Gjest Sliten_og_lei Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Unnskyld, men jeg må bare få ut litt fustrasjon i dag... Jeg er så sint og oppgitt over gubben. Han er en latsabb, og han nekter å innrømme det. Greit nok at han jobber, det er han som bringer inn hovedinntekten her i huset. Jeg er hjemme med to unger og er høygravid. Det sier seg selv, det vet sikkert dere andre mødre også, at unger krever sitt. Og i tillegg blir jeg fort sliten for tiden, er mye trøtt og uvel, og siden jeg sliter med bekkenløsning, får jeg ikke lov til å gjøre så mye. Jeg prøver det jeg kan å få gjort litt husarbeid og sånt når jeg har overskudd og tid. Jeg ønsker jo tross alt et rent og ryddig, ikke minst koselig hjem. Og siden gubben stort sett kommer hjem ved 16-tiden fra jobb, håper jeg jo at han kan hjelpe meg å ha det litt ordentlig. At han kan se hva som trengs gjøres, og kanskje tar i et tak. Hvordan kunne jeg ta så feil i at han var så omtenksom? Alt som har blitt gjort, har jeg gjort. Han har bare et fåtalls ganger feiet over gulvene, enda mindre vasket opp eller vasket klær og hengt dem opp, eller brettet sammen og lagt bort klær. På hans side av soverommet er det en svinesti. Jeg er så sliten og vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å hjelpe meg. Han har ikke gjort en dritt på flere uker! Jeg skulle gjerne ha fått gjort mer enn jeg gjør for tiden, men jeg klarer ikke rett og slett. Jeg er så lei meg og oppgitt. Hvis jeg tar det opp med han, er det alltid min feil - uansett hva jeg sier. Han skylder på MIN 'latskap', og mener at siden jeg lar alt flyte, ønsker ikke jeg å ha det rent og ryddig, men liker å ha det jævlig. Hvordan kan han skylde på meg for alt han ikke gjør da? Er liksom alt min feil??? Kjære vene...er det noen som har noen gode råd? klem fra sliten snart 3 barnsmor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112290-n%C3%A5r-han-ikke-vil-hjelpe-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda29 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Si at hvis han ikke vil hjelpe deg så får dere ansette hushjelp! Dette hadde jeg aldri godtatt, for en drittsekk! Jeg har hatt bekkenløsning selv, og det er ikke akkurat anbefalt å springe rundt med støvsuger og mopp for å gjøre det bedre.... Ta et oppgjør med han, og ikke gi deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112290-n%C3%A5r-han-ikke-vil-hjelpe-til/#findComment-668755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hadde du gått hjem til vanlig (dvs ikke gravid) hadde jeg også forventet at du skulle gjøre mesteparten av husarbeidet. Men når du er gravid, og i tillegg sliter med bekkenløsning, er det mer enn nok å ta seg av to barn. At han ikke skjønner dette er rart, mangler mannen totalt empati? Eller kanskje han fortsatt lever på 50-tallet? Og jeg som trodde jeg var mannssjåvinist. Det er jo mulig han ikke skjønner hva det innebærer å være gravid og/eller ha bekkenløsning. Bestill time hos en lege som kan forklare han dette. Hvordan er humøret ditt forresten? Er du mye sur/sutrete gjør ikke det at han får mer lyst til å hjelpe til. Uten at jeg prøver å unnskylde han på noen måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112290-n%C3%A5r-han-ikke-vil-hjelpe-til/#findComment-668840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til deg Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Mannen min hjelper heller ikke til så mye.. (ingenting.) Be ham om hjelp til f.eks. oppvasken, siden du har laget middagen. Si du ikke kan bøye deg så lett, så han MÅ gjøre enkelte ting!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112290-n%C3%A5r-han-ikke-vil-hjelpe-til/#findComment-668877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annette Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Gubber er ofte late,og alt for glade i data og dataspill.Jeg står for 95% av all matlaging og husstell her i gården,det har bare blitt sånn.Siden du er gravid,anbefaler jeg deg å skaffe en vaskedame som kommer en gang i uken.Legg ut lapp på nærbutikken eller i lokalavisen.La gubben betale for hva det koster.Så blir det rent og pent!:-)Jeg tror også det er slik at gubber ikke er opplært til å s_e rot og slik,de bare går der..vet ikke hvorfor,men generelt er vi damer mye flinkere til å ta i et tak og rydde og lage mat enn gubbene.Men jeg sier ikke at alle er slik,men flesteparten,ja. Lykke til!:-) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112290-n%C3%A5r-han-ikke-vil-hjelpe-til/#findComment-668911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nemlig! Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Gubber er ofte late,og alt for glade i data og dataspill.Jeg står for 95% av all matlaging og husstell her i gården,det har bare blitt sånn.Siden du er gravid,anbefaler jeg deg å skaffe en vaskedame som kommer en gang i uken.Legg ut lapp på nærbutikken eller i lokalavisen.La gubben betale for hva det koster.Så blir det rent og pent!:-)Jeg tror også det er slik at gubber ikke er opplært til å s_e rot og slik,de bare går der..vet ikke hvorfor,men generelt er vi damer mye flinkere til å ta i et tak og rydde og lage mat enn gubbene.Men jeg sier ikke at alle er slik,men flesteparten,ja. Lykke til!:-) Klem Ja, hva er det med dataspill?.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112290-n%C3%A5r-han-ikke-vil-hjelpe-til/#findComment-668944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 no veit eg jo ikkje åssen dåke har det til vanlig, når du -ikkje- er gravid etc. men mitt råd vil uansett være at dåke setter dåke ned sammen og diskuterer følgende: 1) åssen har dåke lyst til at heimen skal sjå ut? er dåke uenige, kom fram til kompromisser. 2) kven skal ha ansvaret for dei ulike arbeidsområdene? fordel rommene eller arbeidsoppgavene - gjer det detaljert, nøyaktig kva skal gjeres nøyaktig kor ofte og av kven. 3) etter at dåke har gjort dette - ikkje legg deg oppi det som er blitt hans ansvarsområde, la han få styre sine oppgaver sjølv. 4) husk å justere arbeidsoppgavene ved behov - avtalen gjelder ikkje for livstid dersom andre behov oppstår! diskuter underveis. jah...det var mitt råd... hvis du vil ha eit utgangspunkt for å diskutere med han, så lag ei liste over dei forskjellige rommene i huset og oppgavene som du meiner tilhører dei, sortert etter av kor ofte du meiner det må gjeres (daglig, ukentlig, månedlig etc). da kan dåke diskutere om dåke er enige om oppgavene og hyppigheten. på denne måten får mannen din oppgaver som han har jevnt, istedet for at du må dirigere han for kvar eineste ting som skal gjeres. du slipper å føle at du maser konstant, han slipper å bli mast på konstant. lykke til, håper fordelinga tar seg opp, og at resten av graviditeten din forløper fint! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112290-n%C3%A5r-han-ikke-vil-hjelpe-til/#findComment-668987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.