Gå til innhold

Idiotiske sjåfører og ubrukelig minister!

Anbefalte innlegg

Det er faen ikke rart det går galt på veiene!

Her, for eksempel, der en ruset far uten førerkort kjørte med fem usikrede unger i baksetet på en Opel Omega med campingvogn på slep: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=67625

Eller livsfarlige forbikjøringer og videoer av dem her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=67521

Samt en komplett inkompetent og ubrukelig samferdselsminister, som tror svaret på problemene er FOTOBOKSER, her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=67564

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

33

• Sør

31

• SoriaMoria

7

• awh

7

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Kanksje mer synlig politi....

Gjør vel samme nytte, eller?

Digitale fotobokser kan måle gjennomsnittshastigheten fra boks til boks, og hvis dette brukes er det langt mer effektivt.

Dog gjør det lite mot rusede sjåfører.

Med vennlig hilsen

Kanskje det...men er du beruset og har flust av unger i bilen,tror jeg at politi skremmer mer enn fotobokser!

Det behøver jo ikke være enten-eller...

Men ved å bruke fotobokser så kan politiet sjekke for rus, mens boksene sjekker for fartsovertredelser.

Med vennlig hilsen

Gjør vel samme nytte, eller?

Digitale fotobokser kan måle gjennomsnittshastigheten fra boks til boks, og hvis dette brukes er det langt mer effektivt.

Dog gjør det lite mot rusede sjåfører.

Med vennlig hilsen

Det var vel mer bersuset tilstand jeg tenkte på.Da hadde det vel vært bedre med mer synlig politi enn fotobokser.

Det var vel mer bersuset tilstand jeg tenkte på.Da hadde det vel vært bedre med mer synlig politi enn fotobokser.

Hei,

Jo, men som jeg skrev nedenfor, vil fotobokser gjøre at politiet kan sjekke for rus, istedet for hastighet.

Med vennlig hilsen

Gjest Big Mac

Kanskje det...men er du beruset og har flust av unger i bilen,tror jeg at politi skremmer mer enn fotobokser!

For det en politimann koster i året, får du helt sikkert 20-30 fotobokser minst.

Disse varer i mange år, og er på jobb 8 timer i døgnet.

Hei,

Jo, men som jeg skrev nedenfor, vil fotobokser gjøre at politiet kan sjekke for rus, istedet for hastighet.

Med vennlig hilsen

Det er vel litt for seint hvis det allerede skjer en ulykke der en beruset person er skylden.Kanskje hvis det hadde vært mer politi,hadde kanskje den ulykken vært forhindret.

Det er vel litt for seint hvis det allerede skjer en ulykke der en beruset person er skylden.Kanskje hvis det hadde vært mer politi,hadde kanskje den ulykken vært forhindret.

Politiet kan åpenbart ikke sjekke alle til enhver tid, uansett.

Med vennlig hilsen

Annonse

For det en politimann koster i året, får du helt sikkert 20-30 fotobokser minst.

Disse varer i mange år, og er på jobb 8 timer i døgnet.

Ja..men en fotoboks tar ikke en beruset person,han får en bot i postkassen.Men en beruset person som er skyld i at andre dør på veien,er det ikke verdt at det er mer synlig politi.Tror også det hadde vært mye mer skremmende enn fotobokser.

Ja..men en fotoboks tar ikke en beruset person,han får en bot i postkassen.Men en beruset person som er skyld i at andre dør på veien,er det ikke verdt at det er mer synlig politi.Tror også det hadde vært mye mer skremmende enn fotobokser.

Dessuten er det bare "idioter" som blir tatt i fotobokser. Alle "vanlige" mennesker bremser ned når de kommer til fotoboksen. Og så er det selvsagt full gass igjen etterpå!

Det er et problem at politiet ikke alltid tar meldinger på alvor heller. De rykker ikke ut og folk dør og/eller dreper andre i trafikken.

Gjest Big Mac

Dessuten er det bare "idioter" som blir tatt i fotobokser. Alle "vanlige" mennesker bremser ned når de kommer til fotoboksen. Og så er det selvsagt full gass igjen etterpå!

Nemlig. Så da funker det!

Mange flere strategisk plasserte fotobokser gjør susen.

Nemlig. Så da funker det!

Mange flere strategisk plasserte fotobokser gjør susen.

Det er jo nettopp det at det ikke funker. For man holder fartsgrensa de siste 50 meterne før fotoboksen - som man jo gjerne ser på 500 meters avstand.... Og har man kjørt der før, så trenger man jo attpåtil ikke speide etter dem - de står jo på samme sted hver gang de. Politiet beveger seg heldigvis mer rundt :)

Det er forresten ikke like interessant å knipe dem som ligger la oss si i 100 i 80-sonen, som de idiotene som ligger i 160. "Ingen" ligger i 160 i et fotoboks-område.

Fra det jeg ser i trafikken her jeg bor, er de mange idotiske forbikjøringene (les: de som kjører forbi på uoversiktilig vei) en større risiko. Mot det hjelper ikke fotobokser.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...