Gå til innhold

Opera

Gjest bytte til opera

Anbefalte innlegg

Gjest bytte til opera
Skrevet

Prøver veksle mellom opera og internett explorer. Synes Opera bruker mye mer av prossesseren. Hvorfor?

Noen grunn til det?

Kan jeg gjøre noe med det?

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis tilfelle. Problemet er at det er tilnærmet umulig å måle, ettersom Internet Explorer er så integrert i selve operativsystemet at å se hvor mye prosessorkraft selve MSIE-prosessen bruker er ikke noe mål på hvor mye kraft Internet Explorer bruker totalt.

Når det er sagt, så har jeg lagt merke til at Opera ofte bruker en del CPU akkurat idet den laster inn en ny side. Ettersom den som regel gjør det mye raskere enn IE har det ikke bekymret meg noe særlig - skal den gjøre mer på kortere tid trenger den vel prosessorens oppmerksomhet et par sekunder.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis tilfelle. Problemet er at det er tilnærmet umulig å måle, ettersom Internet Explorer er så integrert i selve operativsystemet at å se hvor mye prosessorkraft selve MSIE-prosessen bruker er ikke noe mål på hvor mye kraft Internet Explorer bruker totalt.

Når det er sagt, så har jeg lagt merke til at Opera ofte bruker en del CPU akkurat idet den laster inn en ny side. Ettersom den som regel gjør det mye raskere enn IE har det ikke bekymret meg noe særlig - skal den gjøre mer på kortere tid trenger den vel prosessorens oppmerksomhet et par sekunder.

Selv nå med 768MB minne og xp2700+ cpu skipper alle mediaplayers og winamp når opera laster en side.

Det er litt drøyt.

Men jeg kan ikke leve uten opera.

Skrevet

Selv nå med 768MB minne og xp2700+ cpu skipper alle mediaplayers og winamp når opera laster en side.

Det er litt drøyt.

Men jeg kan ikke leve uten opera.

Myftisk. Det skjer ikke hos meg.. og jeg har mindre ram og cpu enn deg.

Skrevet

Myftisk. Det skjer ikke hos meg.. og jeg har mindre ram og cpu enn deg.

Men jeg har opplevd dette gjennom to totalt forskjellige installasjoner. Skjønner ingenting..

Skrevet

Men jeg har opplevd dette gjennom to totalt forskjellige installasjoner. Skjønner ingenting..

Har du prøvd den nye 7.2-betaen? Den virker kjappere enn 7.11 hos meg. Du får tak i den i opera.beta eller på myopera-forumene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...