Gå til innhold

Poengregning til høgskoler. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hvordan regner man poeng når man skal inn på høgskole?

Jeg har 4 i snitt og 8 alderspoeng. Hva blir poeng tallet mitt?

Pliiiis. Jeg blir sååå glad for svar at dere aner ikke.

Før regnet jeg sammen antall poeng og alderspoeng, men fikk høre at det ikke var slik det ble gjort..

Fortsetter under...

petter smart

Du tar snittet ganger dette med 10 og legger til alle tilleggspoeng. Dermed blir det 48.

Men har du ingen andre tilleggspoeng? Du får poeng for 2. og 3. fordypningsfag, realfag og en del annet.

Sjekk på samordna opptak sine sider, der vil du finne alle reglene.

Gjest Tromsøjenta

Norsk priavtgymnas har en innføring på sine sider, med lyd, som forteller (og viser hvordan en regner ut poeng) Gratis. Anbefales.

http://www.norskprivatgymnas.no

PS! vet ikke hvordan en lager en link, så jeg måtte gjøre det slik....

Tror du gjør det rett dersom du ganger 4 med 10, får 40 og plusser på dine 8 alderspoeng sånn at du sitter igjen med 48 poeng.

I tillegg får du vel (om jeg ikke husker helt feil) poeng for militæret, arbeid, andre fag dersom du har noen, osv.

Men jeg er ikke sikker. Det er godt mulig at utregningen er langt mer finuerlig enn som så.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...