Gå til innhold

Hvor mye trenger man til mat og annet?

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at jeg kommer til å sitte igjen med ca. 5000,- i mnd etter alle faste utgifter. Det skal da dekke mat, klær, legebesøk og dittogdatt til meg selv og til 2 småbarn (3 og 5 år) halve tiden. Er dette veldig lite eller vil det gå forholdsvis greit om jeg ikke akkurat kaster rundt meg med penger like etter lønning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112374-hvor-mye-trenger-man-til-mat-og-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tips til lillemus

Jeg mener det skal gå bra! Husk å ha en høyrentekonto f.eks. der du kan sette til side litt når du kan. Så har du om det kommer en ny høy strømregning, eller noe annet du ikke hadde regnet med. Jeg ser at det nesten hver måned nå kommer noe stort vi må bruke penger på: studielån, mopeden måtte på verksted, snart kommer vel tv-lisensen, tannlegen osv. Vi har hatt mye mindre enn det dere vil ha, og det gikk greit. Betal alle regningene med en gang du får lønn! Handle mat på tilbud, og frys ned om du har fryseboks. Vi får barnetrygd inn på postbanken, så "glemmer" vi de pengene noen måneder... Så tar vi dem ut når vi trenger dem (hadde ingen penger på brukskontoen i dag pga utgifter til verkstedet bl.a.), og setter noe på høyrenten. Lykke til:) Og kjøp gaver (til jul også..) når du finner noe på tilbud/salg!! Ha en gaveeske.

Jeg mener det skal gå bra! Husk å ha en høyrentekonto f.eks. der du kan sette til side litt når du kan. Så har du om det kommer en ny høy strømregning, eller noe annet du ikke hadde regnet med. Jeg ser at det nesten hver måned nå kommer noe stort vi må bruke penger på: studielån, mopeden måtte på verksted, snart kommer vel tv-lisensen, tannlegen osv. Vi har hatt mye mindre enn det dere vil ha, og det gikk greit. Betal alle regningene med en gang du får lønn! Handle mat på tilbud, og frys ned om du har fryseboks. Vi får barnetrygd inn på postbanken, så "glemmer" vi de pengene noen måneder... Så tar vi dem ut når vi trenger dem (hadde ingen penger på brukskontoen i dag pga utgifter til verkstedet bl.a.), og setter noe på høyrenten. Lykke til:) Og kjøp gaver (til jul også..) når du finner noe på tilbud/salg!! Ha en gaveeske.

Tv-lisens! Jeg visste det var noe jeg hadde glemt...! Hva er lisensen på? 2000,- i året?

Annonse

Vi bruker 4500 på 2 voksne og 1 barn hele tiden.

Men det føles litt trangt av og til.

Godt å høre. Ja, ikke at dere har det trangt selvfølgelig, men du vet hva jeg mener. :o) Heldigvis er både ungene og jeg veldig glade i pasta! :o) Og jeg elsker ris og det er i alle fall billig mat. Må vel bare la det sport i det å leve billig! *Tøffere enn toget*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...