Eirik26 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei! Jeg er fryktelig glad i øl og vin og lurer på om det kan være skadelig å holde på meg fysisk fostering etter noen øl? Jeg liker å trene mye, og drikke en del, så i det siste har jeg startet å kombinere. Foreks; i går var det knallvær, og det gikk 7 halvlitere i solen som jeg var ferdig med før klokka 1800. Jeg stakk å trente fra 2115 til 2315, 2 timer med utholdenthets trening. Slik får jeg god samvittighet og kjenner ingenting dagen etterpå når jeg skal på jobb. Kjenner kanskje de første 20 minuttene at jeg er beruset men etter det så er jeg nesten tipp topp. Er det skadelig å holde på med slik type trening med litt alkohol i blodet? Snakker om type; fotball, løping, sykling osv... Etter trening er jeg så å si helt edru.. Forbrenner treningen alkoholen ?? på forhånd takk, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kurt Kubein Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ehh.. *stum* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Det høres for meg høyst merkelig ut å trene i ikke-edru-tilstand. Det er noe jeg aldri ville ha gjort selv. Selv trener jeg ikke engang dagen derpå. Hvis jeg var deg så ville jeg trent før jeg startet å drikke. Ikke når jeg var god og brisen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik26 Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Det høres for meg høyst merkelig ut å trene i ikke-edru-tilstand. Det er noe jeg aldri ville ha gjort selv. Selv trener jeg ikke engang dagen derpå. Hvis jeg var deg så ville jeg trent før jeg startet å drikke. Ikke når jeg var god og brisen. Jeg ser nå at det kan se litt rart ut det jeg skriver. Jeg trener jo selvsagt flest ganger i edru tilstad og da mye hardere trening. Og det er jo ikke snakk om at jeg er god og brisen. Eksemplet over var jo 3 timer etter siste enhet, alkoholen er på vei ut av kroppen. Er jeg på "fylla" trener ikke jeg engang dagen derpå for da er kroppen så redusert. jeg bare lurer på om det er noe helserisiko forbundet med lav promille og trening som i eksempelet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg ser nå at det kan se litt rart ut det jeg skriver. Jeg trener jo selvsagt flest ganger i edru tilstad og da mye hardere trening. Og det er jo ikke snakk om at jeg er god og brisen. Eksemplet over var jo 3 timer etter siste enhet, alkoholen er på vei ut av kroppen. Er jeg på "fylla" trener ikke jeg engang dagen derpå for da er kroppen så redusert. jeg bare lurer på om det er noe helserisiko forbundet med lav promille og trening som i eksempelet mitt. Jeg er usikker på dette. Vet lite om trening med alkohol i kroppen. Jeg har dog lest mange ganger, uten at jeg kan komme med noen forklaring på hvorfor, at det er skadelig å trene dagen derpå. Dersom dette stemmer, noe jeg som sagt ikke vet stort om da det vel ikke har vært av relevans for meg å vite, så kan det vel heller ikke være spesielt smart å trene når man ikke er helt edru. Men jeg vet ikke. Spør på forum for Idrettslegen. Kanskje han kan gi deg et svar? Uansett så er da mitt tips om å trene før du begynner å drikke, ganske greit. Det funker for meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ildg Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis du trener for å oppnå form/fremgang vil jeg råde deg til å ikke trene når du er fyllesjuk en gang. Du vil få et høyere blodtrykk enn normalt - og det er ikke bra. Dessuten er ikke kroppen "rustet" for påkjenningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.