Gå til innhold

Legg sommersminken på jenter!

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine fra Esthetique

Tips for å få frisk og naturlig sommerhud:

1) Rens huden godt og klapp huden forsiktig tørr med et håndle. Rensemelk er å anbefale.

2) Legg en god dagkrem. Dior eller Bioterm anbefales! :)

3) Legg en lys foundation. Smøres tynt og jevnt. Jeg anbefaler Kanebo eller Chanel her.

4) Har du svak farge på bryn, legg litt farge med øyebrynblyant - men ikke for markant!! (Gjerne ArtDeco sin)

4) Påfør en gyllen blush over kinnbena og litt ved tinningen og under haka. Men ikke overdriv! (Gjerne med litt bronze/kobber farge)

5) Legg et fint lag med mascara (Lancome er et must!)

6) Påfør en blank/lys beige/lys rosa lipgloss på leppene (Kanebo, Lancome eller ArtDeco har bra produkter)

HUSK:

Ikke legg for mye make up på nå på sommeren. La fregnene komme til syne og ikke legg tung øyenskygge. Huden skal få puste og se naturlig ut.

Lykke til.... og god sommer til deg! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112185-legg-sommersminken-p%C3%A5-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal man bruke foundation? Bruker bare vanlig dagkrem, jeg! Vil da ikke dekke til huden.

Svært så mye refs jeg fikk her da...

Foundation er ikke så tett som brunkrem/pudder, men dekker ujevnheter i huden. Smøres som et tynt lag over dagkremen og gir en fin matt finish.

Annonse

Ikke for mye sminke nå om sommeren? Du foreslår foundation, blush, øyensminke og lebestift? Det er det jeg bruker i vinterselskaper!

Mitt tips er: solkrem i sola, ellers vanlig fuktighetskrem.

Jeg foreslo foundation (som gir en fin, matt finish), lipgloss (ser naturlig og fint ut), mascara (dette er en must for alle jenter synes jeg) og en blush for de som vil være litt gyllen.

Det er ikke mye sminke assa! :)

Du skriver: Ikke legg for mye make up på nå på sommeren.

Vel, den beskrivelsen du kom med er sånn ca tre ganger så mye sminke som jeg bruker på dagtid - året rundt.

;o)

Vel, det sier vel mer om deg! :)

Det var et tips for feminine kvinner. Gjelder ikke det deg, trenger du selvfølgelig ikke å legge make-up...

God sommer!

Jeg foreslo foundation (som gir en fin, matt finish), lipgloss (ser naturlig og fint ut), mascara (dette er en must for alle jenter synes jeg) og en blush for de som vil være litt gyllen.

Det er ikke mye sminke assa! :)

Enig i at mascara er greit å ty til, men en krem som dekker hele ansiktet når sola skinner og temperaturen stiger?

Gjest Iznogood

Kom akkurat ut av dusjen og leste innlegget om sminke. Fikk lyst til å kommentere:

1) Rens huden godt og klapp huden forsiktig tørr med et håndle. Rensemelk er å anbefale.

Jeg lar alltid huden lufttørke, ettersom ingen vaskemaskin skyller vaskemiddelet helt vekk. Hvorfor rense huden, den er da vitterlig selvrensende. Jeg bruker kun rent vann og har faktisk ikke hatt behov for annet.

I en alder av over trettifem har jeg aldri brukt krem på huden.

3) Legg en lys foundation. Smøres tynt og jevnt. Jeg anbefaler Kanebo eller Chanel her.

Kan jeg spørre hva en foundation er? Helt ærlig så har jeg ikke peiling..

4) Har du svak farge på bryn, legg litt farge med øyebrynblyant - men ikke for markant!! (Gjerne ArtDeco sin)

4) Påfør en gyllen blush over kinnbena og litt ved tinningen og under haka. Men ikke overdriv! (Gjerne med litt bronze/kobber farge)

Skulle tatt seg ut å ha bronsefarge i ansiktet i sola, jeg vil da ikke se ut som en statue heller ;-)

ok

6) Påfør en blank/lys beige/lys rosa lipgloss på leppene (Kanebo, Lancome eller ArtDeco har bra produkter)

Helt håpløst å ha kliss i ansiktet når jeg har hår som rekker ned til bukselommene. Bare tenk deg et vindpust....

HUSK:

Ikke legg for mye make up på nå på sommeren. La fregnene komme til syne og ikke legg tung øyenskygge. Huden skal få puste og se naturlig ut.

Annonse

Gjest nemlig!

Kom akkurat ut av dusjen og leste innlegget om sminke. Fikk lyst til å kommentere:

Jeg lar alltid huden lufttørke, ettersom ingen vaskemaskin skyller vaskemiddelet helt vekk. Hvorfor rense huden, den er da vitterlig selvrensende. Jeg bruker kun rent vann og har faktisk ikke hatt behov for annet.

I en alder av over trettifem har jeg aldri brukt krem på huden.

Kan jeg spørre hva en foundation er? Helt ærlig så har jeg ikke peiling..

Skulle tatt seg ut å ha bronsefarge i ansiktet i sola, jeg vil da ikke se ut som en statue heller ;-)

ok

Helt håpløst å ha kliss i ansiktet når jeg har hår som rekker ned til bukselommene. Bare tenk deg et vindpust....

HUSK:

Jeg må bruke vanlig ansiktskrem ellers blir huden så tørr.. Vente meg vel til det på ungdomskolen (er snart 30 nå). Ellers bruker jeg litt lipgloss av og til... ellers ingenting:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...