Gå til innhold

Legg sommersminken på jenter!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sarah, hudpleier og stylist

Vel, siden Bertine får en del kommentarer om både "oversminking" og alt det der, så har jeg lyst til å kommentere hennes innlegg utifra en hudpleiers synspunkt. jeg jobber også som stylist og tror jeg skal klare å si noe om sminkingen som her anbefales. Så får dere andre jenter velge om dere vil sminke dere eller ei, dette er da bare tips!! :-)

Kommentarer til Bertine:

Tips for å få frisk og naturlig sommerhud:

1) Rens huden godt og klapp huden forsiktig tørr med et håndle. Rensemelk er å anbefale.

Dette var faktisk et godt tips. Det er viktig å rense huden godt. Det jeg ønsker å poengtere til dere som IKKE renser huden, er at en urenset hud eldes raskere, samt på sikt kan få urenheter. Jeg vil også poengterer at dersom du begynner å rense huden og ikke har gjort det tidligere, så la deg ikke skremme av at du plutselig får urenheter i huden. Det er normalt at når huden enedelig blir renset, så reagerer den på dette ved å skille ut slaggstoffene som har ligget bevart i porene. Rens huden,jenter. Det er viktig hvis du er opptatt av å ha fin hud lenger enn til du er 35.

2) Legg en god dagkrem. Dior eller Bioterm anbefales! :)

Yes! En dagkrem regnes ikke som sminke, så de som regarer på dette har i bunn og grunn ikke peil ;-) Av merker vil jeg selvsagt heller anbefale hudpleie-produketr som hverken er testet på dyr, og som er 100% biologiske. Men når det er sagt så er altså Biotherm meget bra ;-) (Ellers ser jeg noen nevnte Babor i et annet innlegg. MEGET bra - samt Decleor (for problemhud), Matis, MD Formulations 8for uren hud), etc etc)

3) Legg en lys foundation. Smøres tynt og jevnt. Jeg anbefaler Kanebo eller Chanel her.

En lys foundtation vil ta vekk den naturlige sommerbrunfargen, og jeg vil overhpode ikke anbefale dette på dagtid. Det ser for sminket ut, og npr solen skinner på ansiktet vil det synes at du er sminket (tro det eller ei). Skal du bruke foundation for å jevne fargen, bruk det på kveldstid - og legg (som det stårher) kun et tynt lag på denne årstiden.

På dagtid anbefaler jeg en GOD fuktighetskrem, og kun solpudder for å friske opp din naturlige farge, Evt kan du bruke litt condealer der du har behov for å dekke noe, men husk å ha denne i en noe mørkere farge enn du vanligvis har om hsøten/vinteren. :-) Solpudder finnes i mange flotte varianter. ikke ovedriv denne bruken. Og solpudder med skimmer - KUN om kvelden. det ser for unaturlig ut med skimmer på dagtid.

4) Har du svak farge på bryn, legg litt farge med øyebrynblyant - men ikke for markant!! (Gjerne ArtDeco sin)

Jupp!

4) Påfør en gyllen blush over kinnbena og litt ved tinningen og under haka. Men ikke overdriv! (Gjerne med litt bronze/kobber farge)

Blush er fint, her kan du godt bruke solpudderet ditt, men nok en gang ikke med skimmer på dagtid. Vær også nøye med påføringen av dette.Legger du for mye på kinnbena ser du fort skitten ut - og det vildu vel ikke?

Hvis ikke er det in med rosa blush nå...jeg anbefaler likevel å helst bruke blusher på kveldstid nå om sommeren.

5) Legg et fint lag med mascara (Lancome er et must!)

Lancom eller Chanel ;-)

6) Påfør en blank/lys beige/lys rosa lipgloss på leppene (Kanebo, Lancome eller ArtDeco har bra produkter)

Joda, gloss er fint det. Særlig i lyse rosatoner og beige (naturligst). Det finnes glosser som ikke klisser (ser noen kommenterer det). Bl.a har Guierlant disse.

HUSK:

Ikke legg for mye make up på nå på sommeren. La fregnene komme til syne og ikke legg tung øyenskygge. Huden skal få puste og se naturlig ut.

Lykke til.... og god sommer til deg! :)

Ikke me nytt, men det var gøy (for meg)å kommentere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...