Gå til innhold

Hælvetes faen!Om telefon-intervjuer

Anbefalte innlegg

Gjest annette

Ble oppringt av ei dame fra Norsk Gallup som ville spørre om min mening om mobiltelefoner.Jeg sa jeg ikke hadde lyst å svare,og at vi hadde reservert oss mot dette.Hun svarer ganske så freidig:"Ja,men det gjelder salg,og ikke spørreundersøkelser".Jeg ringer så Telenor,og de kan ikke svare entydig på om jeg kan reservere meg mot spørreundersøkelser.Hun sier jeg skal ringe Brønnøysundregisteret og sjekke,og oppgir et telefonnr.Synes ikke det gir mere svar.Vi HAR jo reservert oss allerede!Noen som vet om det GÅR an å reservere seg mot denslags telefoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112331-h%C3%A6lvetes-faenom-telefon-intervjuer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke reservere deg mot spørreundersøkelser.

Dette pga. at spørreundersøkelser skal være så representativt som mulig.

Det er ikke alltid oppdragsgiver er Nokia eller Gilde. Noen ganger spørres det ikke om kommersielle ting, men saker av mer allmenn interesse.

Du kan jo spørre hva undersøkelsen handler om før du velger om du vil svare eller ei.

Når de ringer kan du selvfølgelig også si "nei (takk)" og legge på.

Jeg spurte hvilket firma de ringte fra og sa samtidig at jeg ikke var interessert. Deretter søkte jeg opp adressen deres, skrev brev til dem og ba dem fjerne meg fra sine registre. Vips! Ingen flere spørreundersøkelser her i gården! Gjør sånn med alle som ringer, så blir det nok stille etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...