelpe han med å snlte unna mest mulig skatt, de som tar ut penger i hytt og penger som blir borte, se bare på de store beløpene vi har med å hjøre når det gjelder Finace creditt og andre lignendes saker.

Når Eva Joly og andre spesialister innen feltet sier at det ikke er en tiendedel engang av de som driver med kriminalitet på slikt høyt nivå som blir tatt, så bør vi kansje begynne å snu oss mot våre egne før vi kaster oss etter de som stjeler små mynter..

Ikke misforstå, jeg mener ikke at det er greit at enkelte innvandrere holder på slik som de gjør, ofte tenker jeg utakknemelige svin jeg også. Men det gjelder å skille fra person og gruppe.

Hvem er det vi ser som står på og virkelig jobber hardt i arbeidslivet, møkkajobber og dårligbetalt, jo det er jo invarndrerene.

Hadde alle innvarndrerene dratt tilbake over natten så hadde landet stoppet opp. (det er gjort seriøse undersøkelser på det)

Vi nordmenn liker gode jobber, men gode arbeidsvilkår og tider. Får vi ikke det velger mangen å heller gå hjeme. Vi vil sitte på et rentb toalett på kjøpesenteret og gå over rene gulv på bussstasjonen, uansett hvor umenesklig tidlig på morningen det er, vi vil ikke vaske den selv.

Hvorfor skal hele grupper få lide for det enkeltindivider gjør, så norskundervisningen tilbake, intrigrer de i samfunnet, bort med fremedfrykten og gjør de noe galt da så må de som gjør det straffes på ulikt vis. Men glem aldri at vi ikke er bedre vi heller..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112006-en-liten-kommentar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Alle som jobber med slikt vet at 20 mrd kr blir staten snytt for i skatt i den svarte økonomien hvert år i Norge. Vi er stolte når vi greier samle inn 5 mill til et godt formål.

Altså 4.000 ganger mer snytes staten for enn det som samles inn til Frelsesarmeen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112006-en-liten-kommentar/#findComment-666710
Del på andre sider

Jeg er ikke imot innvandring.

Dessuten har det uansett vært innvandringsstopp i Norge i mange år.

Jeg er derimot i mot at vi skal gi opphold til kriminelle slubberter, Krek (ar) av noen terrorister, mennesker som kaprer fly og lander i Norge, og mennesker som tidligere har begått drap i Libanon eller andre steder.

Jeg er overhodet ikke imot at vi skal ta i mot asylsøkere som trenger hjelp. Jeg tviler på at det er så mange i Norge som er i mot det.

Jeg er derimot fryktelig kritisk til norsk innvandringspolitikk. Her kommer det mennesker hver jævla dag, uten papirer og lyver om hvem de er, mange av dem er på tyveriraid fra østuropa - altså fra steder som uansett ikke gir grunnlag til asyl, og de reker fritt rundt i gatene mens de begår faenskap mens søknaden behandles, helt uten å få annen straff for det de gjør enn å bli kjørt av politiet tilbake til mottaket.

Jeg er også fryktelig skeptisk til at det kommer mennesker som faktisk har krav på asyl, hvorpå de plasseres på et knøttlite firemanns rom, helt uten noen som helst oppfølging mens søknaden behandles i kanskje over ett år, mens de i sitt tidliger hjemland er utsatt for tortur eller har slåss som barnesoldater.

Det er ikke rart at mennesker med såpass store psykiske traumaer som mange av disse menneskene faktisk har, i ny og ne dreper en og annen uskyldig buss sjåfør.

Disse skal selvsagt tas i mot, ikke misforstå, men de trenger hjelp. De skal ikke stables i høyden på et asylmottak uten noen som helst form for oppfølging.

Men jeg er ikke i mot innvandring, ei heller at det kommer folk som faktisk trenger hjelp til Norge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112006-en-liten-kommentar/#findComment-666723
Del på andre sider

petter smart

Men hvorfor er vi rike og de fattige? Det må jo skyldes noe. Vår rikdom kommer ikke av andres fattigdom, Vår rikdom kommer fra en tidlig teknologisk utvikling og at vi er i stand til å leve i fred med våre naboland.

Afrika har mer naturressurser enn Europa, men de bruker heller pengene på krig enn på å bygge opp velstanden.

Økonomisk kriminalitet rammer ikke folk på samme måte som ran, voldtekt og drap. At vi som samfunn får litt mindre å rutte med er ikke like ille som å bli overfalt, ranet, drept eller voldtatt. Det er ikke pengene det står mest på her, men de mennesklige ofrene.

Problemet med jobbinnvandring for å gjøre drittjobbene og ta seg av de gamle osv. er at også innvandrere blir gamle og syke, de trenger også hjelp. Skal vi da bare øke innvandringen?

Førstegangs innvandrere tar ofte drittjobber, selv om stadig flere heller velger å leve på staten. Men barna til innvandrerne er like kravstore som oss andre. Skal vi da bare øke innvandringen?

Dersom et land har innbyggere som nekter å gjøre drittjobber samtidig som det er arbeidsledighet har problemer som ikke kan/bør løses med økt innvandring.

At grupper lider for enkeltindivers handlinger er ikke noe nytt. Men innvandrernres manglende vilje til integrering og å gjøre noe med de kriminelle elementene gjør ikke ting bedre. Som et eksempel, det er en del kriminelle som opererer ut fra asylmottakene, alle som bor der vet hvem de er, men de sier ikke noe til politiet, er det da rart om alle får "lide"?

Om vi er bedre eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men en bør kunne forvente en viss innsats og offervilje når en får komme til et annet land og får et bedre liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112006-en-liten-kommentar/#findComment-666919
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...