Gå til innhold

Nå VIL jeg ha et eller annet "power tool"

Anbefalte innlegg

Samma leksa hver gang - jeg kjøper et flatpakka møbel, og setter i gang for å skru sammen.

Plata er hard, og dama bak skrutrekkeren (meg) er ikke altfor sterk...

Banneorda henger løst, mens kroppstyngden legges over skrutrekkeren for i det hele tatt få den innover. Helt til vannblemma i handa kommer og tar meg, og stjernetrekkeren begynner å bli avrunda....

Med denne farta kommer det til å ta ganske nøyaktig 10 dager, 5 skrutrekkere og 4 vannblemmer før jeg kan bruke stuebordet mitt.

Så jeg vil ha et elektrisk borr. Nå!!!!

Alternativt kunne kanskje møbelprodusentene begynne å borre hull til de jæ** skruene!

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Å forbore hullene er lurt, da slipper du mange problemer med sprekker i treet, vannblemmer i henda og skjev entring av skruer.

Mål kjernediameteren på skruen, finn et borr som stemmer, fest en tape på borret så du ikke borrer for dypt eller bruk borrstopper.

Dypp skuen i matolje eller putt en dråpe i hullet før du skrur inn, så trenger du bare halve kraften.

Å forbore hullene er lurt, da slipper du mange problemer med sprekker i treet, vannblemmer i henda og skjev entring av skruer.

Mål kjernediameteren på skruen, finn et borr som stemmer, fest en tape på borret så du ikke borrer for dypt eller bruk borrstopper.

Dypp skuen i matolje eller putt en dråpe i hullet før du skrur inn, så trenger du bare halve kraften.

Takk for gode råd om dette, UiF, men du:

Har du et borr å låne meg?

*glise*

Annonse

Jeg har begynt å betale for å få varen satt sammen. Men det er gjerne større møbler som man får tilkjørt.

Man kan bli gærn av mindre enn de flatbakkede møblene, ofte mangler det deler og tegningene er helt håpløse :o)

Har aldri hatt problemer med verken tegninger eller deler (kanskje jeg har et spesielt talent?), men styrken mangler dessverre litt når det kommer til selve utførelsen...

Så i butikken der i dag at montering koster fra 300 kroner og oppover. Såpass mye er ikke stuebordet mitt verd i ekstrautgifter.

Jeg får heller banne litt ;-)

Har aldri hatt problemer med verken tegninger eller deler (kanskje jeg har et spesielt talent?), men styrken mangler dessverre litt når det kommer til selve utførelsen...

Så i butikken der i dag at montering koster fra 300 kroner og oppover. Såpass mye er ikke stuebordet mitt verd i ekstrautgifter.

Jeg får heller banne litt ;-)

Lykke til uansett.

Jeg pleier å klare og skru sammen jeg også men har gitt opp fordi delene mangler. Uff, jeg har blitt litt lettvind i det siste. Kanskje noe med alderen å gjøre :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...