lillemy80 Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 Hvordan kan jeg gå fram for å finne min fars pappa for han? Han vet kun navnet og hvor han bodde da min far ble født. Lever han i det hele tatt, er han nok veldig gammel. Han står ikke oppført i telefonkatalogen. Noen tips??? 0 Siter
Gjest Iznogood Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 Folkeregisteret er behjelpelige i noen kommuner, skattelistene er et sikkerstikk dersom du har navnet, naboer der han bodde, søk på navnet på nettet og finn vedkommede i anetavler og mail vedkommede som har satt opp anetavlen..... 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 Frelsesarmeen er eksperter på det, de fant til og med Gud. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 Alt vi visste om min farfar var navnet hans og en by han hadde bodd i og omtrent når han bodde der. Jeg satte inn en liten annonse i den lokale avisa (gratis!) og det tok ikke lang tid før min far hadde fått 3 nye tanter, 2 onkler og 24 søskenbarn han aldri hadde visst om! ) Prøv det du. 0 Siter
Høne I Frikassè Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 Ta kontakt med: Frelsesarmeen, seksjon for ettersøkelsesarbeid, Postboks 6866 St. Olavs pl., 0130 Oslo. Tlf: 22 99 85 00. De er supre. De hjelper gjerne til. Eller så kan du ta kontakt med mormonerne i Oslo. Gjelder det adopsjon, kan du ta kontakt med Fylkesmannen i Oslo og Akershus. De tar videre kontakt med Barne- ungdoms- og familieforvaltningen - adopsjonskontoret - de som sitter på alle slike saker. Hm....det var det jeg kom på i farten. Hvor gammel er han? Nå vet ikke jeg hvor gammel din mann er, men det skal vel mye til at din manns far var født ved folketellingen i 1900..hvis ikke så har du da www.slekt.no som helper mye. ) 0 Siter
Høne I Frikassè Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 En ting jeg glemte å si - du kan også sjekke her: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=DODSFALL&spraak=&metanr=2028&ekstranr=2007 (nå har jeg lett frem riktig side) Det viser alle som har dødd i Norge i mellomrommet 1947 til 2001. Kanskje ikke så utrolig hyggelig lesing, men det er i allefall med å eliminere muligheter. Du kan søke på fornavn, etternavn, fødselsår osv. Jeg fant min mamma der, så den er ganske up-to-date. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 En ting jeg glemte å si - du kan også sjekke her: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=DODSFALL&spraak=&metanr=2028&ekstranr=2007 (nå har jeg lett frem riktig side) Det viser alle som har dødd i Norge i mellomrommet 1947 til 2001. Kanskje ikke så utrolig hyggelig lesing, men det er i allefall med å eliminere muligheter. Du kan søke på fornavn, etternavn, fødselsår osv. Jeg fant min mamma der, så den er ganske up-to-date. Kom ikke inn på siden. 0 Siter
Høne I Frikassè Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 En ting jeg glemte å si - du kan også sjekke her: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=DODSFALL&spraak=&metanr=2028&ekstranr=2007 (nå har jeg lett frem riktig side) Det viser alle som har dødd i Norge i mellomrommet 1947 til 2001. Kanskje ikke så utrolig hyggelig lesing, men det er i allefall med å eliminere muligheter. Du kan søke på fornavn, etternavn, fødselsår osv. Jeg fant min mamma der, så den er ganske up-to-date. Det gjorde jaggu ikke jeg heller. Nå kommer jeg ikke inn på digitalarkivet i det hele tatt. Siden er sikkert nede en liten stund. Prøv igjen senere - den skal virke. 0 Siter
Gjest haifa Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 Snakk med frelsesarmeen. de driver med sånnt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.