Gå til innhold

Innvandrere mer verdt enn eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der virker på meg som du forsøker å trekke fram et lite mindretall som eksempel for å sverte resten. Slik du selv kritiserer andre for å gjøre ?

Å kalle våre eldre for nazister og påstå de lyver når de sier de har bygget landet er å spytte på norske grunnleggende verdier like solide som betong, du må tape.

Belysning av halve problemet:

For mange år siden ble det avslørt at en bekjents avdøde bror var nazist under krigen uten at noen visste det før da. Det er sjelden man ser en gammel mann gråte men den gjenlevende broren var omtrent utrøstelig, så dyp var skammen.

Belysning av den andre halve:

Gerhardsen med venner lyktes med å organiserere en omfattende gjenoppbygging som kostet blod, svette og tårer i 20 år. Stoltheten over å ha greid det var enorm, og lever i våre norske medborgere som er over 60 år. De yngre vet knapt noe om hva det snakkes om.

Det du påstår er som å leke med atombomber.

Du skriver: "Der virker på meg som du forsøker å trekke fram et lite mindretall som eksempel for å sverte resten. Slik du selv kritiserer andre for å gjøre ?"

Du har fallt i din egen felle!

Jeg har (helt korrekt) påpekt at ikke ***alle*** var med å bygge opp landet. Det er faktum.

Jeg har videre (helt korrekt) påpekt at ***noen*** eldre var nazister og medløpere. Det er også fakta.

At DU (og ikke jeg) tror dette "sier noe om" **ANDRE** eldre (hvor jeg i mitt første innlegg i denne tråden påpekte at alle fortjente en grei minstepensjon) så avslører du bare din egen vulgær-kommunisme.

Du har bare avslørt deg selv.

Igjen.

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Grip

22

• Ulv I Faarikaal

8

• petter smart

4

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du skriver: "Der virker på meg som du forsøker å trekke fram et lite mindretall som eksempel for å sverte resten. Slik du selv kritiserer andre for å gjøre ?"

Jeg har (helt korrekt) påpekt at ikke ***alle*** var med å bygge opp landet. Det er faktum.

Jeg har videre (helt korrekt) påpekt at ***noen*** eldre var nazister og medløpere. Det er også fakta.

At DU (og ikke jeg) tror dette "sier noe om" **ANDRE** eldre (hvor jeg i mitt første innlegg i denne tråden påpekte at alle fortjente en grei minstepensjon) så avslører du bare din egen vulgær-kommunisme.

Igjen.

He-he.

Nå får du smake din egen medisin.

Nettopp det samme forteller du meg: Alle fra en gruppe er ikke like, kjeltringene er i mindretall, bare et par-tre prosent.

Du tar det inntekt når det gjelder innvandrere, da vil du bare snakke om de 98%, mens når det gjelder norske eldre vil du bare snakke om de 2-3%.

Denne vinklingen uttrykker forakt for våre eldre og forgylling av våre innvandrere, noe som er svært lite populært på grasrota i landet vårt, særlig når begge vinklinger presenteres samtidig i samme åndedrag.

Du er avslørt som en som vil at vårt land skal bli en muslimsk stat og at vi skal tilbake til middelalderen. Alt som heter norske tradisjoner og verdier skal lempes overbord. Det er ikke sikkert hele Norge vil slå følge med deg.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Igjen.

Nå skal jeg på besøk på gamle trakter og snakke med de som ble igjen, om det er blitt verre eller bedre siden sist. Jeg bare ga opp og toet mine føtter for noen år siden.

De kaller meg flyktningen.

Skrevet

He-he.

Nettopp det samme forteller du meg: Alle fra en gruppe er ikke like, kjeltringene er i mindretall, bare et par-tre prosent.

Du tar det inntekt når det gjelder innvandrere, da vil du bare snakke om de 98%, mens når det gjelder norske eldre vil du bare snakke om de 2-3%.

Denne vinklingen uttrykker forakt for våre eldre og forgylling av våre innvandrere, noe som er svært lite populært på grasrota i landet vårt, særlig når begge vinklinger presenteres samtidig i samme åndedrag.

Du er avslørt som en som vil at vårt land skal bli en muslimsk stat og at vi skal tilbake til middelalderen. Alt som heter norske tradisjoner og verdier skal lempes overbord. Det er ikke sikkert hele Norge vil slå følge med deg.

At du ikke kan lese er da ditt problem.

Skrevet

Men hva raker det dem som er genuine at ***andre*** (kanskje fra helt andre verdensdeler) er "grunnløse"?

Dette er direkte sammenlignbart med eksempelet med motorsyklistene.

Hvor mange prosent av motorsyklister i Norge tror du ikke har brutt fartsgrensene?

Med vennlig hilsen

Det er fint om du diskuterer temaet, og forlater de motorsykkelgreiene dine. Analogiene blir noen krevende etterhvert.

Skrevet

Det er fint om du diskuterer temaet, og forlater de motorsykkelgreiene dine. Analogiene blir noen krevende etterhvert.

Jeg forstår godt du ikke liker motorsykkel-sammenligningen.

Det viser jo så flott hvor latterlig det er at man skal behandle én person avhengig av hva andre har gjort.

Igjen:

"Hvor mange prosent av motorsyklister i Norge tror du ikke har brutt fartsgrensene?"

Skal vi straffe ALLE motorsyklister?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg forstår godt du ikke liker motorsykkel-sammenligningen.

Det viser jo så flott hvor latterlig det er at man skal behandle én person avhengig av hva andre har gjort.

Igjen:

"Hvor mange prosent av motorsyklister i Norge tror du ikke har brutt fartsgrensene?"

Skal vi straffe ALLE motorsyklister?

Med vennlig hilsen

Mitt poeng er å få fortgang i saksbehandlingen og holde kontroll med de som kommer hit uten identifikasjonspapirer. Dessuten tilpasse de økonomiske ytelsene slik at disse ikke i seg selv utgjør noen sterk motivasjonsfaktor for å komme hit.

Jeg kan ikke med min beste vilje se at dette har noe med motorsykkelgreia di å gjøre.

Skrevet

He-he.

Vanvittig bra skrevet Ulv, nå har du skikkelig avslørt sør.

Dette kommer han bare ikke unna - for de som fremdeles gidder å lese.

De svar sør kommer med i denne tråden, er så selvmotsigende og latterlige, ja en skam for hele nasjonen.

All honør til deg, og de som tar til orde for å forsvare de eldres innsats for norge.

Skrevet

Mitt poeng er å få fortgang i saksbehandlingen og holde kontroll med de som kommer hit uten identifikasjonspapirer. Dessuten tilpasse de økonomiske ytelsene slik at disse ikke i seg selv utgjør noen sterk motivasjonsfaktor for å komme hit.

Jeg kan ikke med min beste vilje se at dette har noe med motorsykkelgreia di å gjøre.

Og ingen har sagt at søknadsbehandling bør ta år....

Med vennlig hilsen

Gjest max p.
Skrevet

Du skrev: "Du skriver: "F.eks det siste innlegget der du sier at det er vås at de eldre har bygget opp landet."

HVOR skrev jeg dette?

Du er avslørt i sitatfalsk!

Uttdrag av ditt svar til Shandy:

Du skriver "Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle".

Tåpelig vås.

Med vennlig hilsen

- Sør"

Vel, hva står det over her ?

Du får nå prøve få med deg hva DU SELV skriver hvertfall sør, før du feilaktig beskylder noen for å feilsitere ??

Det ser noe dumt ut !

Skrevet

Uttdrag av ditt svar til Shandy:

Du skriver "Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle".

Tåpelig vås.

Med vennlig hilsen

- Sør"

Vel, hva står det over her ?

Du får nå prøve få med deg hva DU SELV skriver hvertfall sør, før du feilaktig beskylder noen for å feilsitere ??

Det ser noe dumt ut !

Hva er problemet (annet enn at du ikke kan lese)?

***ALLE*** (som det står uttrykelig skrevet) eldre har vitterlig ikke vært med på å bygge opp landet. Det var hele poenget.

Og hvis du hadde vært litt mer oppegående enn det du tydeligvis er, ville du fått med deg at det ikke er "de eldre" jeg angriper, men generaliseringen rundt de eldre.

Gjest max p.
Skrevet

Du skriver: "Jeg nekter å tro at flere personer kan syntes det er saklig å komme med at den eldre generasjonen ikke bygde opp Norge. Riktig nok pyntet litt på etterhvert med at det var mange."

Da må du gjerne vise til hvilket innlegg dette ble skrevet....

Med vennlig hilsen

Har klippet ut noen av dine sitater. :

"Men å generalisere med at "alle eldre bygget opp landet" eller "alle eldre er fattige" er selvsagt tull.

Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle".

Selvsagt har ikke alle eldre vært med på å bygge landet. Det sier seg selv.

.

***ALLE*** (som det står uttrykelig skrevet) eldre har vitterlig ikke vært med på å bygge opp landet. Det var hele poenget.

Og hvis du hadde vært litt mer oppegående enn det du tydeligvis er, ville du fått med deg at det ikke er "de eldre" jeg angriper, men generaliseringen rundt de eldre.

Jeg skrev at ikke ALLE eldre har bygget opp landet. Noen har (mange), andre har ikke

En *del* av disse mennesken var til og med nazister/medløpere under krigen.

En *del* har aldri gjort en ting.

De fleste har selvsagt gjort mye.

"

Det er hvertfall en rimelig klar generalisering og vektlegging av de få som ikke gjorde noe for å bygge opp landet fra din side.

Kanskje du kan legge frem dokumentasjon for hvor mange det var da, siden du er så ivrig med å ta vekk generaliseringen om at de Eldre bygget Norge ?

Hvem skulle ellers ha gjort det egentlig ?

Du trekker frem en veldigt liten gruppe, og legger det som grunnlag for dine svar, som et forsøk på å "liksom" forsvare innvandrerne. Det er jo helt latterlig.

Og i tidligere innlegg anklager du andre for å generalisere innvandrere som kriminelle, siden de utgjør en foruroligende stor andel av befolkningen, og kan ikke svare vettugt på hva som skal gjøres med problemet i steden.

Du avslører deg selv til stadighet, og med denne iver etter å sverte de eldre i tillegg, fremstår du som en disippel for fremmedhat !

Skrevet

Har klippet ut noen av dine sitater. :

"Men å generalisere med at "alle eldre bygget opp landet" eller "alle eldre er fattige" er selvsagt tull.

Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle".

Selvsagt har ikke alle eldre vært med på å bygge landet. Det sier seg selv.

.

Jeg skrev at ikke ALLE eldre har bygget opp landet. Noen har (mange), andre har ikke

En *del* av disse mennesken var til og med nazister/medløpere under krigen.

En *del* har aldri gjort en ting.

De fleste har selvsagt gjort mye.

"

Det er hvertfall en rimelig klar generalisering og vektlegging av de få som ikke gjorde noe for å bygge opp landet fra din side.

Kanskje du kan legge frem dokumentasjon for hvor mange det var da, siden du er så ivrig med å ta vekk generaliseringen om at de Eldre bygget Norge ?

Hvem skulle ellers ha gjort det egentlig ?

Du trekker frem en veldigt liten gruppe, og legger det som grunnlag for dine svar, som et forsøk på å "liksom" forsvare innvandrerne. Det er jo helt latterlig.

Og i tidligere innlegg anklager du andre for å generalisere innvandrere som kriminelle, siden de utgjør en foruroligende stor andel av befolkningen, og kan ikke svare vettugt på hva som skal gjøres med problemet i steden.

Du avslører deg selv til stadighet, og med denne iver etter å sverte de eldre i tillegg, fremstår du som en disippel for fremmedhat !

*ler meg skakk*

Jeg påpeker at det er **feil** å generalisere (enten det er positivt, eller negativt).

Lær deg å lese, og kom tilbake når du er klar.

Gjest max p.
Skrevet

Hva er problemet (annet enn at du ikke kan lese)?

Joda sør, jeg ser tydelig din iver etter å fjerne generaliseringen om at de eldre bygget opp landet med å fremheve en ubetydelig liten gruppe som allikevel ikke kostet landet stort.

Og for å være ærlig, så ser ikke du særlig oppegående ut etter dine diskusjoner med U.i.f. grip og Shandy, du blir temmelig avslørt !

Skrevet

Joda sør, jeg ser tydelig din iver etter å fjerne generaliseringen om at de eldre bygget opp landet med å fremheve en ubetydelig liten gruppe som allikevel ikke kostet landet stort.

Og for å være ærlig, så ser ikke du særlig oppegående ut etter dine diskusjoner med U.i.f. grip og Shandy, du blir temmelig avslørt !

*gjesp*

Igjen - kom tilbake når du er blitt voksen, og når du faktisk har lært deg å lese.

Gjest max p.
Skrevet

*ler meg skakk*

Jeg påpeker at det er **feil** å generalisere (enten det er positivt, eller negativt).

Lær deg å lese, og kom tilbake når du er klar.

Hehe. Og det kommer fra selvmotsigelsenes mester !

Gjest max p.
Skrevet

*gjesp*

Igjen - kom tilbake når du er blitt voksen, og når du faktisk har lært deg å lese.

Joda sør, jeg kan lese, og se underliggende meninger.

Du klarer tydligvis ikke å tyde dine egene innlegg en gang

De "Gjespene" dine er virkelig voksent og konstruktivt !

petter smart
Skrevet

Merk deg jeg skriver først:

Minstepensjonistene får altfor-altfor lite penger til å leve av. Alle har de hatt en plass i oppbygningen av landet etter krigen.

Demokratiet er et flertallsdiktatur, så dersom høyere pensjoner for pensjonistene hadde hvert så fryktelig viktig for flertallet, så hadde det allerede hvert høyere minstepensjoner. Men saken er at de fleste er seg selv nermest. Stemmer det partiet som ivaretar nettopp deres interesser. Ikke pensjonistene sine.

VI har alle et ansvar for at pensjonene økes. Det er vi som stemmer, og avgjør politikken.

Når det gjelder "sponsing" av innvandrere (som mange er i mot) så er det helt andre prinsipper som ligger bak. Det er samfunnsøkonomisk lønnsomt å få innvandrer ut i jobb. Det vil koste deg og meg mere penger dersom de blir sittende på sosialpenger hele livet. Det er akkurat som med vaksinering av barnesykdommer, det koster penger for å få det gjennomført -men vi sparer på det i det lange løp.

Når det gjelder det at mange innvandrere begår lovbrudd, så har vi et stort problem som er vanskelig å løse uten å bryte rettsprinsipper- som også er viktig for å ivareta vår sikkerhet. Dette er et problem som ikke enkelt lar seg løse, men som må gjøres noe med. Uten å bryte gjeldene rettsprinsipper som er nedfelt i grunnloven.

En årsk til at mange av innvandrene (forholdtall) blir kriminelle, er (tenker jeg) at de er "sponset" in her av mafia -nettopp for å være kriminelle...

En måteå bekjempe dette på er å bekjempe internasjonal kriminalitet.

Det som er dilemmaet er jo nettopp de som kommer hit, og faktisk trenger hjelp.

Når det gjelder Norge som pliktoppfyllende stat uten skrupler,så er det faktisk slik at vi hver dag bryter grunnleggende menneskerettigheter, pga. behandlingen av varetektsfanger...

I Norge har vi indirekte demokrati, dvs at vi stemmer på politikere som skal ivareta våre interesser. Vi har ingenting vi skulle ha sagt i enkeltsaker, med visse unntak. Derfor er det mulig at alle ønsker høyere minstepensjon, men at en ikke kan gjøre noe med.

Så lenge innvandrere kan leve godt på det de får fra staten så oppfordrer vi jo ikke dem til å komme seg i arbeid. De har det bra som de har det.

En kunne gitt dem en viss sum i 2-3 år for så å la dem klare seg selv, som alle andre. De bør i alle fall ikke få mer enn andre.

petter smart
Skrevet

"Oslo-kvinnen har jobbet og slitt mesteparten av sitt yrkesaktive liv."

Er jo litt merkelig at hun er minstepensjonist da? Hvis hun har jobbet og slitt et langt yrkesaktivt liv? Eller kanskje var det ikke så langt det yrkesaktive livet hennes? Er noe som ikke stemmer her.. men det er jo ikke så rart da når det er VG det er snakk om..

Det er mulig å ha jobbet hele sitt liv og ende opp som minstepensjonist. Både innen "vanlig" arbeid og arbeid hjemme.

Mener du at hun ikke fortjener nok penger til å leve for.

Skrevet

I Norge har vi indirekte demokrati, dvs at vi stemmer på politikere som skal ivareta våre interesser. Vi har ingenting vi skulle ha sagt i enkeltsaker, med visse unntak. Derfor er det mulig at alle ønsker høyere minstepensjon, men at en ikke kan gjøre noe med.

Så lenge innvandrere kan leve godt på det de får fra staten så oppfordrer vi jo ikke dem til å komme seg i arbeid. De har det bra som de har det.

En kunne gitt dem en viss sum i 2-3 år for så å la dem klare seg selv, som alle andre. De bør i alle fall ikke få mer enn andre.

Du skriver: "En kunne gitt dem en viss sum i 2-3 år for så å la dem klare seg selv, som alle andre. De bør i alle fall ikke få mer enn andre."

De får ikke mer enn "alle andre".

Asylsøkere får MINDRE enn FNs minimumskrav.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...