Gå til innhold

SierDuDet,eller andre som kan trening

Gjest Joshiegrl

Anbefalte innlegg

Gjest Joshiegrl

Jeg lurte på en sak:

MÅ man varme voldsomt opp før styrketrening?

Det har seg slik at jeg har trøbbel med å skvise inn trening i en heltisk hverdag med ulike arbeidstider og mange forpliktelser.

Så jeg jogger 30 minutter hver morgen og tenkte jeg skulle skvise inn en halvtime om kvelden med styrke.

Kan jeg varme opp med lette manualer bare?

Hvis jeg evt. bruker ergomersykkel,hvor lange må jeg sykle?

Eh..som du skjønner..jeg kan ikke trening,men vil gjerne lese. Har søkt litt her inne og funnet masse svar,men som sagt:

Er det "meningsløst" å trene med manualer uten å ha varmet opp?

Takk hvis du gidder å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke meningsløst å trene styrke uten oppvarming, men du vil få mer ut av det hvis du varmer opp, fordi kroppen blir mer klar for å gi det som trengs. I tillegg er det mindre sjangse for skader når kroppen er oppvarmet. Tren ca. 5 min. på ergometersykkel før styrketrening, til du blir litt svett, men ikke sliten. Så bør du vel i utg.punktet også varme opp med noen lette sett med manualer før du virkelig tar i, for å klargjøre musklene for belastningen.

"....................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det går fint å skippe syklinga. Jeg gjør det stort sett selv :)

Begynn istedet med veldig lave vekter og arbeid deg oppover. Du blir varm på den måten.

Litt oppvarming er uansett å anbefale, da i hvert fall jeg personlig, merker at jeg klarer å få mer ut av treninga når jeg er skikkelig varm.

Hvor lenge du må varme opp? Tja... Til du er varm? :) 10 minutter på en ergometersykkel holder i hvert fall lenge for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joshiegrl

Neida, det går fint å skippe syklinga. Jeg gjør det stort sett selv :)

Begynn istedet med veldig lave vekter og arbeid deg oppover. Du blir varm på den måten.

Litt oppvarming er uansett å anbefale, da i hvert fall jeg personlig, merker at jeg klarer å få mer ut av treninga når jeg er skikkelig varm.

Hvor lenge du må varme opp? Tja... Til du er varm? :) 10 minutter på en ergometersykkel holder i hvert fall lenge for meg.

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...