Gå til innhold

Oppskrift på potetsalat med kokt egg i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle akkuratt til å spørre om du var sikker på at det skulle poteter i.

*ler*

Jeg kan en utrooolig god eggesalat. Men siden du skal ha potetsalat, så kan jeg ikke hjelpe deg.

Jamen faen a! Gi meg oppskrifta på eggsalaten også da! Det er godt det også! :o)

Høne I Frikassè

Jamen faen a! Gi meg oppskrifta på eggsalaten også da! Det er godt det også! :o)

Hehe, ok.

Kok opp mange egg. Kanskje 8 stk.

Kok macaroni. En god del av det også.

Skjær purre i passende biter.

Avkjøl eggene og macaronien.

Del eggene i passe biter.

Bruk passende mengde med majones.

Bland alt sammen sammen i en boks eller bolle eller hva som passer deg. Krydre gjerne litt med litt pepper.

La det stå i kjøleskapet. Dagen etter er den nyyyyyyyydelig og du spiser dette på brødskiva helt desperat til det er tomt etter fire-fem dager. Da er du så drittlei at det går et halvt år til neste gang. Med tanke på hvor mye majones man bruker, så er det kanskje like greit?

Løkke te! :o)

Hehe, ok.

Kok opp mange egg. Kanskje 8 stk.

Kok macaroni. En god del av det også.

Skjær purre i passende biter.

Avkjøl eggene og macaronien.

Del eggene i passe biter.

Bruk passende mengde med majones.

Bland alt sammen sammen i en boks eller bolle eller hva som passer deg. Krydre gjerne litt med litt pepper.

La det stå i kjøleskapet. Dagen etter er den nyyyyyyyydelig og du spiser dette på brødskiva helt desperat til det er tomt etter fire-fem dager. Da er du så drittlei at det går et halvt år til neste gang. Med tanke på hvor mye majones man bruker, så er det kanskje like greit?

Løkke te! :o)

Takk skal du ha! Men kan en bruke noe annet enn majones? Evt. noe i tillegg til majones? Rømme? nei, kanskje ikke...

Høne I Frikassè

Takk skal du ha! Men kan en bruke noe annet enn majones? Evt. noe i tillegg til majones? Rømme? nei, kanskje ikke...

Joa, det kan man helt sikkert. Jeg har bare prøvet med majones. Har på følelsen av at eggene holder seg bedre da...men det er helt sikkert godt med rømme også. Men da vet jeg ikke helt holdbarheten.

Annonse

Joa, det kan man helt sikkert. Jeg har bare prøvet med majones. Har på følelsen av at eggene holder seg bedre da...men det er helt sikkert godt med rømme også. Men da vet jeg ikke helt holdbarheten.

Uansett, thank you! Tenker jeg får feta meg opp nå ja! Trenger det etter graviditeten! Not! ;o)

Jammen skjit au, er det så lite nøye så skal du jammen meg få oppskrift på potetsalat hos meg -så kan du jo bare prøve deg frem med eggene! *tji-hi*

----------

8-10 kokte, kalde og skrellede poteter i skiver/terninger

2-3 ss hakket løk, purre eller gressløk

Bland sammen med:

1 dl rømme +

1 dl (100 g) majones

1 ts estragon eller basilikum (ikke sååå vanlig, men basilikum, spesielt ferske urter gir utrolig god smak der de passer)

-----------

Har ikke selv prøvd denne, men du får nå iallfall litt ærfaring nå, så finner du "din egenart" etter hvert!

Det tok nå litt tid å skrive dette da, så nå har du muligens fått en del oppskrifter.....på både den ene og den andre salaten!

GOD APPETITT, NATTA ER ENNÅ LANG!!!!

Jammen skjit au, er det så lite nøye så skal du jammen meg få oppskrift på potetsalat hos meg -så kan du jo bare prøve deg frem med eggene! *tji-hi*

----------

8-10 kokte, kalde og skrellede poteter i skiver/terninger

2-3 ss hakket løk, purre eller gressløk

Bland sammen med:

1 dl rømme +

1 dl (100 g) majones

1 ts estragon eller basilikum (ikke sååå vanlig, men basilikum, spesielt ferske urter gir utrolig god smak der de passer)

-----------

Har ikke selv prøvd denne, men du får nå iallfall litt ærfaring nå, så finner du "din egenart" etter hvert!

Det tok nå litt tid å skrive dette da, så nå har du muligens fått en del oppskrifter.....på både den ene og den andre salaten!

GOD APPETITT, NATTA ER ENNÅ LANG!!!!

Thank you!

Rømme holder seg svært lenge så den kan spises lenge etter utgått dato. Dette etter egen og andres ærfaring!

Dessuten er rømme surt, noe som er upopulært for slemme bakterier!

Bruk lettrømme, og smak deg fram hvor mye majones du trenger. Til slutt så har du DIN salat.

Good Luck!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...