Gå til innhold

Finnes det noen smertestillende som ikke er febernedsettende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i beina når jeg ligger lenge i senga og ikke sover godt (som nå når jeg er sjuk) at jeg ikke klarer sove. Begynte under svangerskapet og har kommet tilbake for noen mnd siden.

Men den febern jeg har vil jeg gjerne ha.

Noen løsninger?

Skrevet

Hvorfor i alle dager _vil_ du ha feber?

Forresten kan melk og bananer fikse en del verking i bena, dersom de er krampeaktige. Men du har kanskje verking i selve knoklene eller benstammen?

petter smart
Skrevet

Forresten kan melk og bananer fikse en del verking i bena, dersom de er krampeaktige. Men du har kanskje verking i selve knoklene eller benstammen?

Tror du vi har feber for moro skyld?

Grunnen til at vi har feber er at de fleste bakterier og virus ikke liker høye temperaturer og dermed kan dø eller bli mindre aktive ved høye temperaturer.

I tillegg forteller feberen oss at noe er galt og oppfordrer oss til å slappe av (en blir jo slapp av feber).

Det er ikke alltid heldig å bruke febernedsettende midler.

Skrevet

Jeg vil ha feber fordi det hemmer formeringen til bakteriene :-)

Og med febernedsettende svetter jeg sånn at man kan vri madrassen. Helt håpløst. I alle de timene det tar til det slutter å virke.

Jeg har vondt i både bein og ledd og muskler virker det sånn.

Var forresten en betennelse, to crp-målinger viste 142 og 160.

Skrevet

Tror du vi har feber for moro skyld?

Grunnen til at vi har feber er at de fleste bakterier og virus ikke liker høye temperaturer og dermed kan dø eller bli mindre aktive ved høye temperaturer.

I tillegg forteller feberen oss at noe er galt og oppfordrer oss til å slappe av (en blir jo slapp av feber).

Det er ikke alltid heldig å bruke febernedsettende midler.

Jøss! Er det noen som går rundt og TROR det der enda?

Det er jo bare gammelt vrøvl!Det er jo bare overtro og innbildning. Søk litt rundt her, så finner du artikler om saken. Jeg husker spesielt en artikkel den godeste doktor Online himself skrev i sin tid.

Febernedsettende midler har INGENTING å si for bakterie/virusbekjempelsen kroppen foretar seg ved infeksjoner. Prosessen pågår på samme måte og i like stor grad, selv om man tar febernedsettende. Feberen i seg selv er et symptom, ikke et botemiddel!

Ingen grunn til å lide unødig, altså. Så ta et par Paracet om behovet der der!

Skrevet

Jeg vil ha feber fordi det hemmer formeringen til bakteriene :-)

Og med febernedsettende svetter jeg sånn at man kan vri madrassen. Helt håpløst. I alle de timene det tar til det slutter å virke.

Jeg har vondt i både bein og ledd og muskler virker det sånn.

Var forresten en betennelse, to crp-målinger viste 142 og 160.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1761218

Skrevet

Har du Somadril? Det kan hjelpe mot smerter i muskler og ledd og det er ikke febernedsettende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...