Gå til innhold

Snakke med lege om depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest allina77

Jeg skrev her tidligere, om å gå til lege angående depresjon, og om det var mulig å gå til en annen enn fastlegen.

Nå har jeg fått en time til fredag, men gruer meg veldig til å snakke om sånne ting med et fremmed menneske...Jeg har vært plaget med tiltaksløshet og nummenhet i et år nå, og ting har toppet seg med flere dødsfall i familien, arbeidsledighet, søvnløshet og mer. Men jeg har ikke snakket med noen om dette, og er livredd for at legen ikke vil ta meg alvorlig. Min verste frykt er at han bare sier at jeg må ta tiden til hjelp eller noe sånt. Jeg vet at det ikke finnes en mirakelkur, men vil gjerne prøve noen antidepressiva i tillegg til hjelp mot søvnløsheten. Tenk hvis han, nå som jeg endelig har tatt problemet mitt på alvor, mener at det ikke er alvorlig nok til å få medisinsk hjelp?

Uff, som jeg gruer meg. Vurderer faktisk å avbestille timen.

Noen tanker, synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112040-snakke-med-lege-om-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leger forstår at dette ikke er lett å snakke om, så jeg synes ikke du skal bekymre deg i det hele tatt.

Jeg forstår godt hvordan du har det, jeg hadde selv mye problemer med å fortelle legen min om Angst som jeg hadde hatt i flere år - gruet meg veldig til å ta det opp, men ble møtt med mye forståelse og god hjelp

Lykke til!

:)

Gjest allina77

Leger forstår at dette ikke er lett å snakke om, så jeg synes ikke du skal bekymre deg i det hele tatt.

Jeg forstår godt hvordan du har det, jeg hadde selv mye problemer med å fortelle legen min om Angst som jeg hadde hatt i flere år - gruet meg veldig til å ta det opp, men ble møtt med mye forståelse og god hjelp

Lykke til!

:)

Takk for svar...

Kan jeg få spørre hva som ble gjort i din situasjon? Fikk du medisiner, hvilke i såfall, og virket de?

Takker igjen.

Ja, men er det ikke mye bedre å snakke med et fremmed menneske om det som er vanskelig? Det ville jeg ha syntes.

Jeg har selv en fastlege som jeg har en del å gjøre med i en annen forbindelse, og som jeg i tillegg synes er meget tiltrekkende. Av disse årsakene kunne jeg ikke tenke meg å ta opp sensitive ting med ham.

Takk for svar...

Kan jeg få spørre hva som ble gjort i din situasjon? Fikk du medisiner, hvilke i såfall, og virket de?

Takker igjen.

Hei!

Jeg fikk antidepressiva og så ble jeg henvist til en psykolog (noe som jeg også gruet meg lenge til) men det gikk kjempefint og jeg har aldri angret på det.

Håper og tror at du får en god opplevelse hos legen din og - bare vær helt ærlig ang. hva som plager deg, så får du den beste hjelpen, det er jeg sikker på:)

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...